Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 18:06

15
بهمن
2طرز تهیه ترشی قارچ درسته با رب انار یا رب گوجه

2طرز تهیه ترشی قارچ درسته با رب انار یا رب گوجه

احتمالاً اگر ترشی قارچ را امتحان کرده باشید می‌دانید که طعم دلپذیر این ترشی با هیچ ترشی دیگری قابل مقایسه نیست.

به گزارش مجله کوروش، ترشی قارچ یکی از لذیذترین انواع ترشی است که در کنار مزه خوبی که دارد، یک ترشی جذاب برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها نیز محسوب می‌شود. در این مقاله از مجله کوروش می‌توانید ۲ طرز تهیه ترشی قارچ درسته را با رب انار و یا رب گوجه یاد بگیرید و با فوت و فن‌های درست کردن این ترشی خوشمزه آشنا شوید.

بیشتربخوانید:

طرز تهیه ترشی خرفه خوشمزه

 

 

 

طرز تهیه ترشی قارچ با رب انار

مواد لازم

سرکه سفید: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

گردوی آسیاب شده: ۳۰۰ گرم

فلفل قرمز تند: ۴ عدد

تمر هندی: ۱ بسته

نمک: به مقدار لازم

رب انار: به مقدار لازم

پودر انبه: ۱ قاشق غذاخوری

قارچ: نیم کیلو

آب: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

 

 

۲ طرز تهیه ترشی قارچ درسته با رب انار یا رب گوجه + فوت و فن ترشی قارچ

 

 

بیشتربخوانید:

طرز تهیه ترشی گل کلم مخلوط ؛ خوشمزه و پرطرفدار

 


طرز تهیه ترشی قارچ

در اولین مرحله از درست کردن ترشی قارچ با رب انار باید قارچ‌ها را به خوبی بشویید و سپس با کمک یک چاقوی تیز به صورت ورقه‌ای برش دهید. سپس یک ماهیتابه را با حرارت زیاد روی شعله گاز قرار دهید و قارچ‌های اسلایس شده را به آن اضافه کنید. نیاز به استفاده از روغن نیست تنها باید قارچ‌ها را تفت دهید تا کمی آب آن خارج شود. سپس شعله را خاموش کنید و آب اضافی قارچ را دور بریزید. قارچ‌ها را داخل یک کاسه بریزید و برای تهیه ترشی کنار بگذارید.

در این مرحله از تهیه ترشی قارچ باید در یک کاسه، تمر هندی و سرکه را با یک لیوان آب ترکیب کنید و مواد را با چنگال به خوبی هم بزنید. سپس به وسیله یک آبکش تمر هندی را صاف کنید. آب صاف شده تمر هندی را داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت گاز قرار دهید و اجازه دهید به جوش بیاید و کمی غلیظ شود. حال مقداری رب انار را در یک لیوان آب حل کنید. سپس آن را به ترکیب تمر هندی و سرکه اضافه کنید. مقدار رب انار این ترشی نیز هر چقدر بیشتر باشد ترشی شما خوشمزه‌تر خواهد شد.

مواد را روی گاز قرار دهید تا کمی غلیظ شوند. سپس آن را از روی حرارت بردارید و مقداری پودر انبه به آن اضافه کنید و اجازه دهید سرد شود.

در آخرین مرحله از درست کردن ترشی قارچ با رب انار باید قارچ‌ها را داخل یک شیشه بریزید. سپس فلفل‌ها را در کنار آن قرار دهید و گردوی آسیاب شده را نیز به آن اضافه کنید. حال مخلوط سرکه روی قارچ‌ها بریزید. ترشی را در یخچال قرار دهید و بعد از یک هفته مصرف کنید. توجه داشته باشید که سرکه باید حتماً سرد شود و بعد به قارچ اضافه شود. در غیر این صورت امکان دارد کپک بزند.

 


روش دوم طرز تهیه ترشی قارچ

۲ طرز تهیه ترشی قارچ درسته با رب انار یا رب گوجه + فوت و فن ترشی قارچ

 

مواد لازم

قارچ ریز: ۱ کیلوگرم

ترخون و نعناع: به مقدار لازم

سیر: ۴ تا ۶ حبه

فلفل سبز: ۴ تا ۶ عدد

سرکه سفید: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

نمک: ۸ قاشق غذاخوری

آب: ۳ لیتر


طرز تهیه ترشی قارچ

در اولین مرحله از تهیه این ترشی خوشمزه باید سبزی‌ها را به خوبی بشویید و روی یک پارچه پهن کنید تا خشک شوند. سپس قارچ‌ها را بشویید و در آبکش بگذارید. چون قارچ‌ها ریز هستند لازم نیست برش بخورند و بهتر است درسته استفاه شوند. حالا آب را با سرکه و نمک ترکیب کنید و داخل یک قابلمه بریزید. شعله گاز را با حرارت متوسط روشن کنید. اجازه دهید ترکیب آب و سرکه به جوش بیاید. سپس آن را داخل یک ظرف دیگر خالی کنید و صبر کنید کاملاً خنک شود.

بعد از اینکه ترکیب آب و سرکه کاملاً خنک شد. ظرف ترشی مورد نظرتان را آماده کنید. قارچ، سیر و سبزی‌های معطر را داخل آن بریزید. وسط قارچ‌ها فلفل سبز قرار دهید. در صورتی که دوست داشته باشید عطر فلفل سبز بیشتر در ترشی قارچ شما بپیچد می‌توانید فلفل‌ها را برش دهید و به ترشی اضافه کنید. سپس ظرف شیشه را با ترکیب سرکه و آب پر کنید. در نهایت درب ترشی را محکم ببندید و آن را برای مدت ۲ هفته در جای خشک و خنک قرار دهید. سپس ترشی را استفاده کنید و از طعم لذیذ آن لذت ببرید.

نکات و فوت و فن‌های درست کردن ترشی قارچ

*برای درست کردن ترشی قارچ حتماً اجازه دهید ترکیب آب و سرکه کاملاً خنک شود و سپس آن را به قارچ اضافه کنید.

*شما می‌توانید به جای اضافه کردن رب انار به ترشی قارچ از رب گوجه نیز استفاده کنید و ترشی قارچ با رب گوجه درست کنید.

*ترشی قارچ روغنی یکی دیگر از انواع ترشی قارچ است که طعم بسیار لذیذی دارد. برای درست کردن ترشی قارچ روغنی باید از قارچ، زیتون، فلفل دلمه، فلفل تند، روغن، سرکه و آب گوجه فرنگی استفاده کنید. تنها لازم است آب گوجه، سرکه و نمک را بجوشانید و بعد از سرد شدن به سایر مواد اضافه کنید. می‌توانید ترشی قارچ با رب گوجه را نیز امتحان کنید و به جای آب گوجه از رب استفاده کنید.

*ترشی قارچ لبنانی هم یک ترشی مخلوط است که در آن از قارچ استفاده می‌شود و طعم بسیار خوشمزه‌ای دارد.

برچسب ها: ترشی، ترشی قارچ، طرز تهیه ترشی قارچ تعداد بازديد: 587 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز