Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 08:55

16
تیر
طرز تهیه آش ترش زنجان

طرز تهیه آش ترش زنجان

در این مطلب قصد داریم روش تهیه آش ترش زنجان را به شما عزیزان آموزش دهیم.

آش ترش زنجان از گذشته‌های دور زینت بخش سفره زنجانی‌ها بوده. این آش در بین گردشگران و میهمانان نیز طرفداران زیادی دارد. در پخت این آش علاوه بر حبوبات از آلوچه خشک، آلبالو و برگه زردآلو استفاده می‌شود و پس از پخت همراه با شیره و سرکه انگور و رب انار سرو می‌شود. هر ساله تو جشنواره آش زنجان این آش پخته و بین مهمون پخش میشه. آش ترش علاوه بر زنجان، مختص شهر‌های ملایر و همدان و بروجرد و نهاوند نیز هست.

دوستان این آش کمی مشکله، ولی مطمئن هستم کسی این آشو بخوره واقعا عاشقش میشه این میزان مواد تقریبا ۱۵ نفر جواب میده همه مواد به صورت جدا پخته شده تمام حبوبات از شب قبل خیس بشه و جدا بپزید (حبوبات از هر کدام یک پیمانه پلو پزی استفاده کردم)

 

مواد لازم :

لبو (یک عدد بزرگ) که پخته شد آب لبو جدا کنید، چون تو رنگ اش تاثیر میزاره.

هویج........... (۶ عدد)

سیب زمینی............ (۱ عدد بزرگ)

به............. (۱ عدد بزرگ)

سیب درختی ............(۱ عدد) جدا پخته بشه بعد مرحله مرحله به آش اضافه میکنیم.

در ابتدا پیاز.............. (۳ عدد بزرگ نگینی خرد کرده) داغ گرفته بعد سرخ شدن به آن زردچوبه و رب گوجه‌فرنگی (۲ قاشق غذاخوری) اضافه کنید بعد نصف پیمانه خرده برنج (نصف پیمانه) گذاشتم تا با پیاز داغ جوشید.

 بیشتر بخوانید:

آش ترشی اراک + طرز تهیه

آش‌شـير

آش‌والك

آش گشنیز

 

 

طرز تهیه :

بعد سبزی که شامل: اسفناج، تره، گشنیز، جعفری، نعنا و خیلی کم شوید (نیم کیلو) و سیر کوبیده (دو حبه) را به دیگ اضافه کردم تا کمی بجوشد و پخته شود حالا نوبت نخود، عدس، لوبیا، لبو، هویج، سیب زمینی، به و سیب درختی اضافه می‌شود بعد الو جنگلی زردآلو ترش شیرین (از هر کدام یک کاسه ترشی خوری) اضافه کرده در نهایت رشته (نصف بسته) و گردو را اضافه کرده رب انار (۱ قاشق غذاخوری پر) به همراه سرکه (یک استکان) و نمک نیز به آش اضافه میکنیم. بعد پخت کامل آش نعنا داغ و کاکوتی درست میکنیم برای روی آش.
این آش مراحل زیادی دارد، ولی فوق العاده است.

نکته: می توانید هر کدوم از موادی که دوست ندارید را حذف کنید.

منبع: ashpazi mehmoni

برچسب ها: آش، آموزش آشپزی، آش ترش، آش ترش زنجان، طرز تهیه آش ترش تعداد بازديد: 1023 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز