Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 19:13

16
مرداد
حلوای اُماج

حلوای اُماج

100 گرم از آرد را كنار بگذارید و بقیه آن را در كاسه مناسبی بریزید. آن‌گاه گلاب را كم‌كم روی آرد بپاشید و با دست مخلوط كنید تا به شكل خرده‌نان درآید (اماج).

سحر سامانی

 

 

مواد لازم برای حدود 750 گرم

آرد                                  1 كیلوگرم

گلاب                              حدود 500 میلی‌لیتر (2 پیمانه)

كره                                400 گرم

عسل                            500 گرم

شكر                            100 گرم

زعفران حلكرده غلیظ     4 قاشق سوپخوری

گلاب (اضافی)              3  قاشق سوپخوری

خلال پسته برای تزئین  به میزان لازم

 روش تهیه حلوای اُماج

100 گرم از آرد را كنار بگذارید و بقیه آن را در كاسه مناسبی بریزید. آن‌گاه گلاب را كم‌كم روی آرد بپاشید و با دست مخلوط كنید تا به شكل خرده‌نان درآید (اماج). حالا اماج را از صافی رد كنید و روی پارچه نخی تمیزی بریزید. سپس 2 روز صبر كنید تا اماج خشك شود.

اكنون دوباره اماج را از صافی درشت‌تری رد كنید تا دو نوع اماج ریز و درشت داشته باشید. حالا كره را در تابه مناسبی بریزید و روی حرارت اجاق آب كنید. اماج درشت را درون كره بریزید و به مدت تقریبی 10-15 دقیقه، تفت دهید تا طلائی‌رنگ شود. سپس اماج ریز را بیفزائید و 5 دقیقه تفت دهید.

اكنون 100 گرم آرد باقیمانده را نیز بیفزائید و 10 دقیقه دیگر مواد را تفت دهید. اینك تابه را از روی حرارت بردارید و عسل، شكر، زعفران و گلاب (اضافی) را به مواد درون تابه بیفزائید و با قاشق چوبی، پیوسته هم بزنید. آن‌گاه تابه را دوباره‌ روی حرارت قرار دهید و حلوا را تا جائی هم بزنید كه از تابه جدا شود!

اكنون حلوا را در سینی دارای كاغذ روغنی به اندازه 30×40 سانتیمتر بریزید و صاف كنید. رویش خلال پسته بپاشید و یك شب در یخچال نگه دارید. حالا حلوا را به شكل لوزی ببرید و برای پذیرائی در ظرف مناسب و زیبائی بچینید.

 

برچسب ها: حلوای اُماج، آموزش حلوای اُماج، روش تهیه حلوای اُماج، مواد لازم حلوای اُماج، تهیه حلوای اُماج، مواد حلوای اُماج، اُماج تعداد بازديد: 676 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز