Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 09:48

10
دی
بسته موضوعی 16: حفظ سلامتی در هوای آلوده

بسته موضوعی 16: حفظ سلامتی در هوای آلوده

آلودگی هوا، یك مشكل عمده‌ی بهداشتی است كه اغلب كشورهای جهان را گرفتار كرده است. هر روزه مقادیر بسیار زیادی از انواع گازها و ذرات مضر، در مقیاسی جهانی وارد جو می‌شوند و به سلامت انسان و محیط‌زیست، آسیب می‌رسانند.

آلودگی هوا، یك مشكل عمده‌ی بهداشتی است كه اغلب كشورهای جهان را گرفتار كرده است. هر روزه مقادیر بسیار زیادی از انواع گازها و ذرات مضر، در مقیاسی جهانی وارد جو می‌شوند و به سلامت انسان و محیط‌زیست، آسیب می‌رسانند. مواجهه‌ی انسان با آلودگی هوا به قدمت آشنایی او با آتش است اما توجه به اثرات آلودگی هوا بر سلامت، در اوایل قرن بیستم جلب شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد كه سالمندان، به‌ویژه آنهایی كه مبتلا به بیماری‌های مزمن قلبی – عروقی هستند و نیز كودكان و خردسالان، بیشتر در معرض خطر هستند. مطالعات بعدی مشخص كرده است كه با كاهش آلودگی هوا، تعداد موارد ابتلا به برونشیت مزمن كاهش می‌یابد. در این بسته موضوعی با مقالاتی که پیام های علمی و پزشکی در مواجه با آلودگی هوا را دارا می باشند آشنا می شوید:

تاثیر آلودگی هوا بر روی نوزادان و کودکان: در این مقاله با تاثیرات آلودگی هوا بر رشد و تکامل کودکان و نوزادان آشنا می شوید.

هنگام آلودگی هوا چه بخوریم: در این مطلب با مواد غذایی که در زمان آلودگی هوا می توان استفاده کرد آشنا می شوید.

آلودگی هوا و خطر تشکیل لخته های خونی: در این مقاله با خطرات آلودگی هوا و افزایش لخته های خونی در بدن آگاه می شوید.

کودکان قربانی آلودگی های محیطی: در این مطلب با تاثیر آلودگی محیطی بر کودکان آشنا می شوید.

هوای پاک، زندگی سالم: در این مقاله با اثرات آلودگی هوا بر سلامت و پیامد های آن آشنا می شوید.

هوای آلوده، اعصاب آلوده: در این مقاله با تاثیر و اثر آلودگی هوا بر اعصاب و روان افراد آگاه می شوید.

دارو نخورید، آب میوه بخورید: در این مقاله با خوردن آب میوه های مختلف در شرایط گوناگون آشنا می شوید.

 

برچسب ها: آلودگی هوا، جلوگیری از آلودگی هوا، توصیه هایی برای آلودگی هوا، راهکار برای آلودگی هوا، خوردن مواد غذایی در آلودگی هوا تعداد بازديد: 1080 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز