Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 16:27

29
مرداد
طرز تهیه توتماچ چورباسی

طرز تهیه توتماچ چورباسی

در این مطلب قصد داریم روش تهیه توتماچ چورباسی را به شما عزیزان آموزش دهیم.

 امروز قصد داریم دستورالعمل تهیه  توتماچ چورباسی را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه:

اول از همه نصف پیمانه نخود رو که از شب خیس کرده بودم توی قابلمه ریختم و روش ۱ لیوان آب ریختم گذاشتم تا با حرارت کم بپزه. توی یه قابلمه جداگانه ۱/۲ پیمانه عدس ریختم به همراه ۱ لیوان آب اونم گذاشتم بپزه (دلیل اینکه عدس رو با نخود نپختم این هستش که عدس رنگ سیاهی پس میده که توی آش خوب درنمیاد و رنگ آشو تیره میکنه) بعد که عدس‌ها پخته شدن اونارو به قابلمه نخود‌ها اضافه کرده و روی آش آب مرغ ریختم اگه شما آب مرغ ندارین میتونین از عصاره مرغ استفاده کنین و یا اگه گیاهخوارین میتونین از آب معمولی استفاده کنین. حالا تو این مرحله بهش رشته آش که ریز خورد کردینو اضافه کنید مثلا رشته‌ها اندازشون به اندازه ۲ بند انگشت خورد شده باشه! من، چون رشته آش نداشتم ار شهریه (رشته‌ای از جنس پاستا که به شکل دونه‌های برنجه استفاده کردم که با اونم عالی شد).

 

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه آش ترش زنجان

 آش‌شـير

آش‌والك

آش گشنیز

 

بعد بلافاصله توی یه کاسه ۱ لیوان ماست ترش و ۲ ق غ خ آرد و ۱ عدد زرده تخم مرغ زدم و همه رو به خوبی تا زمانی که یکدست شدن مخلوط کردم و به آرامی به آشمون که در حال جوش بود اضافه کردم و همزمان آش رو مخلوط کردم که ماستش نبره. سپس نمک و فلفل سیاه و یا سفید اضافه کرده و میذاریم آشمون جا بیفته. حالا توی یه قابلمه کوچیک مقداری کره رو آب کرده و بهش نعنا خشک اضافه کرده و یه تفت که خورد به آش در حال پخت اضافه میکنیم و هم میزنیم. آش که پخت زیرشو خاموش میکنیم.
امیدوارم شمام درست کنین و نوش جانتون بشه.

منبع: ashpazi ba ham

انتهای پیام/

برچسب ها: غذاهای سنتی، آموزش آشپزی، آش رشته، توتماچ چورباسی، طرز تهیه توتماچ چورباسی تعداد بازديد: 247 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز