Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 15:06

16
آذر
شیرمادر حتی در صورت ابتلا به کرونا قطع نشود

شیرمادر حتی در صورت ابتلا به کرونا قطع نشود

انتقال کرونا از طریـق تغذیه مســتقیم از شیر مادر ثابـت نشده است، لذا دلیلی برای قطع شیردهی یا جلوگیری از آن وجود ندارد. به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و بنابر توصیه‌های یونیسف

تحریریه زندگی آنلاین : دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرد: انتقال کرونا از طریـق تغذیه مســتقیم از شیر مادر ثابـت نشده است، لذا دلیلی برای قطع شیردهی یا جلوگیری از آن وجود ندارد. به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و بنابر توصیه‌های یونیسف، مادران شیرده مبتلا و یا مشکوک به کرونا برای شیر دادن به کودک خود باید حتما موارد مهمی را مورد نظر داشته باشند تا بتوانند به تغذیه شیرخوار خود ادامه دهند که مهم‌ترین آنها شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون یا استفاده از شوینده‌های پایه الکلی است. توصیه ضروری دیگر استفاده مادر از ماسک هنگام شیر دادن به کودک است و به محض مرطوب شدن ماسک‌ آن را تعویض نموده و بلافاصله ماسک‌ را دور بیاندازند و از آن چندین بار استفاده نکنند. به مادران توصیه شده است:‌ برای در آوردن ماسک خود، جلوی ماسک را لمس نکنید، بلکه آن را از پشت ماسک جدا کنید، در صورت عطسه یا سرفه بـر روی دستمال، بلافاصله آن را دور انداختـه و مجددا دست‌ها را با آب و صابون بشویید یا از شوینده دسـت اسـتفاده کنید و مرتبا سطوح را تمیز و ضد عفونی کنید. اگر مادر مبتلای قطعی یا مشکوک به کرونا به تازگی بر روی پستان یا قفسه سینه خود سرفه کرده باشد، باید قبل از تغذیه کودک، موضع را با آب گرم و صابون حداقل به مدت ۲۰ ثانیه بشوید. اگر مادر مبتلا به کرونا و یا مشکوک به کرونا قادر به شیردهی نباشد، بهترین روش تغذیه شیرخوار استفاده از شیر دوشیده مادر خود و یا شیرده دیگری است. اگر مادر شیرده مبتلا یا مشکوک به کرونا است، هیچ نیازی به تغذیه اضافی با شیر مصنوعی نیست. دادن شیر مصنوعی تولید شیر مادر را کاهش می‌دهد.

 بیشتربخوانید:

بخور ، نــخــورهـای بــارداری و شـیـردهــی

میان وعده‌های مفید برای خانم‌های باردار

تغذیه ماه به ماه در دوران بارداری

 بایدها و نبایدهای مصرف همزمان شیرخشک و شیرمادر

 

برچسب ها: تغذیه، شیرمادر، دوران شیردهی، ویروس کرونا تعداد بازديد: 349 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز