Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 02:22

30
شهریور
کوکوسبزی

کوکوسبزی

سبزی‌ها را خرد کنید. دو قاشق از آرد را با نمک، فلفل، تخم گشنیز و زردچوبه و سبزی‌های خردشده مخلوط کنید. تخم‌مرغ‌ها را یکی‌یکی به سبزی‌ها اضافه کنید و بعد از افزودن هر تخم‌مرغ کوکو را هم بزنید. در صورتی که تمایل دارید از زرشک و گردو استفاده کنید

مواد لازم

سبزی کوکو پاک و شسته‌شده .......................500 گرم

آرد گندم ................3 قاشق سوپ‌خوری

نمک، فلفل، تخم گشنیز، زردچوبه و روغن ...................به مقدار لازم

تخم‌مرغ................... 3 تا 4 عدد

گردو، نگینی‌خردشده (در صورت تمایل)......................... 4 عدد

زرشک (در صورت تمایل)............... 1 قاشق سوپ‌خوری

 بیشتربخوانید:

طرز تهیه کوکو تره در فر یا ماهیتابه

 

 

روش‌تهیه

سبزی‌ها را خرد کنید. دو قاشق از آرد را با نمک، فلفل، تخم گشنیز و زردچوبه و سبزی‌های خردشده مخلوط کنید. تخم‌مرغ‌ها را یکی‌یکی به سبزی‌ها اضافه کنید و بعد از افزودن هر تخم‌مرغ کوکو را هم بزنید. در صورتی که تمایل دارید از زرشک و گردو استفاده کنید گردو را با زرشک و بقیه آرد مخلوط کنید. مقداری از مایه کوکو را با زرشک و گردو در ظرفی جداگانه مخلوط کنید. روغن را در ماهی‌تابه داغ کنید. بعد از داغ‌شدن روغن، نیمی از مایه کوکو را به روغن اضافه کرده و سطح آن را صاف کنید. مایه مخلوط با زرشک و گردو را اضافه کنید. بقیه مایه کوکو را هم افزوده و ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید و درِ ظرف را هم بگذارید. بعد از گرفتن مایه کوکو و سرخ‌شدن یک طرف، آن را به صورت یکجا و یا بعد از بریدن به شکل دلخواه برگردانید. طرف دوم کوکو را سرخ کنید. برای طرف دوم درِ ظرف را نگذارید تا کوکو نرم نشود و کاملاً سرخ شود و بعد از سرخ‌شدن در ظرف مناسب کنار باقلاپلو یا سبزی‌پلو یا با نان سرو نمایید.

بیشتربخوانید:

طرز تهیه کوکوی قارچ

 

 

نکته

سبزی کوکو شامل 150 گرم تره، 150 گرم جعفری، 100 گرم گشنیز، 30 گرم شوید، 10 گرم شنبلیله و 60 گرم اسفناج می‌باشد. نسبت سبزی‌ها می‌تواند تغییر کند به جز شنبلیله و شوید که باید کم باشد یا می‌توان حذف نمود.

تعداد تخم‌مرغ‌ها به اندازه آن‌ها بستگی دارد.

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: کوکو، آشپزی آسان، طرز تهیه، طرز تهیه کوکو، غذای نونی، کوکو سبزی تعداد بازديد: 194 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز