Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 09:17

23
بهمن
کاپوچینو؛ یک نوشیدنی عالی برای تمام سلیقه ها

کاپوچینو؛ یک نوشیدنی عالی برای تمام سلیقه ها

یک نوشیدنی گرم و خوش‌عطر در هر فصلی لذت‌بخش خواهد بود. به‌همین خاطر است که تب نوشیدنی‌هایی مانند دمنوش، قهوه و… همیشه داغ است.

یک نوشیدنی گرم و خوش‌عطر در هر فصلی لذت‌بخش خواهد بود. به‌همین خاطر است که تب نوشیدنی‌هایی مانند دمنوش، قهوه و… همیشه داغ است. یکی از خوش‌طعم‌ترین نوشیدنی‌های گرم که در روز‌های سرد سال دلچسب‌تر می‌شود، کاپوچینو است. کاپوچینو که از دسته نوشیدنی‌های قهوه‎دار محسوب می‌شود، طرفداران زیادی دارد. اگر شما هم از طرفداران کاپوچینو هستید و ترجیح می‌دهید به جای رفتن به کافه این نوشیدنی را در خانه تهیه کنید.

در این آموزش برای تهیه کاپوچینو نیازی به دستگاه اسپرسوساز نیست و کافیست یک ظرف، همزن و قاشق داشته باشید تا کاپوچینو خوش‌طعم و لذیذی درست کنید.

موادلازم برای ۱ نفر

  • ۲۰۰ میلی‌لیتر شیر
  • ½ قاشق چای‌خوری شکر
  • قهوه معمولی به مقدار لازم

کاپوچینو؛ نوشیدنی عالی برای روز‌های کم‌انرژی

طرز تهیه

برای تهیه کاپوچینو مراحل زیر را طی کنید.

۱. آماده‌سازی شیر

ابتدا شیر و شکر را باهم مخلوط کرده و داخل یک ظرف یا شیرجوش بریزید. ظرف را روی شعله اجاق گذاشته و منتظر بمانید شیر به نقطه جوش رسیده و شروع به جوشیدن کند. وقتی شیر به نقطه جوش رسید، شعله را خاموش کنید و با یک قاشق، همزن برقی یا همزن دستی شیر را هم بزنید. این‌کار را تا زمانی که شیر کف کند، ادامه دهید.

یک نکته کاربردی

برای اینکه شیر شما خوب کف کند، به‌جای اینکه کل شیر را با قاشق هم بزنید، در یک سمت ظرف قاشق را به آرامی حرکت دهید.

کاپوچینو؛ نوشیدنی عالی برای روز‌های کم‌انرژی

۲. آماده کردن قهوه

همان‌طور که می‌دانید، پایه کاپوچینو قهوه است؛ بنابراین بخشی از فنجان کاپوچینو شما باید از قهوه تشکیل شده باشد. به‌این‌منظور قهوه را دم کرده و ۳/۱ فنجان را از آن پر کنید.

ناگفته نماند به‌جای قهوه معمولی می‌توانید از قهوه اسپرسو یا قهوه ترک استفاده کنید. فقط این نکته را به یاد داشته باشید، اگر از اسپرسو برای درست کردن کاپوچینو استفاده کردید، در خوردن آن افراط نکنید؛ چراکه غلظت قهوه اسپرسو تقریبا ۸ برابر قهوه معمولی است.

کاپوچینو؛ نوشیدنی عالی برای روز‌های کم‌انرژی

۳. اضافه کردن شیر داغ به فنجان

بعد از اینکه ۱/۳ فنجان را با قهوه پر کردید، به اندازه یک سوم دیگر فنجان را با شیر پر کنید. در آخر هم ۱/۳ باقی‌مانده فنجان را با کف شیر پر کنید. می‌توانید به‌جای استفاده از کف شیر، یک قاشق چای‌خوری خامه سبک استفاده کنید.

جالب است بدانید، این روز‌ها استفاده از کف یا فوم شیر برای تهیه کاپوچینو مرسوم نیست و معمولا در کافه‌ها برای درست کردن کاپوچینو از شیرداغ استفاده می‌کنند. برای تزیین کاپوچینو هم از همان شیر داغ استفاده کرده و با استفاده از آن روی کاپوچینو طرح‌های هنری ایجاد می‌کنند.

کاپوچینو؛ نوشیدنی عالی برای روز‌های کم‌انرژی

تزیین کاپوچینو

کاپوچینو شما آماده نوشیدن است؛ اما فراموش نکنید یک فنجان کاپوچینو تزیین شده، جذاب‌تر از یک فنجان کاپوچینو ساده است؛ بنابراین برای اینکه نتیجه نهایی کارتان زبیاتر شود، از تزیین آن غافل نشوید. تزیین کاپوچینو بسیار ساده است؛ کافی است روی کف شیر مقداری دارچین و پودر کاکائو یا پودر قهوه بپاشید. به همین سادگی!

کاپوچینو؛ نوشیدنی عالی برای روز‌های کم‌انرژی

طرز تهیه کاپوچینو بسیار ساده است. البته شما می‌توانید به تناسب ذائقه خودتان میزان شیر و قهوه را کمی تغییر دهید. اگر برای تزیین این نوشیدنی خوش‌عطر و طعم ایده دیگری دارد، آن را با ما درمیان بگذارید.

منبع : وب سایت کاغذ رنگی

برچسب ها: قهوه، کاپوچینو، نوشیدنی گرم، طرز تهیه کاپوچینو، کاپوچینو خانگی تعداد بازديد: 608 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز