Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 00:45

2
اسفند
شلوار لگی دامن‌دار مخصوص دختر کوچولوها

شلوار لگی دامن‌دار مخصوص دختر کوچولوها

با اضافه کردن کمی دامن به یک شلوار لِگ دخترانه، می‌توانید یک لباس متفاوت و زیبا برای دخترتان آماده کنید. برای قسمت دامن می‌توانید از چین‌های دو طبقه یا سه طبقه استفاده کنید. مطمئن باشید نتیجه خیاطی امروز

ترجمه :  اعظم اسلامی مجد‌

 

تحریریه زندگی آنلاین : با اضافه کردن کمی دامن به یک شلوار لِگ دخترانه، می‌توانید یک لباس متفاوت و زیبا برای دخترتان آماده کنید. برای قسمت دامن می‌توانید از چین‌های دو طبقه یا سه طبقه استفاده کنید. مطمئن باشید نتیجه خیاطی امروز، لبخند زیبایی را روی لب‌های شما می‌نشاند. بچه‌ها در لباس‌های نخی و نرم، همیشه احساس راحتی بیشتری می‌کنند، بنابراین تا جایی که می‌توانید پارچه این لباس را از نرم‌ترین پارچه‌ها انتخاب کنید. دوختن این شلوار لگ دامن چین‌دار، وقت شما را نمی‌گیرد و حتی ارزشش را دارد که مقداری از وقت خود را برای آماده کردنش کنار بگذارید.

اول از همه، از سوزن دوبل استفاده کنید. این سوزن جای دوخت‌ها را روی پارچه زیباتر می‌کند و از طرفی اگر پارچه مدنظر ما زیادی کِش بیاید، سوزن دوبل می‌تواند دوخت را با کش آمدن پارچه تنظیم کند.

قسمت پشت زیگزاگی است. اگر چرخ خیاطی شما زیگزاگ دارد، حتما باید از دوخت و سوزن دوبل استفاده کنید. به این ترتیب نوع دوخت از پشت زیگزاگی و از جلو بسیار شیک و مرتب است. تهیه سوزن دوبل (دو تایی) کار سختی نیست و زیبایی این کار به شما این اطمینان را می‌دهد که هر کاری که انجام داده‌اید، ارزشش را داشت. برای پارچه کار می‌توانید مقدار کمی پارچه کشی از بازار تهیه کنید یا حتی می‌توانید از یک تی‌شرت یا لباس قدیمی استفاده نمایید. فقط اگر از تی‌شرت یا لباس‌های قدیمی استفاده می‌کنید، حتما کشباف باشند. این کار با پارچه‌های کشدار بسیار زیباتر به نظر خواهد رسید.

برای درست کردن شلوار لِگ ابتدا دو تا ساق برش خورده را کنار هم قرار دهید. تمام بخش‌های مربوطه را بدوزید، فقط کش مربوط به کمر را فعلا ندوزید. 3 تکه (به هر تعداد که می‌خواهید) نوار مستطیل شکل را که قبلا برش زده‌اید، باید به کمر شلوار اضافه کنید. پهنای نوارها به سلیقه و انتخاب خودتان است، ولی عرض حدود 4 سانتیمتر، عرض مناسبی می‌باشد. می‌توانید لبه‌های آنها را زیگزاگ بزنید و یا حتی نوار دوزی نیز کنید تا مرتب‌تر شوند. بعضی از خانم‌ها نیز ترجیح می‌دهند لبه‌ها، خام بمانند. این قسمت کاملا سلیقه‌ای است.

 بیشتربخوانید:

آموزش دوخت عروسک موش نمدی با الگو

 

 

با نخ و سوزن معمولی از قسمت بالای نوارها (حدود نیم سانتیمتر از لبه‌ها فاصله داشته باشد) شروع به کوک زدن کنید و بعد از رسیدن به انتهای نوار، نخ را بکشید تا نوار جمع شود.

میزان کشیدن نخ و چین خوردن نوارها باز هم سلیقه‌ای و به انتخاب خودتان است. بعد از چین دادن هر سه نوار، حالا آنها را با سوزن ته گرد به قسمت بالای شلوار وصل کنید. می‌توانید فقط قسمت جلوی شلوار و یا هر دو قسمت را چین بزنید، اما اگر دور تا دور شلوار چین داشته باشد، زیباتر است. ردیف‌های چین‌ها به گونه‌ای باشد که راه دوخت را هم بپوشاند و یکی روی دیگری قرار بگیرد. در اینجا ما از دوختن چین‌های پشت شلوار شروع کردیم و حالا آن بخش‌هایی که سنجاق (سوزن ته گرد) زده‌ایم را با چرخ می‌دوزیم. بهتر است از سوزن دوبل استفاده کنید و اگر چرخ خیاطی شما سوزن دوبل ندارد، از دوخت زیگزاگی استفاده کنید، چرا که این بخش باید حالت کشی خود را حفظ کند و کودک وقت پوشیدن آن، اذیت نشود. هر سه ردیف را به یک شکل دوخت بزنید و سوزن‌ها را خارج کنید. اگر وقت دوختن، کشی بودن پارچه باعث کشیده شدن دوخت می‌شود، در تنظیمات درجه دوخت، فاصله کوک‌ها را افزایش دهید (اندازه کوک‌ها را درشت‌تر کنید). این روش در رابطه با دوخت پارچه‌های کشی، راهگشا است. ما در اینجا فقط یک قسمت از شلوار را چین‌دار کردیم، ولی همان طور که قبل‌تر گفتیم، چین دور تا دور زیباتر است. می‌توانید تعداد نوارها را شش تا کنید تا طول نوارهای برش خورده را دو برابر نمایید. نخ‌های اضافی را جدا کنید تا کار تمیز و مرتب شود. حالا باید کش کمر را بدوزید. قسمت کمر شلوار را که قبلا به داخل تا کرده و دوخت دو تایی زده‌اید، به پشت برگردانید و از درز آن کش مورد نظر برای کمر را عبور دهید (از سنجاق قفلی استفاده کنید). میزان شلی و یا سفتی کش (طول کش) به اندازه دور کمر کودک‌تان بستگی دارد. کار کش‌دار کردن کمر هم که تمام شد، می‌توانید این دامن شلواری زیبا را تن کودک‌تان کنید.

 بیشتربخوانید:

آموزش دوخت ماسک دهان قابل شستشو

* برای دوختن دامن شلواری دوم که یک دامن کوتاه یک سره از کمر یا فاق شلوار است، کار خود را با وصل کردن دامن شروع کنید. شلوار را که به شکل قبل دوخته‌اید، این بار به اندازه دو و نیم سانتیمتر از بالای شلوار کوتاه کنید. سپس یک نوار از همان پارچه را که برای قسمت کمر کنار گذاشته بودید، بردارید. طول نوار باید به اندازه دور کمر شلوار (دو و نیم سانتیمتر اضافه برای جای دوخت در نظر بگیرید) و عرض مستطیل باید 8 سانتیمتر باشد‌، البته اگر از کش 2 سانتیمتری استفاده می‌کنید، پارچه را از وسط (عرض) تا بزنید و حدود 1  سانتیمتر هم جای درز بگذارید. سپس یک نوار هم برای دامن ببرید. پهنای نوار باید دو برابر پهنای شلوار باشد. این نوار بزرگ مستطیلی قرار است مثل یک دامن از کمر دوخته شود و تا پایین فاق بیاید (اندازه بلندی دامن سلیقه‌ای است، ولی اگر تا پایین فاق بیاید، زیباتر می‌شود). حالا برای قسمت کمر، دو سر نوار کمر و دو سر کش را به هم وصل کنید. دو تا حلقه در اختیار دارید. یکی کش و یکی نوار پارچه‌ای. حلقه کش 2 سانتیمتری را باید داخل نوار پارچه‌ای قرار دهید. کش شما باید کمی کوچک‌تر از پارچه نواری کمر باشد و داخل آن کشیده شود. کش را داخل نوار تنظیم کنید. لبه‌های نوار پارچه‌ای را با دوخت دو تایی به هم وصل کنید و بدوزید، طوری که کش در وسط آن قرار بگیرد و بیرون نزند. حالا قسمت کمر آماده است و باید قسمت دامن را نیز آماده کنید. دو انتهای دامن را از عرض به هم بدوزید که یک حلقه پهن درست شود. لبه پایین دامن را سجاف کنید تا کار مرتب شود. قسمت بالای دامن را کوک بزنید و بعد نخ را بکشید تا کمی چین‌چین شود. این بخش را با حوصله انجام دهید تا چین‌ها مرتب شوند. اندازه کشیدن نخ و چین دادن کمر باید متناسب با اندازه دور کمر شلوار باشد. کمر دامن را با سوزن ته گرد به کمر شلوار وصل کنید و بعد با چرخ خیاطی این دو بخش را به هم بدوزید. بهتر است که از دوخت دو تایی استفاده کنید (سوزن دوبل) یا اگر سوزن ندارید، از دوخت زیگزاگی استفاده کنید. حالا وقت اضافه کردن و دوختن بخش کمر به قسمت‌های قبلی است. بخش مربوط به کمر را به حالت وارونه روی قسمت شلوار و دامن قرار دهید، به طوری که لبه‌های خام بخش کمر رو به بالا باشد. لبه‌های زیگزاگ شده یا خام کمر را روی لبه شلوار تنظیم کنید و وقتی خوب روی هم قرار گرفتند، سنجاق یا سوزن ته گرد بزنید و سپس شروع به دوختن با چرخ خیاطی کنید. 1 سانتیمتر فاصله از لبه جای دوخت بگذارید. بهتر است این قسمت را نیز دوخت دو تایی بزنید و اگر سوزن دوبل ندارید، دوخت زیگزاگی بزنید. قسمت‌های اضافی لبه را بگیرید تا کار تمیزتر شود. کمر را از حالت وارونگی خارج کنید (برگردانید). می‌توانید با اتو جای دوخت و چین‌ها را کمی مرتب‌تر کنید. کار دوم هم کامل شد و می‌توانید آن را به تن فرزندتان کنید.

برچسب ها: خلاقیت، آموزش خیاطی، خیاطی، لباس کودک، لباس دخترانه، آموزش، خیاطی بدون الگو، شلوار لگ تعداد بازديد: 257 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز