Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 05:47

22
اردیبهشت
ایده‌های جالب در طراحی اتاق کودک

ایده‌های جالب در طراحی اتاق  کودک

ایده‌های جنسیت خنثی، همان ایده‌هایی هستند که برای هر دو جنس به کار برده می‌شوند و پسر و دختر ندارند. فرقی نمی‌کند که جنسیت فرزند تازه متولد شده‌تان را می‌دانستید یا نه، در هر صورت از این طرح‌ها و ایده‌ها لذت می‌برید.

تحریریه زندگی آنلاین : ایده‌های جنسیت خنثی، همان ایده‌هایی هستند که برای هر دو جنس به کار برده می‌شوند و پسر و دختر ندارند. فرقی نمی‌کند که جنسیت فرزند تازه متولد شده‌تان را می‌دانستید یا نه، در هر صورت از این طرح‌ها و ایده‌ها لذت می‌برید. معمولا ایده‌ها و طرح‌های تک جنسیتی نیاز به بررسی دقیق‌تر شرایط دارند. اینکه از رنگ و فضا چگونه استفاده کنید که هم دخترها و هم پسرها از آن خوش‌شان بیاید، قطعا پیچیدگی بیشتری دارد. تا زمانی که اتاق را دلخواه دختر یا پسرتان طراحی و دکور کنید، ولی ایده‌های تک جنسیتی یا بهتر است بگوییم جنسیت خنثی، به راحتی توجه هر دو جنس را جلب می‌کند و خوشایند هر دو گروه جنسیتی هستند. رنگ‌های مدرن مونوکروم، یکی از همان ایده‌ها هستند. به این نمونه‌ها توجه کنید:

 بیشتربخوانید:

دکوراسیون اتاق کودک مبتلا به آلرژی

 

 

 

 

1- رنگ‌های دنج و آرام بخش را در آغوش بگیرید

سعی کنید از پارچه‌ها و مواد ارگانیک استفاده کنید. پارچه‌های طبیعی چه در اتاق خواب کودک و چه در مهد کودک‌ها، ایجاد گرما و حس امنیت بیشتری می‌کنند. با دیوارهایی که رنگ برنز دارند و بافت‌دار هستند، شروع کنید و بعد لایه‌های بعدی که شامل پتو، کوسن، فرش و ... می‌شود را اضافه کنید. حتی از سبدها و باکس‌هایی استفاده کنید که بین هر دو جنس، حالتی خنثی دارند. رنگ‌های طبیعی و خنثی حتی در انتخاب اسباب‌بازی‌ها نیز موثر هستند. سعی کنید تا جایی که می‌توانید از بافت یا رنگ و حتی وسیله‌ای استفاده نکنید که به شکل بارزی به یکی از دو جنس نسبت داده می‌شوند.

 

2- سبد و باکس نگهداری وسایل

وقتی که می‌خواهید تم یک دکور خنثی (از نظر جنسیتی) را انتخاب کنید، به طرح‌هایی فکر کنید که برای هر دو جنس جذاب و زیبا است، یعنی هم دخترها و هم پسرها آنها را دوست دارند. هر اتاقی نیاز به سبد و یا جعبه‌ای دارد که در آن خرده ریزه‌ها را نگهداری کنید، مخصوصا اتاق کودکان با انبوه وسایل ریز و درشت، این سبدها را نگاه کنید. طرح آنها هم دخترانه است و هم پسرانه. عروس دریایی آبی و رنگین کمان مورد علاقه هم دخترها و هم پسرها است.

 بیشتربخوانید:

دکوراسیون اتاق کودک در شرایط خاص

 

 

 

3- فرزند جنگلی خود را به اتاقش دعوت کنید

این ایده کاغذ دیواری، بسیار کاربردی است. طرح و رنگ آن کاملا غیر جنسیتی است. مضامین داخل آن هم برای کودکان جالب است و هم فضای ذهنی‌شان را باز می‌کند. می‌توانید از این طرح کاغذ دیواری در یک یا دو دیوار اتاق استفاده کنید.

 

4- علایق خود را نیز معرفی کنید

به این اتاق کودک نگاه کنید. به نظر می‌رسد که والدین این کودک علاقه زیادی به ورزش و دوچرخه سواری دارند. از نظر جنسیتی کاملا بی‌طرف است. این روش یک راه خوب برای معرفی سبک و شیوه درست زندگی به کودکان نیز می‌باشد. تم دوچرخه جنسیتی نیست و در این اتاق بالای یک تخت کلاسیک فضای دل‌نشینی را ایجاد کرده است.

 

5- می‌توانید از کاغذ دیواری با تم بزرگ‌ترها نیز استفاده کنید

دکوراسیون اتاق کودک فرا جنسیتی می‌تواند به اتاق و طراحی دکوراسیون بزرگ‌ترها نیز نزدیک باشد. به این طرح کاغذ دیواری دقت کنید. یک دیوار سبز پر از برگ. رنگ سبز به صورت سایه و روشن کیفیت آرام بخشی به فضا بخشیده است. یک تخت چوبی و یک فرش شکل خرس قهوه‌ای، خز مصنوعی و ... همگی در کنار هم فضای دوستانه‌ای را ایجاد کرده‌اند و حال و هوای دل‌انگیز جنگل را به این اتاق آورده‌اند. پس در انتخاب طرح‌ها خیلی هم خودتان را محدود نکنید.

 بیشتربخوانید:

نکاتی در مورد دکوراسیون اتاق کودک

 

 

 

6- یک پالت سیاه و سفید جذاب

اگر تولد فرزندتان نزدیک‌تر از رگ گردن به شما شده و در مورد جنسیت فرزندتان بی‌اطلاع هستید، وقت را تلف نکنید. به سراغ یک طراح تک رنگی بروید که دقیقا برای هر دو جنس مناسب است. با استفاده هوشمندانه از رنگ و چاپ و سایر لوازم جانبی اتاق می‌توانید این فضای جذاب را بسازید. این اتاق کمی ترکیب بزرگسالانه دارد و ممکن است برای کودک فضای سردی باشد و برای رفع این مسئله کافی است با چند وسیله دکوری و حتی اسباب‌بازی، فضا را گرم‌تر کنید. این فضا بسیار شیک و مدرن بوده و  و برای سال‌های آینده نیز مناسب است و با رشد کودک شما همچنان به روز می‌ماند.

 

7- در انتخاب خود کمی هم بازیگوش و سرگرم کننده باشید

به طرح و دکوراسیون این اتاق توجه کنید. یک نقاشی مدرن و یک چادر، فضای متفاوتی را در آن ایجاد کرده است. قبول دارید برخی از وسایل و مبلمان اتاق کودک اضافی هستند و کارایی خاصی ندارند، ولی گاهی کودک با چیزهایی که ممکن است به چشم بقیه نیاید، اوقات بسیار خوشی را تجربه می‌کند. این چادر یک مخفیگاه فوق‌العاده است. خلوتگاهی دنج که می‌تواند آنجا را پر از اسباب‌بازی نماید و ساعت‌ها در آن بازی کند. تخت و پرده را سفید انتخاب کرده‌ایم تا فضای روشن و دلبازی را ایجاد کند. مطمئن باشید که فرزندتان عاشق یکی از همین چادرها می‌شود.

 

8- با سبک ‌ها و مدل‌های قدیمی موافقید؟

می‌توانید پای یک عنصر نوستالژی، اما جذاب را به اتاق کودک‌تان باز کنید. چگونه؟ مثلا یک نقشه از جهان، یا کشوری که در آن زندگی می‌کنید. به این ترتیب حس کنجکاوی او را تحریک می‌کنید و از همین روش به آگاهی و اطلاعات او می‌افزایید. ما در اینجا از کمدهای رنگی نیز استفاده کرده‌ایم. می‌توانید روی این کمدها، حروف اسم فرزندتان را بچسبانید و جلوه بیشتری به این فضا بدهید. این طرح نوستالژیک و خلاقانه را با یک صندلی چوبی قدیمی به اتمام برسانید و یک مکان دنج برای فرزندتان فراهم کنید.

 

9- جرات و جسارت داشته باشید

در این عکس یک ترکیب قدیمی و جدید را توامان می‌بینید. یک ظاهر سرگرم کننده از یک اتاق که هم جذاب است و هم اصالت دارد. به این ترکیب رنگ‌ها توجه کنید. یک تخت دو طبقه مدرن با کوسن‌های تکه دوزی شده که فضای سنتی (روستایی) دارند و کنتراستی که با مبل راحتی قرمز ایجاد شده، بسیار جالب است و هیچ محدودیت جنسیتی هم ندارد. نظر شما چیست؟

 

10- از علاقه‌ها و سلیقه‌های فردی نیز بهره بگیرید

هنگام طراحی و تزئین اتاق کودک، به خیلی چیزها فکر کنید. چیزهایی که می‌توانند مورد علاقه هر کودکی باشند، مثلا یک خانه درختی.

این خانه درختی برای اتاق‌هایی که سقف بلند دارند، بسیار مناسب‌تر است. دیوار پشت تخت خواب خانه درختی از طرح‌های جنگلی عجیب و غریب پوشیده شده است که با حال و هوای جنگل مطابقت زیادی دارد. نظرتان چیست؟ یک فرش با شکلی هندسی و مدرن این فضا را کامل‌تر نمی‌کند؟

 

11- رنگ‌های مورد علاقه خود را وارد اتاق کنید

دو یا سه رنگ مورد علاقه خودتان را انتخاب کنید. از آنها به صورت ظریف در طراحی اتاق استفاده کنید. در میان رنگ‌ها، رنگ زرد رایج‌ترین رنگ خنثی محسوب می‌شود. سعی کنید فضا را فقط درگیر یک رنگ نکنید. اتاق کودک بهترین فرصت را در اختیارتان قرار می‌دهد تا خلاقیت و جسارت کودک‌تان را افزایش دهید. گاهی اوقات طرح‌های موفق، به طور تصادفی اتفاق می‌افتند و شخصیت و جذابیت زیادی به فضا می‌دهند.

 

12- بزرگ‌تر فکر کنید

به یکی از دیوارهای اتاق، یک ویژگی جالب بدهید. طرح یا ایده‌ای که حس کنجکاوی کودک را تحریک کند. نقشه جهان یک ایده خوب است. این طرح و ایده می‌تواند جنبه کمک آموزشی هم داشته باشد. این اتاق با دو تخت خواب، یک فرش خاکستری تیره، یک میز کشویی کوچک و طرح و نقشه جهان، پتانسیل بالایی در تحریک حس کنجکاوی کودکان دارد.

 

13- به رنگ سفید فکر کنید

اگر در طراحی اتاق کودک گیر کرده‌اید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید، به رنگ سفید فکر کنید. این رنگ پایه ایده آلی برای اتاق خواب است. به راحتی با هر رنگ مبلمانی سِت و هماهنگ می‌شود. می‌توانید اتاق را مدرن کنید یا سبک سنتی به آن بدهید، ولی دقت کنید که فضا خیلی سرد نباشد. با برخی وسایل و رنگ‌ها تعادل را در اتاق ایجاد کنید.

 

14- اتاق را ساده و فراجنسیتی نگاه دارید

به طرح این کاغذ دیواری دقت کنید. پر از حروف انگلیسی است. سبدهای حصیری، پنجره شطرنجی، صندلی راحتی به سبک مزرعه و ... همگی برای این فضای کوچک و قدیمی مناسب هستند. می‌توانید از این ایده‌های قدیمی‌تر نیز استفاده کنید.

 

15- طرح یک گوشه دنج برای کتاب خواندن

برای اتاق کودک‌تان یک فضای کتابخوانی ایجاد کنید. یک مکان ویژه برای کتاب خواندن بسازید. یک قفسه برای کتاب‌ها، چند تا کوسن یا یک مبل راحتی. این فضا تا حد امکان به پنجره نزدیک باشد تا نور کافی به چشم‌های او برسد و حداقل از نور روز استفاده کند. یک اتاق سفید با لوازم و وسایل رنگی برای این طراحی بسیار ایده‌آل است.

 

16- به سراغ بلوط بروید

بلوط و رنگ طبیعی آن یک ایده خوب برای اتاق فرا جنسیتی است. طرح طبیعی چوب برای کودکان جذاب است و حس خوبی به آنها می‌دهد، البته این مبلمان کمی سنگین و پرهزینه است، ولی کیفیت بالایی هم دارد.

 

17- طرح‌ها و رنگ‌ها را ترکیب کنید

آبی یا صورتی؟ نمی‌دانید؟ پس حالا که نمی‌دانید از هر دو استفاده کنید. چگونه؟ به صورت ترکیبی. سعی کنید از هر دو رنگ در فضای اتاق به یک اندازه استفاده کنید. این دکوراسیون بسیار دل‌انگیز است.

 

18- اتاقی پر از لوازم جانبی در یک پس زمینه سفید

به یک فضای سفید فکر کنید. سپس جسورانه از رنگ‌های تند برای ایجاد تنوع در آن استفاده نمایید. اسباب‌بازی‌ها، کتاب‌ها و سایر وسایل چند رنگ در این قاب، تصویر زیبایی را ایجاد کرده‌اند.

 

19- از سبز چمنی استفاده کنید

رنگ طوسی و سبز را بسیار پذیرا باشید. هر دو فرا جنسیتی هستند. اگر فضا کمی زیادی پسرانه شد، با اضافه کردن‌هاله‌ای از رنگ زرد،‌ هارمونی را بیشتر کنید تا فضا متعادل‌تر شود.

 

20- تم را خنثی نگاه دارید

پسر یا دختر ندارد، هر دو جنس از الفبا و برخی شکل‌ها و اعداد خوش‌شان می‌آید. می‌توانید از برچسب‌های دیواری استفاده کنید. برای این کار فضای سفید مناسب‌تر است.

 

21- یک طرح و رنگ آرام

یک سایه از رنگ بژ، کرم، کاراملی بسیار روشن. بله، این رنگ بسیار خنثی است. می‌توانید با کمی نارنجی و آجری فضا را گرم‌تر کنید. ستاره‌های روی دیوار علاوه بر ایجاد تنوع در دیوارها، شب‌ها می‌درخشند و قبل از خواب، به کودک شما حس بسیار خوبی می‌دهند.

 

 

برچسب ها: دکوراسیون، اتاق کودک، دکوراسیون داخلی، رنگ اتاق کودک، طراحی داخلی، کاغذ دیواری، جنسیت کودک، سرویس خواب کودک تعداد بازديد: 287 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز