Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 12:55

26
مرداد
طرز تهیه فراپه در خانه

طرز تهیه فراپه در خانه

این روزها، بعضی از ما که عادت به وقت‌گذرانی و نوشیدن چای و قهوه در کافه‌های شهر داشتیم، به دلیل شرایط کرونایی از لذت دورهمی‌های این‌چنینی محروم مانده‌ایم. برای گذراندن این روز‌ها کافی‌شاپ را به خانه خود بیاورید.

 برترین‌ها: این روزها، بعضی از ما که عادت به وقت‌گذرانی و نوشیدن چای و قهوه در کافه‌های شهر داشتیم، به‌دلیل شرایط کرونایی از لذت دورهمی‌های این‌چنینی محروم مانده‌ایم. برای گذراندن این روز‌ها کافی‌شاپ را به خانه خود بیاورید و با ایجاد یک گوشه دنج و آرام با سلیقه و خواسته خانواده، وقت‌گذرانی در خانه را به یکی از لذت‌بخش‌ترین کار‌های دنیا تبدیل کنید.

حال و هوای کافه در خانه؛ فراپه

اگر عاشق قهوه و هر نوع نوشیدنی هستید به احتمال زیاد عاشق کافه هم هستید، در این سری از مطالب آشپزی سعی می‌کنیم طرز تهیه کلیه دسر‌ها و نوشیدنی‌های خوشمزه‌ای که در کافی شاپ‌ها سرو می‌شود را به شما آموزش دهیم تا شما بتوانید در منزل یا محل کارتان مانند یک باریستا این دسر‌ها و نوشیدنی‌ها را تهیه کنید.

منو کافی‌شاپ‌ها معمولا لیست بلند بالایی است از انواع نوشیدنی، آن هم با اسم‌های عجیب. در اغلب موارد هم نتیجه سفارشمان مطابق با ذائقه ما نیست. در این مطلب روش تهیه خانگی فراپه آموزش داده شده است.

فراپه قهوه یکی از نوشیدنی‌های جذاب و پر طرفدار تابستان است که فروش ویژه‌ای برای کافی شاپ‌ها در این فصل از سال دارد، فرمول تهیه فراپه قهوه سادس، اما هرکسی از فوت و فنش آگاهی ندارد. در این مطلب قصد داریم بهترین نوع فراپه رو آموزش دهیم.

فراپه برای اولین بار حدود نیم قرن پیش توسط یک یونانی در کنفرانس قهوه فوری ارائه شد. هدف از این کنفرانس ارائه یک نوشیدنی جدید با استفاده از قهوه‌ی فوری بود تا بتوانند قهوه‌ی فوری را به بازار عرضه کنند.

فراپه را می‌توان با قهوه معمولی هم تهیه کرد. در واقع این نوشیدنی بسیار انعطاف پذیره و هر کافه‌ای طبق رسپی و قوانین خودش فراپه‌ی مخصوص خودش را درست می‌کند. فراپه تهیه شده با قهوه کمی ملایم‌تر و ترکیب طعم‌ها بهتر است و خبری از اسیدیته تند قهوه‌های فوری نیست؛ و معمولا شیرینی کمتری نسبت به قهوه‌های فوری دارد.

فراپه‌ی قهوه فوری کف بیشتر و ظاهر بهتری دارد و سریعتر آماده می‌شود. روش اصلی تهیه فراپه قهوه با استفاده از قهوه فوری (پودر قهوه) است پس اگه می‌خواهید یک فراپه‌ی اصیل بنوشید باید از قهوه‌ی فوری استفاده کنید. اما در صورتی که مزه قهوه‌ی فوری رو دوست ندارید می‌توانید از اسپرسو به عنوان جایگزین استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

چای ماسالا+ طرز تهیه

با انواع مختلف قهوه و روش درست کردن آنها آشنا شوید

 

حال و هوای کافه در خانه؛ فراپه

در واقع میزان تلخی و اسیدیته‌ی قهوه‌ی فوری به ما می‌گوید که چقدر شیر، بستنی یا خامه‌ی شیرین به آن اضافه کنیم. نباید از سس یا سایر تاپینگ‌ها به مقدار خیلی زیاد استفاده شود در این صورت فراپه خیلی شیرین می‌شود و طعم و مزه اصلی را ندارد.

یکی از دلایلی که استفاده از قهوه‌ی فوری نسبت به اسپرسو ارجحیت دارد این است که اسپرسو در دمای پایین عطر و طعم جالبی ندارد. به طور کلی طعم‌هایی که در دمای بالا استخراج می‌شوند لزوما در دمای پایین به همان اندازه خوب نیستند.

اما حقیقت این ست که هیچ دستورالعمل استاندارد بین المللی برای فراپه وجود ندارد؛ و این می‌تواند چیز خوبی باشد تا فضا برای بروز خلاقیت باریستا‌ها فراهم شود. برخی فراپه را با بستنی یا خامه‌ی زده شده تهیه می‌کنند درصورتی که بعضی فقط آب رو با قهوه فوری ترکیب کرده و با یخ استفاده می‌کنند.

مواد لازم

قهوه، ترجیحا قهوه‌ی فوری

سردترین آبی که می‌توانید در دست بگیرید

تکه‌های یخ به اندازه‌ی دلخواه

شیرین کننده

شیر از هر نوع

خامه زده شده برای تزیین

بستنی وانیلی

هر سسی که دوست دارید

با توجه به رسپی ارائه شده شما می‌توانید طبق سلیقه‌ی خودتون پیش برید و انواع مختلف فراپه با غلظت‌های طعمی مختلف تهیه کنید.

طرز تهیه

اگر از قهوه‌ی فوری استفاده می‌کنید دو گزینه پیش روی شماست. یا آن را با آب دم می‌کنید و یا با شیر سرد. تهیه‌ی قهوه‌ی فوری با شیر باعث می شود فوم (کف) بیشتری داشته باشید. در هر صورت به ۲ قاشق چایخوری قهوه‌ی فوری احتیاج دارید.

بیشتربخوانید:

میلک شیک توت سیاه +نوشیدنی برای روزهای گرم تابستان

حال و هوای کافه در خانه؛ فراپه

آن را داخل یک لیوان خالی بریزید و مقداری آب یا شیر به آن اضافه کنید. اگه از شکر استفاده می‌کنید الان وقتش است تا به ایجاد کف (فوم) روی نوشیدنی کمک کند. وقتی نوشیدنی قوام گرفت می‌توانید به آرامی آب یا قهوه بیشتری اضافه کنید؛ و به آرامی هم بزنید. اگه از خامه روی لیوان استفاده می‌کنید فقط دو سوم لیوان را پر کنید.

همانطور که می‌بینید تهیه فراپه کار خیلی ساده و سلیقه‌ای هست. می‌توانید از سس‌های مختلف استفاده کنید. حتی بعضی از کاکائو یا دارچین به عنوان تاپینگ استفاده می‌کنند. در هر صورت امیدوارم این نوشیدنی را تهیه کنید و از آن لذت ببرید.

برچسب ها: نوشیدنی، قهوه، کافی شاپ تعداد بازديد: 235 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز