Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 12:38

8
شهریور
بستنی پسته

بستنی پسته

زرده‌های تخم‌مرغ را با هل و 50 گرم از شكر با همزن برقی بزنید تا غلیظ و كمرنگ شوند. آن‌گاه هر دو خامه را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد.

افسانه اسفندیاری

 

 

مواد لازم برای 1 لیتر

زرده تخم‌مرغ               3 عدد

اسانس هل               چند قطره

شكر ‌ریز                   a 75 گرم

خامه كم‌چرب            300 میلی‌لیتر (یك‌و یك‌چهارم پیمانه)

خامه پر چرب            300 میلی‌لیتر (یك‌و یك‌چهارم پیمانه)

پسته خرد كرده         100 گرم

 روش تهیه بستنی پسته

زرده‌های تخم‌مرغ را با هل و 50 گرم از شكر با همزن برقی بزنید تا غلیظ و كمرنگ شوند. آن‌گاه هر دو خامه را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد. سپس نیمی از پسته را همراه با باقیمانده شكر به خامه بیفزائید و بگذارید شكر حل شود. حالا آن را كم‌كم به زرده‌های تخم‌مرغ بیفزائید و دوباره روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و غلیظ شود.

اكنون مایه فراهم كرده را در یخچال بگذارید تا كاملاً سرد شود. اكنون باقیمانده پسته را به مایه فراهم‌كرده بیفزائید و آن را در سطل دستگاه بستنی‌ساز بریزید. دستگاه را روشن كنید تا بستنی سفت شود. حالا بستنی را در ظرف مناسبی بریزید. رویش را بپوشانید و دست‌كم 5 ساعت در فریزر قرار دهید تا آماده مصرف شود.

یادآوری: چنانچه دستگاه بستنی‌ساز در دسترس نبود، بستنی را در فریزر بگذارید و هر ساعت یكبار آن را بیرون آورید و با همزن برقی بزنید. این‌كار را آن‌قدر تكرار كنید تا بستنی غلظت مناسبی پیدا كند.

 

برچسب ها: بستنی، پسته، روش تهیه بستنی، مواد لازم بستنی، تهیه بستنی پسته، بستنی پسته، آموزش بستنی پسته تعداد بازديد: 701 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز