Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 17:48

27
خرداد
تخــم‌مـرغ با نان‌سيردار

تخــم‌مـرغ با نان‌سيردار

تخم مرغ دارای خواص شگفت انگیزیست که مصرف روزانه آن باعث بالا رفتن کلسترول خوب و پروتئین بدن می‌شود و تناسب اندام را حفظ می‌کند. خوردن روزانه یک تخم مرغ شما را از رفتن پیش پزشک باز نگه می‌دارد.

تحریریه زندگی آنلاین - فاطمه درویش :

 

خواص  تخم مرغ : تخم مرغ دارای خواص شگفت انگیزیست که مصرف روزانه آن باعث بالا رفتن کلسترول خوب و پروتئین بدن می‌شود و تناسب اندام را حفظ می‌کند.  خوردن روزانه یک تخم مرغ شما را از رفتن پیش پزشک باز نگه می‌دارد. حتی اگر روزانه دو عدد بخورید به آن اندازه که فکر می‌کنید مضر نیست.

خوردن تخم مرغ می‌تواند به شما کمک کند تا لیپو پروتئین را افزایش دهید که به کلسترول خوب نیز مشهور است. یک تخم مرغ حاوی 212 میلی گرم که بیش از نیمی از مصرف روزانه توصیه شده که 300 میلی گرم است را تأمین می‌کند.

سطوح بالاتر HDL خطر بیماری قلبی، سکته و دیگر مشکلات سلامتی را کاهش می‌دهد. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف دو تخم مرغ در روز به مدت شش هفته به افزایش سطح HDL تا 10 درصد کمک کرده است.

خوردن پروتئین به اندازه کافی برای داشتن بدن سالم بسیار مهم است. پروتئین‌ها مانع‌های سازنده بدن انسان هستند و همه نوع بافت را تنظیم می‌کند که به عنوان یک فرآیند ساختاری و عملکردی کار می‌کنند.

یک تخم مرغ بزرگ حاوی حدود 6 گرم پروتئین است. علاوه بر این، تخم مرغ نیز شامل تمام آمینو اسیدهای ضروری است که به کار کردن پروتیین ها در بدن کمک می‌کند. پروتئین به اندازه کافی برای استخوان‌های قوی‌تر مهم است، توده عضلانی را افزایش می‌دهد و به کاهش وزن کمک می‌کند.

تخم مرغ حاوی دو آنتی اکسیدان قوی لئوتئین و زیازانتین است. این آنتی اکسیدان ها در شبکیه چشم جمع می‌شوند. خطر اختلالات مشترک چشم آب مروارید و انحطاط می‌تواند با مصرف مقادیر کافی از این مواد مغذی کاهش یابد.

تخم مرغ هم چنین ویتامین آ بالایی دارد کاستی ویتامینA از شایع‌ترین علت نابینایی در جهان است. تخم مرغ غنی در ویتامین A است که پیش نیاز اساسی برای بینایی سالم است.

مواد معدنی نظیر آهن، روی و فسفر در مقادیر بسیار زیادی در تخم مرغ وجود دارند و برای داشتن بدنی سالم ضروری هستند. روی سیستم ایمنی را حفظ کرده و مواد غذایی را به انرژی تبدیل می‌کند.

تنها به این اطلاعات بسنده نکنید و در صورت داشتن هر گونه بیماری پیش از خوردن تخم مرغ حتماً با پزشک مشورت کنید.

 

بیشتر بخوانید:

کوکوی مرغ و پنیر

 

 

مواد لازم براي 2 نفر

پيازخلالي خرد كرده ...............1 عدد

روغن زيتون...............2 قاشق سوپخوري

فلفل دلمه‌اي كبابي و خرد كرده .................  نصف يك عدد

گوجه‌فرنگي خرد كرده..........2 عدد

جعفري خرد كرده............... نصف يك دسته كوچك

نان تست سياه...............4 برش

سير له كرده............... 1 حبه

روغن زيتون...............1 قاشق سوپخوري

تخم‌مرغ آب‌پز عسلي..................2 عدد

پاپريكا..................1 قاشق چايخوري

 

بیشتر بخوانید:

گراتن ماکارونی، یک پیش غذای شیک

طرز تهیه مافین پیتزایی قارچ و مرغ

 

روش‌تهیه

 پياز را در تابه بريزيد و قدري هم بزنيد تا گرم شود. آن‌گاه روغن زيتون را بيفزائيد و روي حرارت ملايم اجاق تفت دهيد تا پياز طلائي رنگ شود.  سپس فلفل دلمه‌اي و گوجه‌فرنگي را بيفزائيد و حدود 5 دقيقه تفت دهيد. حالا جعفري را بيفزائيد و تابه را از روي حرارت برداريد. اكنون سير و روغن زيتون را مخلوط كنيد و روي نان‌ها بماليد و آنها را تست كنيد. اينك نان‌هاي گرم را در ظرف مناسب پذيرائي بگذاريد و مخلوط گوجه‌فرنگي و فلفل را روي آنها بريزيد و يك عدد تخم‌مرغ عسلي رويشان بگذاريد و با پاپريكا بيارائيد.

 

برچسب ها: نان سیر، طرز تهیه، طرز تهیه نان سیر تعداد بازديد: 358 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز