Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 12:45

19
مهر
بادمجان شکم‌پر

بادمجان شکم‌پر

ابتدا بادنجان‌‌ها را پوست كنده و يك شكاف طولي روي آن ايجاد كنيد، طوري كه بادنجان از طرف ديگر شكافته نشده و بتوان مواد را پس از سرخ شدن داخل آن قرار داد. بادنجان را با حرارت بسيار ملايم سرخ كنيد تا طلايي شود.

مواد لازم

بادمجان متوسط.....................4 عدد

روغن مخصوص سرخ‌كردني..................به مقدار لازم

پياز متوسط..................يك عدد

گوشت چرخ كرده......................250 گرم

عصاره‌ي سير....................يك عدد

عصاره‌ي زعفران.....................يك عدد

رب گوجه‌فرنگي.................2 تا 3 قاشق سوپخوري

آب....................يك پيمانه

نمك و فلفل...................به مقدار لازم

 بیشتربخوانید:

بادمجان شکم پر یک پیش غذای شیک و آسان

مرغ برشته با سبزیجات

 

 

 

طرز تهیه

ابتدا بادنجان‌‌ها را پوست كنده و يك شكاف طولي روي آن ايجاد كنيد، طوري كه بادنجان از طرف ديگر شكافته نشده و بتوان مواد را پس از سرخ شدن داخل آن قرار داد. بادنجان را با حرارت بسيار ملايم سرخ كنيد تا طلايي شود. سپس كنار بگذاريد تا سرد شود.

پياز را رنده (يا نگيني ريز خرد) كرده و در روغن باقي مانده(5 دقيقه) تفت دهيد تا كمي شفاف و شيشه‌اي شود. گوشت چرخ كرده و عصاره‌ي سير را به آن اضافه کرده و تفت دهيد. عصاره‌ي زعفران را در آب‌جوش حل كرده و نيمي از آن را به مايه‌ي گوشتي اضافه و داخل بادنجان‌ها را با اين مواد پر كنيد. نصف ديگر عصاره‌ي زعفران را با رب گوجه‌فرنگي و يك پيمانه آب مخلوط و بادنجان‌هاي شكم‌پر را در اين سس قرار داده، نمك و فلفل آن را اندازه كرده و 15 الي 20 دقيقه با حرارت بسيار كم و با در بسته بپزيد.

 بیشتربخوانید:

 

 

 

 

 

یادآوری

در تهيه‌ي سس مي‌توان از گوجه‌فرنگي تازه رنده شده و يا مخلوط رب گوجه‌فرنگي و كمي آب نيز استفاده کرد. براي اين كار ظروف استيل، سراميك يا پيركس در‌دار مناسب‌اند. در كنار اين غذا، سبزي خوردن، گوجه‌فرنگي و يا سس تند مناسب است و مي‌توان آن را به همراه نان يا پلو سرو كرد.

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: آموزش آشپزی، زعفران، گوشت، بادمجان شکم‌پر، طرز تهیه بادمجان شکم‌پر تعداد بازديد: 158 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز