Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 10:52

28
اسفند
طرز تهیه کوکی کاپوچینو

طرز تهیه کوکی کاپوچینو

در مطلب زیر طرز تهیه یک نوع شیرینی خوشمزه را به شما آموزش می‌دهیم.

امروز قصد داریم طرز تهیه  کوکی کاپوچینو   خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

 

مواد لازم

کرة نرم شده ..... ۱۰۰ گرم

شکر دانه ریز......  ۷۵ گرم

پودر کاپوچینو .... ۲ قاشق سوپخوری

آب جوش....  ۲ قاشق سوپخوری

تخم‌مرغ....  ۱ عدد

آرد ....  ۲۲۵ گرم

نمک....  یک‌هشتم قاشق چایخوری

دارچین.....  ۱ قاشق چایخوری

آرد ذرت یا پودر کاسترد.... ۲ قاشق سوپخوری

رویال آیسینگ ..... برای تزئین کوکی‌ها

 

بیشتربخوانید:

طرز تهیه کلوچه براونی؛ برای عاشقان شکلات

 

روش تهیه

کره و شکر را با همزن برقی بزنید تا صاف و یکدست شود. آن‌گاه کاپوچینو را در آب جوش حل کنید و آن را همراه با تخم‌مرغ به مخلوط کره و شکر بیفزائید و با همزن برقی بزنید. سپس مخلوط الک کردة آرد، نمک، دارچین و آرد ذرت را به مایة فراهم کرده افزوده و مخلوط نمائید تا خمیر مناسبی حاصل شود. حالا خمیر به دست آمده را در کیسة نایلونی بگذارید و یک ساعت در یخچال نگه دارید. آن‌گاه خمیر را روی سطح آرد پاشیده و یا بین دو کاغذ روغنی، به ضخامت تقریبی ۳ میلیمتر باز کنید و با برشگر‌های دلخواهتان قالب بزنید. اکنون خمیر‌های قالب زده را با فاصله از یکدیگر، روی سینی دارای کاغذ روغنی بچینید و به مدت تقریبی ۱۲ دقیقه در فر گرم کرده با دمای ۱۸۰ درجة سانتیگراد بپزید. همینکه کوکی‌ها خنک شدند، رویشان را با رویال آیسینگ بیارائید.

روش تهیة رویال آیسینگ: یک قاشق سوپخوری پودر مرنگ را با دو قاشق سوپخوری آب مخلوط کنید و در کاسة کوچکی بریزید. آن‌گاه این مخلوط را با همزن برقی بزنید تا سفید شود و فرم بگیرد. سپس ۱۶۰ گرم پودر شکر الک کرده را کم کم به آن بیفزائید و همچنان به همزدن ادامه دهید تا رویال آیسینگ به غلظت مناسبی برسد و همة پودر شکر مصرف شود. حالا رویال آیسینگ را در کیسة شیرینی‌پزی دارای ماسورة شمارة ۲ بریزید و کوکی‌ها را مطابق شکل و یا به دلخواهتان بیارائید.

خواص دارچین

دارچین نوعی ادویه‌ی مقوی است که به‌خاطر تأثیراتش در سلامت بدن از دیرباز جایگاه ویژه‌ای در طب سنتی داشته است. امروزه نیز با کشف خواص درمانی گسترده‌ی آن در بسیاری از کشور‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتربخوانید:

طرز تهیه کوکی نوتلا خانگی

 

برچسب ها: کاپوچینو، رویال آیسینگ، کوکی، کوکی کاپوچینو، طرز تهیه کوکی کاپوچینو تعداد بازديد: 388 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز