Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 08:36

8
بهمن
چاقی کودک بر رشد قدی او تأثیر منفی دارد

چاقی کودک بر رشد قدی او تأثیر منفی دارد

نباید از کنار اضافه وزن و چاقی در کودکان به سادگی عبور کنیم چراکه چاقی کودک بر رشد قدی او تأثیر منفی دارد و والدین باید زیر نظر پزشک متخصص برای کودک دارای اضافه وزن و یا کودک لاغر رژیم تغذیه‌ای صحیح دریافت کنند

تحریریه زندگی آنلاین : دکتر مجید هاشمی؛ متخصص تغذیه اظهار داشت: نباید از کنار اضافه وزن و چاقی در کودکان به سادگی عبور کنیم چراکه چاقی کودک بر رشد قدی او تأثیر منفی دارد و والدین باید زیر نظر پزشک متخصص برای کودک دارای اضافه وزن و یا کودک لاغر رژیم تغذیه‌ای صحیح دریافت کنند و از دادن رژیم‌های خودسرانه پرخوری و کم‌خوری به کودک به‌شدت پرهیز کنند.

به گزارش«دنیای تغذیه» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، این متخصص تغذیه عنوان کرد: وزن کودک هماهند وزن بزرگسالان دارای اهمیت است و وزن کم در کودک نشان‌دهنده این مسئله است که آن کودک تغذیه مناسبی نداشته و به مرور زمان این کمبود وزن در رشد قد او نیز تأثیر خواهد گذاشت.

دختران دارای اضافه وزن در آینده دچار عوارض فراوانی خواهند شد و بسیاری مواقع این عوارض پایا و ماندگار است. عموماً دختران دارای اضافه وزن به‌دلیل بلوغ زودرس، دچار کوتاهی قد می‌شوند، این مسئله در پسران دارای اضافه وزن کمتر از دختران رخ می‌دهد، نکته قابل اهمیت در کودکان دارای اضافه وزن و کمبود وزن این است که در مورد این کودکان باید با رژیم غذایی مناسب برای اصلاح وزن، اقدام شود. کودکان در سن رشد قرار دارند، کمبود دریافت مواد مغذی و همچنین دریافت اضافه مواد مغذی برای کودک مضر است. اولین مرحله درمان چاقی و لاغری تشخیص است، باید در مرحله اول باتوجه به ارزیابی سن، وزن، قد و جنس کودک سالم‌بودن، بیمار بودن و یا در معرض خطر بودن کودک را تشخیص بدهیم، قطعاً تشخیص این که کودک دارای اضافه و یا کمبود وزن است بر عهده متخصص تغذیه خواهد بود.

 بیشتربخوانید:

نکته های ناب برای تغذیه کمکی

مروری بر شیرخشک های مورد مصرف در کودکان

 

برچسب ها: رژیم غذایی، چاقی، کودکان، اضافه وزن، وزن تعداد بازديد: 290 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز