Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 18:40

5
بهمن
سوپ های آرامبخش

سوپ های آرامبخش

مصرف سوپ باعث می‌شود احساس بهتری به انسان دست بدهد و لحظاتی توأم با آرامش به سراغ انسان بیاید. برخی غذاها این احساس را به ما می‌دهند. خوشبختانه درست کردن غذاهای خانگی برای شما آسان‌تر و البته مزه بهتری دارند.

تحریریه زندگی آنلاین :  مصرف سوپ باعث می‌شود احساس بهتری به انسان دست بدهد و لحظاتی توأم با آرامش به سراغ انسان بیاید. برخی غذاها این احساس را به ما می‌دهند. خوشبختانه درست کردن غذاهای خانگی برای شما آسان‌تر و البته مزه بهتری دارند. غذاهای خانگی حاوی ویتامین‌های بیشتری است و مقدار نمک آنها نسبت به غذاهای کنسروی کمتر است.

در صورتی که چند مرحلة ابتدایی را رعایت کنید، درست کردن سوپها کار آسانی خواهد بود. شاید متوجه شده باشید که آماده کردن اکثر سوپ‌هایی که در این بخش به آنها پرداخته‌ایم، شبیه هم بوده و حتی مواد برخی از آنها هم مشابه است:

گوشت، مرغ، بوقلمون، جو، پاستا با برنج و مجموعه‌ای از سبزیجات طعم دهنده به سوپ مانند پیاز، سیر، هویج و کرفس. با داشتن این دانش اولیه می‌توانید انواع سوپها را في‌البداهه درست کنید. کافی است مراحل زیر را دنبال کنید تا سوپی ۶ نفره داشته باشید.

بیشتربخوانید:

اگر کبدچرب دارید، این غذاها را میل کنید

1- یک یا دو قاشق سوپخوری روغن زیتون (روغن زیتون برای قلب مفید است)  را گرم کنید و ۴۵۰ گرم گوشت، مرغ یا ماهی خردشده را داخل آن بپزید.(یا از غذاهای پخته شده و مانده استفاده کنید و یک مرحله جلو بیفتید).

 تفت دادن گوشت در ابتدای کار طعم غذا را بهتر می‌کند، ولی شما می‌توانید این مرحله را انجام ندهید و گوشت را یکباره به عصاره اضافه کنید تا داخل عصاره با هم بپزند. اما اگر قطعات گوشت بزرگ بود باید اول گوشت را بپزید.

2- گوشت را داخل بشقاب بریزید و آن را کنار بگذارید.

3- 15-30 گرم کره یا مقداری روغن دیگر را داخل تابه بریزید و مقداری سبزیجات ساطوری شده را به آن اضافه کنید تا سرخ شوند.

4- گوشت را داخل تابه بریزید (اگر آن را در ابتدا تفت نداده‌اید، در همین مرحله داخل تابه بریزید) و 1 لیتر عصاره و حدود 1 لیتر آب به آن اضافه کنید.

5- به غذا نمک و فلفل بزنید و به آن سبزیجات معطر بیفزائید تا طعم‌دار شود.

6- بگذارید به مدت 30 الی 60 دقیقه بپزد. از خوردن آن لذت ببرید!

 بیشتر بخوانید:

بهترین روش انتخاب رژیم غذایی برای لاغری سریع

طرز تهیه سوپ نودل و سبزیجات به دو روش چینی و کره‌ای

طرز تهیه سوپ نخود؛ یک سوپ خوشمزه و مقوی

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی با شیر

طرز تهیه سوپ زرشک

فوت و فن خوشمزه شدن سوپ جو

 

 

برچسب ها: سوپ، انواع سوپ تعداد بازديد: 239 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز