Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 14:46

26
بهمن
دمنوشی فوق العاده برای درمان سرفه های مزمن

دمنوشی فوق العاده برای درمان سرفه های مزمن

این گیاه دارای طبع سرد و تر است و ضداسپاسم، نرم كننده سینه، خنك كننده بدن، تقویت كننده كلی بدن، ملین، مسكن، تب‌بر، ضدنزله و قابض است

گل ختمی ضد سرفه قوی است

 گل ختمی ضددرد، ضدباكتری، ضدسم، ضد التهاب، ضدسرفه، ضدعفونی كننده، ضداحتقان، ضد كرم، ادرارآور، خلط آور، كاهش دهنده قند خون، محرك سیستم ایمنی بدن، ملین و مسهل است.

گل ختمی دارای طبع سرد و تر است و ضداسپاسم، نرم كننده سینه، خنك كننده بدن، تقویت كننده كلی بدن، ملین، مسكن، تب‌بر، ضدنزله و قابض است.

 

*فواید گل ختمی
سرفه

گل ختمی تقویت كننده و اصلاح كننده گردش خون، معتدل كننده اخلاط خونی، ضدسرفه، ضداسپاسم، مرطوب كننده و نرم كننده سینه و آنتی‌بیوتیك ریوی است همچنین برای رفع التهاب ریه، تسكین سرفه، رفع سرماخوردگی، درمان آنفلوانزا و رفع خس‌خس سینه مناسب است.

این گیاه دارویی ضداسپاسم و قابض است همچنین برای رفع یبوست، رفع ورم روده و معده نیز می‌تواند مفید باشد.

گل ختمی تقویت كننده پوست و مو، مرطوب كننده پوست، تسكین درد پوست و ضدالتهابات پوستی است و برای درمان خشكی پوست به وسیله بخور نیز مفید است.

فراز مجاب، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی اظهار می‌دارد: گل ختمی كه از ریشه و گل آن استفاده می‌شود. از نظر طب قدیم ایران سرد و تر است.

گل ختمی دارای تركیبات موسیلاژی است كه برای درمان گلودرد و برای بیماران تنفسی همچنین كسانی كه زیاد سرفه می‌كنند، می‌تواند مفید باشد.

گل ختمی ملین و برطرف كننده یبوست محسوب می‌شود و خلط‌آور است همچنین سرفه‌های خشك را از بین می‌برد و موجب كاهش تب بیماران می‌شود. گل ختمی از نظر طب قدیم ایران دارای طبیعت سرد و تر است.

گل ختمی ضددرد، ضدباكتری، ضدسم، ضد التهاب، ضدسرفه، ضدعفونی كننده، ضداحتقان، ضد كرم، ادرارآور، خلط آور، كاهش دهنده قند خون، محرك سیستم ایمنی بدن، ملین و مسهل است.

ریشه گل ختمی به عنوان منبع مهم موسیلاژ برای درمان گلودرد، سرفه و ناراحتی‌های معده مناسب است و به طور موضعی برای التیام زخم كاربرد دارد.

از موسیلاژ گل ختمی پماد تهیه كرده‌اند كه برای تسكین پوست‌های ترك خورده به كار برده می‌شود؛ به طور كلی گل ختمی برای تمام اعضای بدن مخصوصاً روده‌ها، ریه‌ها، معده، كلیه‌ها و مثانه مؤثر است.

گل ختمی ملین و مسهل قوی، خلط آور و ضد سرفه است و برای درمان درد شكم نیز می‌تواند مفید باشد همچنین در درمان زخم معده نیز سودمند است.


منبع : Farsnews.com

برچسب ها: درمان سرفه، گل ختمی، خواص گل ختمی، دمنوش گل ختمی، دمنوش ضد سرفه، طبع گل ختمی تعداد بازديد: 653 تعداد نظرات: 1

نظرات

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز