Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 13:33

15
آبان
طرز تهیه کتف و بال خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه کتف و بال خوشمزه به روش رستورانی

کتف و بال باربیکیو یکی از انواع کباب های خوشمزه و اصیل ایرانی است که طرفدارهای زیادی بین مردمان ایران دارد.

کتف و بال باربیکیو یکی از انواع کباب های خوشمزه و اصیل ایرانی است که طرفدارهای زیادی بین مردمان ایران دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتف و بال باربیکیو در ادامه با ما همراه باشید.

 
 بیشتربخوانید:

جوجه کباب لبنانی

 

طرز تهیه کتف و بال خوشمزه به روش رستورانی

مواد لازم برای ۴ نفر
بال و کتف مرغ ۱ کیلوگرم
آرد به مقدار کافی
پاپریکا، پودر سیر و فلفل سیاه به مقدار کافی
پولبیبر، پودر آویشن و نمک به مقدار کافی

مواد لازم برای سس باربیکیو

 
سس کچاپ ۶ قاشق غذاخوری
سس خردل ۳ قاشق غذاخوری
سیر ۲ حبه
شکر قهوه ای یا عسل ۱٫۵ قاشق غذاخوری
سرکه سیب ۳ قاشق غذاخوری
سرکه بالزامیک یا سویا سس ۳ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۴ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه، پودر سیر و پودر آویشن به مقدار کافی
پاپریکا و ادویه باربیکیو به مقدار کافی

طرز تهیه کتف و بال باربیکیو

مرحله اول

طرز تهیه بال و کتف باربیکیو خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس آرد را به همراه مقداری پاپریکا، پودر سیر، فلفل سیاه، پولبیبر، آویشن و نمک درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد آردی را به خوبی مخلوط کرده، سپس بال و کتف های مرغ را به مخلوط آردی آغشته می کنیم، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و بال ها را درون آن می چینیم. در ادامه سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

بیشتربخوانید:

اشتباهات بزرگ در پخت جوجه کباب

 

 

 

 

مرحله سوم

در ادامه اجازه می دهیم کتف و بال های مرغ به مدت ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا ۸۰ درصد پخت آنها انجام شود. در این فاصله به سراغ درست کردن سس باربیکیو می رویم، برای این منظور سس کچاپ را درون یک قابلمه می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا سس خردل را به همراه شکر قهوه ای، سرکه سیب، سرکه بالزامیک، سیر رنده شده و روغن زیتون به قابلمه اضافه کرده، سپس قابلمه را روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم تا سس کمی غلیظ شود.

 

مرحله پنجم

در ادامه مقداری فلفل سیاه، پودر سیر، پودر آویشن، پاپریکا و ادویه باربیکیو به قابلمه اضافه کرده، سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. پس از گذشت ۴۰ دقیقه سینی را از فر خارج می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله کتف و بال ها را به مخلوط سس باربیکیو آغشته کرده و مجددا درون سینی فر می چینیم و سینی را درون فر گذاشته، سپس اجازه می دهیم کتف و بال ها به مدت ۱۵ دقیقه گریل شوند. نوش جان.

 بیشتربخوانید:

 

برچسب ها: کباب، خردل، شکر قهوه ای، سیر، جوجه کباب، آویشن، سس کچاپ، کتف کبابی، پاپریکا، بال کبابی، سس باربیکیو تعداد بازديد: 151 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز