Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 18:41

27
شهریور
ماكارون پرتقالی

ماكارون پرتقالی

بادام، پودر شكر و آرد ذرت را در كاسه دستگاه غذاساز بریزید و مخلوط كنید. آن‌گاه سفیده‌های تخم‌مرغ را با همزن برقی بزنید تا سفید شود و فرم بگیرد.

افسانه ظروفی

 

 

مواد لازم برای حدود 30 عدد

 بادام آسیاب كرده                    75 گرم

پودر شكر                               115 گرم

آرد ذرت                                 10 گرم

سفیده تخم‌مرغ                     2 عدد

شكر ریز                               50 گرم

اسانس پرتقال                       2 - 3 قطره

رنگ نارنجی خوراكی              به میزان لازم

مارمالاد پرتقال                      5 قاشق سوپخوری

روش تهیه ماكارون پرتقالی

بادام، پودر شكر و آرد ذرت را در كاسه دستگاه غذاساز بریزید و مخلوط كنید. آن‌گاه سفیده‌های تخم‌مرغ را با همزن برقی بزنید تا سفید شود و فرم بگیرد. سپس شكر را كم‌كم بیفزائید تا مرنگ صاف و براقی به دست آید. حالا اسانس و رنگ را به مرنگ بیفزائید و مواد خشك را در سه نوبت به آن اضافه كنید.

اكنون مایه فراهم كرده را در كیسه شیرینی‌پزی دارای ماسوره ساده به قطر یك سانتیمتر بریزید و دایره‌هائی به قطر 4 سانتیمتر از آن را روی صفحه مخصوص ماكارون یا صفحه سیلیكونی بگذارید. پس از نیم ساعت ماكارون را به مدت تقریبی 16دقیقه در فر گرم كرده با دمای 150 درجه سانتیگراد بپزید.

همینكه ماكارون كاملاً‌ خنك شد، بین هر دو عدد قدری مارمالاد پرتقال بگذارید و به هم بچسبانید. آن‌گاه ماكارون را برای پذیرائی در ظرف زیبا و مناسبی بچینید.

نكات خواندنی

برای تهیه مارمالاد پرتقال؛ 250 گرم فیله پرتقال را با 250 گرم شكر مخلوط كنید و در ظرف مناسبی بریزید. آن‌گاه روی حرارت ملایم قرار دهیدتا شكر حل شود. سپس 1 قاشق چایخوری پودر ژلاتین و 1 قاشق چایخوری پوست پرتقال رنده كرده به مارمالاد بیفزائید و به مدت تقریبی 15دقیقه بجوشانید تا مارمالاد قدری غلیظ شود.

حال مارمالاد را در شیشه استریل داغ بریزید و بعد از خنك شدن مصرف كنید.

 

برچسب ها: تهیه ماکارون، آموزش ماکارون، مواد لازم ماکارون، روش تهیه ماکارون، ماکارون، ماکارون پرتقالی تعداد بازديد: 572 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز