Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 15:09

9
اردیبهشت
چیز كیک هویج و گردو

چیز كیک هویج و گردو

فر را با دمای 180 درجة سانتی‌گراد گرم كنید و قالب كمربندی را به اندازة 23 سانتیمتر، چرب نمائید. آنگاه تخم‌مرغ‌ها، شكر سفید و شكر قهوه‌ای را با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. سپس روغن را بیفزائید و 1 دقیقه، هم بزنید. حالا مواد خشك را الك كنید.

تحریریه زندگی آنلاین – گروه آشپزی :

 

مواد  لازم

تخم‌مرغ........... 3 عدد

شكر سفید...........  140 گرم

شكر قهوه‌ای روشن............  60 گرم

روغن مایع............. 125 میلی‌لیتر (یک‌دوم پیمانه)

آرد .............. 200 گرم

بیکینگ‌پودر سودا ............... یك دوم قاشق چای‌خوری

بیكینگ‌پودر .............. یک‌دوم قاشق چای‌خوری

نمك .............. 1 پینچ

دارچین........... 1 قاشق چای‌خوری

جوز هندی رنده كرده.............. یک‌هشتم قاشق چای‌خوری

هویج رنده كرده .............یك و یک‌دوم پیمانه

گردوی برشته و خردکرده ................. 120 گرم

 بیشتربخوانید:

روش تهیه

فر را با دمای 180 درجة سانتی‌گراد گرم كنید و قالب كمربندی را به اندازة 23 سانتیمتر، چرب نمائید. آنگاه تخم‌مرغ‌ها، شكر سفید و شكر قهوه‌ای را با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. سپس روغن را بیفزائید و 1 دقیقه، هم بزنید. حالا مواد خشك را الك كنید و همراه با هویج، درون مایة فراهم كرده بریزید و مخلوط كنید. اكنون نیمی از مایة كیك را در قالب بریزید و صاف كنید. سپس مایة میانی را روی آن بریزید و با باقیماندة مایة كیك، رویش را بپوشانید. اینك قالب را در فر بگذارید و چیزكیك را به مدت تقریبی 55-60 دقیقه، بپزید. آنگاه فر را خاموش كنید و درش را نیمه باز بگذارید تا چیزكیك در فر خنك شود. حالا چیزكیك را از فر درآورید و بگذارید کاملاً خنك شود. اینك رویش را با كرم پنیر بپوشانید و با گردو بیارائید. چیزكیك را یك شب یا دست كم 6 ساعت، در یخچال نگه‌دارید تا آمادة مصرف شود.

 

روش تهیة مایة میانی: پنیر خامه‌ای و شكر را با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. آنگاه تخم‌مرغ‌ها را یكی یكی بیفرائید و مخلوط كنید. سپس آرد ذرت و خامه را افزوده و مخلوط سازید.

روش تهیة مایة رویه: كره را با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. آنگاه پنیر خامه‌ای و خامه را افزوده و مخلوط كنید. سپس پودر شكر و آرد ذرت را با هم مخلوط و الك نمائید و آن را كمكم به مایة فراهم كرده بیفزائید و پیوسته هم بزنید تا كرم صاف و یكنواختی حاصل شود.

بیشتربخوانید:

طرز تهیه کیک بسبوسه

طرز تهیه چیز کیک یخچالی

آموزش تهیه چیز کیک یخچالی

 

 

برچسب ها: کیک، چیزکیک تعداد بازديد: 271 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز