Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 18:50

20
اسفند
طرز تهیه رشته پلوی حرفه‌ای

طرز تهیه رشته پلوی حرفه‌ای

رشته پلو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که با روش های متنوعی پخته می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی با ما همراه باشید.

رشته پلو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که با روش های متنوعی پخته می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی با ما همراه باشید.

 
 بیشتربخوانید:

رشته پلو با سبزی و ماهی

طرز تهیه رشته پلوی حرفه‌ای به روش رستورانی

 

مواد لازم برای ۵ نفر

 برنج    ۳ پیمانه

رشته پلویی    ۱۵۰ گرم

سیب زمینی    ۱ عدد بزرگ

گوشت چرخ کرده    ۳۵۰ گرم

پیاز    ۲ عدد متوسط

کشمش پلویی    ۱ پیمانه

زعفران دم کرده    ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه    به مقدار کافی

زردچوبه و روغن    به مقدار کافی

بیشتربخوانید:

فوت و فن پخت قلیه ماهی

 

 

 

 

دستور پخت رشته پلو

مرحله اول

برای تهیه رشته پلو مجلسی ابتدا برنج را پس از شستشو داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس یک قاشق چایخوری نمک اضافه می کنیم و به اندازه ای آب روی برنج می گیریم که سطح آب دو بند انگشت بالاتر از سطح برنج باشد.

مرحله دوم

اجازه می دهیم برنج در همین حالت ۲ ساعت خیس بخورد. در ادامه یک قابلمه مناسب را نصف آب پر می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم، سپس یک قاشق چایخوری نمک به همراه ۱ قاشق غذاخوری روغن مایع به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

پس از اینکه آب به جوش امد برنج خیس خورد را به قابلمه اضافه می کنیم، سپس رشته پلویی را خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم. حالا حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه زمان می دهیم تا برنج و رشته پلویی نرم شوند، سپس آنها را آبکشی می کنیم.

مرحله چهارم

حالا یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخل آن می ریزیم. پس از اینکه روغن داغ شد سیب زمینی را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و کف قابلمه به عنوان ته دیگ می چینیم، سپس برنج و رشته پلویی آبکش شده را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا یک قاشق غذاخوری روغن روی برنج می ریزیم، سپس زعفران دم کرده را روی برنج به صورت پخش می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم تا برنج به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت دم بکشد. حالا به سراغ اماده کردن کوفته های قلقلی می رویم.

بیشتربخوانید:

طرز تهیه آبگوشت مرغ با لپه

 

 

 

مرحله ششم

برای این منظور پیازها را رنده می کنیم و پس از گرفتن آب اضافی شان به یک کاسه مناسب منتقل می کنیم. در ادامه گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه کرده و به هم به خوبی ترکیب می کنیم.

مرحله هفتم

مواد را به مدت ۱۰ دقیقه با دست ورز می دهیم تا کاملا منسجم شوند. سپس یک سلفون روی کاسه می کشیم و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار می دهیم تا ماسه گوشت استراحت کند. پس از اینکه از یخچال خارج کردیم مانند کوفته قلقلی شکل می دهیم.

مرحله هشتم

حالا کوفته های قلقلی را در روغن سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه کشمش ها را هم چند دقیقه در روغن تفت می دهیم و زمانی که رشته پلو پلو دم کشید به همراه کوفته های قلقلی و کشمش تزیین کرده و سرو می کنیم.

 

برچسب ها: غذای سنتی، رشته پلو، آموزش آشپزی، زعفران، گوشت، کشمش، زردچوبه، غذای ایرانی، غذای رستورانی، طرز تهیه رشته پلو تعداد بازديد: 86 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز