Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 20:44

12
اسفند
هد بند‌های مناسب کودکان

هد بند‌های مناسب کودکان

هوای بیرون از خانه هنوز سرد است، ولی گاهی اوقات سرمای هوا آنقدر زیاد نیست که مجبور شوید روی سر کودک‌تان را با کلاه بپوشانید.

ترجمه :  اعظم اسلامی مجد‌

 

تحریریه زندگی آنلاین : هوای بیرون از خانه هنوز سرد است، ولی گاهی اوقات سرمای هوا آنقدر زیاد نیست که مجبور شوید روی سر کودک‌تان را با کلاه بپوشانید. در چنین مواقعی که فقط می‌خواهید باد خنک در گوش‌های فرزندتان نپیچد، می‌توانید از این هدبندهای زیبا استفاده کنید. هم جنبه تزئینی دارند و هم شما را به هدف‌تان می‌رسانند. بهتر است دست به کار شوید و امروز یکی از آنها را بدوزید.

 

وسایلی که برای این هدبند زیبا نیاز دارید

180 سانتیمتر پارچه کشی طرح دار

خز مصنوعی 180سانتیمتر (یا پارچه پشمی نرم)

قیچی، نخ، سنجاق و چرخ خیاطی

 تمام درزها یک و نیم سانتیمتر هستند.

ابتدا دو مستطیل بلند برای طول هدبند برش بزنید. یکی از پارچه‌های طرح دار و یکی از پارچه خز.

 بیشتربخوانید:

شلوار لگی دامن‌دار مخصوص دختر کوچولوها

 

اندازه‌ها

 برای کودک خردسال: 6×35 سانتیمتر

 برای کودک نوپا: 7×40 سانتیمتر

 کودک (6 – 4 سال): 8×45 سانتیمتر

 کودک بزرگ‌تر (9 – 7): 10×50 سانتیمتر

برای حلقه گره، از پارچه طرح دار مستطیلی به اندازه

 8×10 سانتیمتر برش بزنید.

 

 بیشتربخوانید:

آموزش دوخت عروسک موش نمدی با الگو

 

 

 

روش کار

ابتدا حلقه گره را درست کنید. پارچه را از وسط تا بزنید و شروع به دوختن کنید. از آنجا که از پارچه پشمی استفاده می‌کنید، برای کاهش حجم، درز اضافی را کم کنید تا به حجم آن اضافه نکند. مستطیل را از وسط تا بزنید (این بار از عرض). دو سر آن را بدوزید و قسمت‌های اضافی را با قیچی کوتاه کنید. حالا شما یک حلقه کوچک دارید. آن را کنار بگذارید تا دوختن مستطیل‌های بزرگ را شروع کنید. پارچه مستطیل طرح دار و پشمی (خز) را روی هم قرار دهید و لبه‌ها را به هم سنجاق کنید تا ثابت بماند. دو طرف طول مستطیل‌ها را از بالا و پایین به هم بدوزید. حالا آن را به رو برگردانید. حلقه را در آن بلغزانید و در جای مناسب قرار دهید. هدبند را از وسط تا کنید (از عرض) و دو سر کوتاه آن را به هم بدوزید. قسمت‌های اضافی را با قیچی کوتاه کنید. دوباره آن را به رو برگردانید. انجام این مراحل نیم ساعت بیشتر زمان نمی‌برد و به همین راحتی می‌توانید برای کودک خود هدبند درست کنید. می‌توانید با پارچه‌های اضافی و طرح‌های مختلف این کار را تکرار کنید. توجه داشته باشید که هدبند اندازه سر کودک‌تان باشد تا روی سر او سُر نخورد.

برچسب ها: توربان، آموزش دوخت، هدبند تعداد بازديد: 238 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز