Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 03:25

18
آذر
والدین چگونه به بچه‌ها در انجام تکالیف درسی کمک کنند؟

والدین چگونه به بچه‌ها در انجام تکالیف درسی کمک کنند؟

والدین باید با دلگرمی دادن به کودکان، احساس خوب و شوق برای یادگیری بهتر را ایجاد کنند و عزت نفس و اعتماد به نفس فرزندان را بالا ببرند

تحریریه زندگی آنلاین : نصیره مقدم‌فر؛ روانشناس کودک و نوجوان و عضو سازمان نظام روانشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: والدین باید با دلگرمی دادن به کودکان، احساس خوب و شوق برای یادگیری بهتر را ایجاد کنند و عزت نفس و اعتماد به نفس فرزندان را بالا ببرند، بر نقاط قوت او توجه کنند و به گام‌های کوچک فرزندشان در زمینه انجام تکالیف مدرسه واکنش مثبت داشته باشند. والدین سعی کنند با معلم‌های فرزندشان در ارتباط باشند، در جلسات اولیا و مربیان شرکت کنند، در فعالیت‌های مدرسه مشارکت داشته باشند و نقش خود را پررنگ کنند. توصیه ما به والدین این است که مکان معینی برای انجام تکالیف فرزندشان مهیا کنند و اجازه بدهند وقت انجام دادن تکالیفش را خودش انتخاب کند و اگر از انجام دادن کارهایش شانه خالی می‌کند، بگذارند پیامد عدم پذیرش مسئولیت را تجربه کند. با فرزند خود قرار دادی داشته باشند و حق انتخاب بدهند که چه زمانی تکالیفش را انجام دهد و از چالش و کشمکش با او خودداری کنند تا کودک از این مساله به عنوان ابزاری برای تلافی‌جویی و قدرت‌نمایی استفاده نکند، هرگز فرزندان را وادار به انجام دادن کاری نکنند تا سرانجام مسئولیت‌پذیر شوند.

بیشتر بخوانید:

پدران دختران‌ را از عشق و عاطفه لبریز کنند

چگونه اعتمادبه‌نفسمان را بالا ببریم؟

علامت های آزار جنسی در کودک

 

برچسب ها: والدین، دانش آموز، مدرسه، درس، آموزش تعداد بازديد: 196 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز