Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 11:42

5
اردیبهشت
طرز تهیه کوکو تره در فر یا ماهیتابه

طرز تهیه کوکو تره در فر یا ماهیتابه

در گزارش زیر طرز تهیه کوکو تره را به شما آموزش می‌دهیم.

به گزارش مجله کوروش، اگر طرفدار کوکو سبزی باشید، حتما به کوکوی تره هم علاقه نشان می‌دهید. کوکوی تره یک غذای نونی سبک برای ناهار یا شام است که در بین گیاه خواران محبوبیت زیادی دارد. کوکو تره را با ترکیبی از مواد دیگر هم درست می‌کنند. همچنین به خاطر این که سریع درست می‌شود و مواد موجود در آن کاملا ساده و در دسترس است، طرفدار‌های پر وپا قرصی دارد. ما در ادامه طرز تهیه کوکو تره فرنگی را به ۴ روش مختلف به شما آموزش می‌دهیم و فوت و فن‌های پخت آن را هم در فر و هم در تابه خواهیم گفت.

تبریزی‌ها یا بهتر بگوییم آذری‌ها کوکوی تره را به نام خود زده اند و معمولا اسفناج و پیاز را هم به طرز تهیه کوکو تره اضافه می‌کنند. البته چیزی که معمولا در کوکو تره می‌ریزند تا مجلسی‌تر شود، زرشک و گردو است. این غذا به عنوان یک غذای مجلسی در سفره تبریزی‌ها شناخته می‌شود. در مهمانی‌ها هم به عنوان یک فینگرفود در کنار دیگر غذا‌ها می‌توان درست کرد.

 

 

 

فوت و فن‌های طرز تهیه کوکو تره

اگر حس کردید مواد کوکو تره رقیق‌تر از حالت عادی است، به آن مقداری آرد نخودچی اضافه کنید تا انسجام بیشتری بگیرد.

می‌توانید مانند دیگر کوکوها، در طرز تهیه کوکو تره هم از قالب کوکو استفاده کنید. فقط حتما قبل از استفاده، کف قالب را چرب کنید.

استفاده از تابه دو طرفه برای پخت کوکو تره بسیار مناسب است. می‌توانید وقتی یک طرف کوکو تره به طور کامل پخت، تابه را برگردانید و بعد از پایان کار، آن را برش بزنید.

بهتر است بدانید که افزودن تخم مرغ بیشتر، باعث حجم گرفتن بیشتر کوکو تره خواهد شد.

به مواد موجود در طرز تهیه کوکو تره می‌توانید شوید هم اضافه کنید. با این کار یک غذای ترکی دیگر به نام «موجوَر» خواهید داشت. توصیه می‌کنیم آن را هم در دستور غذا‌هایی که در آینده می‌پزید، بگذارید.

به جای تره در طرز تهیه کوکو تره، از تره فرنگی هم می‌توانید استفاده کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

تره: ۸۰۰ گرم

گردو: ۵۰ گرم

زرشک: به میزان دلخواه

سیر: ۲ حبه (متوسط)

تخم مرغ: ۴ عدد

روغن مایع: به میزان لازم

نمک، فلفل، زردچوبه: به میزان لازم

بیشتربخوانید:

طرز تهیه کتلت سویا؛ یک غذای خوشمزه گیاهی

 


طرز تهیه

طرز تهیه کوکو تره خوشمزه به ۴ روش در فر یا ماهیتابه

در اولین گام از طرز تهیه کوکو تره، تره‌ها را پاک کنید و خوب بشویید. بگذارید تره‌ها در سبد یا روی پارچه کاملا خشک شوند. سپس شروع به خرد کردن آن‌ها کنید. سعی کنید تره‌ها را به صورت ریز و یکدست خرد کنید. با این کار، در انتها کوکوی تره زیباتری خواهید داشت.

سیر‌ها را پوست بگیرید و با قسمت ریز رنده، رنده کنید یا با پشت چاقو آن‌ها را له کنید.

تره‌های خرد شده را در یک ظرف مناسب بریزید. نمک، زردچوبه، فلفل سیاه (یا قرمز) و انواع ادویه جاتی را که دوست دارید، اضافه کنید.

تخم مرغ‌ها را بهتر است به طور جداگانه در یک ظرف دیگر بشکنید و آن‌ها را کاملا با چنگال به هم بزنید تا روی تخم مرغ حباب تشکیل شود. با این کار از سالم بودن تخم مرغ‌ها هم مطمئن می‌شوید. یا این که می‌توانید تخم مرغ‌ها را مستقیما به مواد داخل کاسه، اضافه و با آن‌ها مخلوط کنید.

گردو‌ها را پودر کنید یا آن‌ها را تا حد دلخواهتان بکوبید و به مواد اضافه کنید. زرشک را هم در همین مرحله از طرز تهیه کوکو تره اضافه کنید. روی ظرف را بپوشانید و به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید. یا اگر وقت کافی ندارید، برای ۵ تا ۱۰ دقیقه در فریزر قرار دهید. با این کار انسجام کوکوی تره بیشتر خواهد شد.

در یک تابه تفلون، مقداری روغن بریزید و تابه را بچرخانید تا کل کف تابه چرب شود. وقتی روغن به حد کافی داغ شد، مواد کوکو تره را به آرامی در تابه بریزید و روی آن را با پشت قاشق صاف و یکدست کنید. حرارت را پایین بیاورید و در تابه را برای چند دقیقه روی آن بگذارید تا مغز کوکو تره هم بپزد.

وقتی یک سمت کوکو سرخ شد و خودش را گرفت آن را با چاقو برش بزنید. تکه‌های کوکو تره را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود. بعد از این که هر دو سمت کوکو سرخ و طلایی شد، حرارت را متوقف و آن را در ظرف مناسب سرو کنید.

بیشتربخوانید:

طرز تهیه کوکو سویا و سیب زمینی؛ یک غذای رژیمی خوشمزه

 

 

 

طرز تهیه کوکو تره با اسفناج

طرز تهیه کوکو تره خوشمزه به ۴ روش در فر یا ماهیتابه

مواد لازم برای ۴ نفر

تره: ۲۰۰ گرم

اسفناج: ۱۰۰ گرم

تخم مرغ: ۳ عدد

زرشک و گردو: به میزان دلخواه

آرد نخودچی: ۱ قاشق غذاخوری

زردچوبه، نمک و فلفل: به میزان دلخواه

روغن: به میزان لازم

طرز تهیه

در ابتدا تره و اسفناج را بشویید و خشک کنید. سپس آن‌ها را خیلی ریز و ساطوری خرد کنید. تخم مرغ‌ها را به همراه ادویه‌های دلخواه، زردچوبه، نمک، آرد، زرشک، مغز گردوی خرد یا پودر شده، به تره و اسفناج اضافه کنید. همه مواد را با هم مخلوط و در یک تابه با مقداری روغن سرخ کنید. بعد از اینکه هر دو طرف کوکو تره را سرخ کردید، آن را برش بزنید و سرو کنید.

 

طرز تهیه کوکو تره و پیازچه

طرز تهیه کوکو تره خوشمزه به ۴ روش در فر یا ماهیتابه

مواد لازم برای ۴ نفر

تره: ۴۰۰ گرم

پیازچه: ۱۰ ساقه

تخم مرغ: ۴ عدد

روغن: ۶ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل: به میزان لازم

زردچوبه و پاپریکا: به میزان لازم

طرز تهیه

تره‌ها و پیازچه را به خوبی بشویید و خشک کنید. بعد از اینکه آب آن‌ها گرفته شود، آن‌ها را ساطوری خرد کنید یا در سبزی خردکن بریزید و خرد کنید. تره‌ها و پیازچه خرد شده را در یک کاسه بریزید و به آن ها، نمک، فلفل، زردچوبه، پاپریکا و تخم مرغ را اضافه کنید و کاملا هم بزنید تا مخلوط و یکدست شوند.

می‌توانید مانند طرز تهیه کوکو تره با اسفناج، به مواد کوکو، گردو و زرشک هم اضافه کنید. اگر زیادی رقیق است، از آرد نخودچی استفاده کنید.

در یک تابه، روغن بریزید و بعد از این که داغ شد، کوکو را در آن بریزید و وقتی یک سمت آن سرخ شد، برش بزنید و سمت دیگر را سرخ کنید. بعد از این که دو طرف کوکو برشته و طلایی شد، آن را سرو کنید.

طرز تهیه کوکو تره و سیب زمینی در فر

 

طرز تهیه کوکو تره خوشمزه به ۴ روش در فر یا ماهیتابه

گاهی اوقات کوکو تره را با سیب زمینی هم درست می‌کنند. هر چند معیار استفاده از تره و سیب زمینی تا حد زیادی به سلیقه شما بستگی دارد، ولی معمولا در این غذا، میزان سیب زمینی را کمتر اضافه می‌کنند تا طعم تره، غالب باشد.

اما برای این که کوکوی تره رژیمی باشد و از روغن کمتری در آن استفاده شود، می‌توان کوکو تره را در فر پخت. البته پخت کوکو در فر این مزیت را دارد که لازم نیست کوکو را برگردانید یا مدام بالای سر تابه بایستید. اما حتما باید در طول زمان پخت، به غذا سر بزنید.


مواد لازم برای ۴ نفر

تره: ۳۰۰ گرم

سیب زمینی: ۲ عدد متوسط

تخم مرغ: ۳ عدد

آرد سوخاری یا نخودچی: ۱ قاشق چای خوری

نمک، فلفل، زردچوبه: به میزان لازم

پودر پاپریکا و زنجبیل: به میزان لازم

روغن یا کره: به میزان لازم

طرز تهیه

در اولین مرحله از طرز تهیه کوکو تره و سیب زمینی، فر را روشن کنید تا گرم شود.

تره‌ها را بشویید و بگذارید رطوبتشان را از دست بدهند. سیب زمینی را پوست بگیرید و بشویید و خشک کنید. تره‌ها را بعد از خشک شدن، ساطوری یا در سبزی خردکن، خرد کنید. سیب زمینی را با قسمت ریز رنده، رنده کنید و آب آن را با دست بگیرید تا موقع پخت وا نرود.

سبزی خرد و ساطوری شده و سیب زمینی رنده شده را در یک کاسه بریزید و به آن تخم مرغ، زردچوبه، نمک، فلفل، پودر پاپریکا، پودر زنجبیل و آرد را اضافه کنید. مواد را کاملا با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند. بهتر است حداقل ۳۰ دقیقه روی ظرف را بپوشانید تا مواد استراحت کنند.

فر را روی دمای ۱۸۰درجه تنظیم کنید. قالب کوکو تره را با کمی روغن یا کره چرب کنید، به طوری که دیواره‌ها و کف قالب چرب باشد. مایه کوکو را در قالب بریزید و روی آن را با فویل نازک بپوشانید. قالب را به مدت ۲۵ دقیقه در فر بگذارید.

سپس فویل روی قالب را بردارید و ۳ دقیقه گریل بالای فر را روش کنید تا روی آن برشته شود. قبل از این که قالب را از فر خارج کنید، حتما با چنگال امتحان کنید تا از پخته بودن مغز کوکو تره، مطمئن شوید.

نکته مهم در طرز تهیه کوکو تره در فر:

در طرز تهیه کوکو تره در فر، از زرشک استفاده نکنید، چون احتمال سوختن کوکو بالا می‌رود.

برچسب ها: کوکو، آموزش آشپزی، کوکوتره، طرز تهیه کوکو تره تعداد بازديد: 461 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز