Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 05:13

3
مهر
اسكالُپ مرغ ایتالیائی

اسكالُپ مرغ ایتالیائی

روی سینة مرغ نمك و فلفل بپاشید و دو طرف آنها را در آرد بغلتانید. آن‌گاه كره را در تابة مناسبی بریزید و روی اجاق آب كنید. سپس سینه‌های مرغ را در كره تفت دهید تا طلائی رنگ شود. حالا آن‌ها را در بشقاب مناسبی بگذارید و گرم نگه دارید.

 مرضیه مرشدی:

 

مواد لازم برای 4 نفر

سینة مرغ بدون استخوان ...................  4 عدد

نمك............. یك چهارم قاشق چایخوری

فلفل سیاه................ یك چهارم قاشق چایخوری

آر...................د 3 قاشق سوپخوری

كره ................2 قاشق سوپخوری

پیاز خرد كرده....................... 1 عدد كوچك

آب مرغ............. 125 میلی‌لیتر (یك دوم پیمانه)

آبلیموی تازه.......................80 میلی‌لیتر (یك‌سوم پیمانه)

كیپر خرد كرده ..............2 قاشق سوپخوری

جعفری خرد كرده.................. 2 قاشق سوپخوری

 

 بیشتربخوانید:

اسکالپ مرغ با لیمو

اسکالپ میگو

 

روش‌تهیه

روی سینة مرغ نمك و فلفل بپاشید و دو طرف آنها را در آرد بغلتانید. آن‌گاه كره را در تابة مناسبی بریزید و روی اجاق آب كنید. سپس سینه‌های مرغ را در كره تفت دهید تا طلائی رنگ شود. حالا آن‌ها را در بشقاب مناسبی بگذارید و گرم نگه دارید. اكنون پیاز را در همان تابه بریزید و 3 دقیقه، تفت دهید. بعد آب مرغ، آبلیمو و كیپر را بیفزائید و سس را بجوشانید. آن‌گاه مرغ را به تابه برگردانید، در تابه را بگذارید و اسكالپ را با حرارت متوسط، بپزید تا مرغ نرم شود. اینك روی اسكالپ جعفری بپاشید و از روی حرارت بردارید. حالا اسكالپ را برای پذیرائی در ظرف مناسبی قرار دهید و با انواع سبزی پخته و لیمو بیارائید.

 

 

یادآوری

اگر كیپر در دسترس نبود از زیتون بدون هسته و خرد كرده استفاده كنید.

 

آشنایی با  كیپر

گیاه کیپر گلهایی کاملا لطیف و سفید با پرچم های صورتی دارد و از اوایل اردیبهشت تا اوایل مهر ماه شروع به گل دادن میکند و در همین زمان است که محلی ها و کشاورزان بایستی با زحمت بسیار دانه دانه این غنچه ها را قبل از این که بزرگ و تبدیل به گل شوند بچینند. کیپر ها را تقریبا هر 6 تا 8 روز می‌چینند و کیپرها انواع متفاوت دارند، گاهی به اندازه یک عدس و گاهی به ابعاد یک زیتون می‌رسند. هر بوته در سال 500 گرم تا 3 کیلو گرم کیپر می‌دهد که معمولا آن را در آب نمک و یا آب و سرکه نگهداری می‌کنند که بهترین نوع نگهداری کیپر با نمک درشت‌دانه است که باعث میشود مزه خود را از دست ندهند. در ادامه بیشتر درباره ی خواص کیپر صحبت می کنیم.

برچسب ها: آموزش آشپزی، طرز تهیه، اسكالُپ مرغ ایتالیائی، طرز تهیه اسكالُپ مرغ ایتالیائی، غذاهای ایتالیایی تعداد بازديد: 382 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز