Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 01:03

10
مهر
زندگی نزدیک طبیعت موجب تقویت سلامت ریه کودکان می شود

زندگی نزدیک طبیعت موجب تقویت سلامت ریه کودکان می شود

«تحقیقات ما نشان می‌دهند که هر چه محیط پیرامونی زندگی سرسبزتر باشد بهتر است.» این مطالعه نشان داد کودکانی که محیط اطراف‌شان بین زمان تولد تا ۱۰ سالگی‌ به دلیل نقل مکان یا تغییراتی در محله‌هایشان، سرسبزتر شده بود

تحریریه زندگی آنلاین : به گزارش کودک سالم به نقل از مهر از مدیسن‌نت، «دیوگو کی‌روش آلمیدا»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه پورتو پرتغال، می‌گوید: «تحقیقات ما نشان می‌دهند که هر چه محیط پیرامونی زندگی سرسبزتر باشد بهتر است.» این مطالعه نشان داد کودکانی که محیط اطراف‌شان بین زمان تولد تا ۱۰ سالگی‌  به دلیل نقل مکان یا تغییراتی در محله‌هایشان، سرسبزتر شده بود، عملکرد ریه‌ای بهتری داشتند. کی‌روش در ادامه افزود: «ما عواملی مانند فعالیت بدنی و آلودگی هوا را بررسی کردیم، اما ارتباط بین عملکرد ریه و نزدیک‌تر شدن به فضای سبز، حتی پس از اینکه این موارد را در نظر گرفتیم، باقی ماند. همچنین ممکن است نزدیک شدن به طبیعت استرس را کاهش دهد که می‌تواند سلامت جسمی را بهبود بخشد یا ممکن است تأثیر مثبتی بر میکروبیوم کودکان داشته باشد. نقل مکان به مناطق سبزتر ممکن است یکی از راهبردها برای بهبود عملکرد ریه کودکان باشد.»

بیشتر بخوانید:

دمنوشی فوق العاده برای درمان سرفه های مزمن

برچسب ها: کودک، آلودگی هوا، مشکلات تنفسی، ریه، تقویت ریه تعداد بازديد: 126 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز