Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 23:28

11
اسفند
ترکیب رنگ‌ها در اتاق کودک

ترکیب رنگ‌ها در اتاق کودک

آیا می‌دانستید که بهترین مکان برای تحریک تخیل کودک، اتاق خواب او است؟ رنگ‌های روشن و طرح‌های سرگرم کننده دقیقا همان چیزی هستند که اتاق خواب کودک به آنها نیاز دارد. کودک شما چه آرام باشد

ترجمه :  اعظم اسلامی مجد‌

 

تحریریه زندگی آنلاین : آیا می‌دانستید که بهترین مکان برای تحریک تخیل کودک، اتاق خواب او است؟ رنگ‌های روشن و طرح‌های سرگرم کننده دقیقا همان چیزی هستند که اتاق خواب کودک به آنها نیاز دارد. کودک شما چه آرام باشد، چه پر انرژی و پر تحرک، و یا حتی ترکیبی از هر دو، همیشه به یک ترکیب رنگی مناسب نیاز دا‌‌رد. به خاطر داشته باشید که رنگ بر خلق و خوی کودکان تاثیر می‌گذارد و روانشناسان بسیاری بر این موضوع تاکید دارند. دقت کنید که مهد کودک‌ها را همیشه با رنگ‌های شاد و طرح‌های توجه برانگیز طراحی می‌کنند، چرا که با طراوت‌ترین رنگ‌ها برای با طراوت‌ترین انسان‌ها، دل‌انگیز و زیبا است.

بیشتربخوانید:

دکوراسیون اتاق کودک مبتلا به آلرژی

 

 

 

 ترکیب رنگ‌ها و طرح‌ها در دیوارهای اتاق کودک

 خلق و خوی کودکان بسیار تحت تاثیر محیط آنها است. رنگ‌ها و طرح‌ها نقش مهمی را در ایجاد تنوع و تغییر در محیط ایفا می‌کنند. ما یک لیست از طرح‌ها و رنگ‌های مناسب تهیه کرده‌ایم که انتخاب یکی از آنها را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

 

 

 رنگ زرد و سرخابی یک ترکیب خوب از رنگ‌های شاد است

این دو رنگ آفتابی و شاد هستند. رنگ زرد می‌تواند هر فضایی را زنده کند. زرد یک رنگ محرک است و بدون زحمت و دغدغه با بقیه رنگ‌ها جفت و جور می‌شود. زرد خود را با هر طرح دکوری وفق می‌دهد. در اینجا از زرد کنار سرخابی استفاده کرده‌ایم. دقت کنید که ترکیب این دو رنگ کنار هم چه احساسی در کودکان ایجاد می‌کند. کمدهای سرخابی روشن و تکه‌های زرد روی طرح دیوارها و برخی وسایل اتاق مثلا جداره‌های کمدها و صندلی فضای اتاق را دلچسب و با طراوت نموده است.

بیشتربخوانید:

دکوراسیون اتاق کودک در شرایط خاص

 

 

 

 یک ترکیب عالی از بنفش و نارنجی

هر دوی این رنگ‌ها، پررنگ هستند و تقریبا رنگ‌های ضد هم محسوب می‌شوند، اما با این همه وقتی در کنار هم قرار گرفتند، ظاهر با شکوهی پیدا کردند. بنفش رنگی است که حساسیت، تفکر و معنویت را القا می‌کند و در اتاق کودک به کاهش بی‌قراری و بازگوشی‌های افراطی کودک کمک می‌کند و نارنجی رنگی شاد است که مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی را در کودکان تحریک می‌کند. در این اتاق هر دو رنگ تعادل دارند و فضای اتاق با خلاقیت طراحی آن، به شکل متعادلی هر دو رنگ را دارد.

 وسایل جانبی نارنجی تضاد فوق‌العاده‌ای را در اتاق بنفش ایجاد کرده‌اند، مثل آن کشوهای نارنجی و بالش‌های بزرگ که در کنار دیوارهای بنفش، ایده‌آل هستند.

 

 صورتی روشن همراه با قهوه‌ای

در صدر فهرست اتاق دخترها، رنگ صورتی است. رنگ صورتی آرام بخش است. همدلی را در محیط بیشتر می‌کند. کودک را وارد حس دلسوزانه و ملاحظه‌گر بودن می‌کند. رنگ صورتی لطافت بیشتری را به روحیه کودک می‌بخشد، اما استفاده زیاد از آن می‌تواند تحریک کننده باشد و محیط را خیلی سرد کند. اینجا است که قهوه‌ای وارد عمل می‌شود. قهوه‌ای رنگی خاکی است که باعث تقویت حس ثبات می‌شود. این دو در کنار هم به گونه‌ای استفاده شده‌اند که دلزدگی و نامتعادل بودن ایجاد نکنند. این دکور می‌تواند محبوب بسیاری از کودکان باشد.

 اگرچه از سایه‌های مختلف قهوه‌ای در این اتاق بیشتر استفاده شده است، اما این اتاق همچنان ظریف و زیبا است و طراوت زیادی دارد.

 بیشتربخوانید:

نکاتی در مورد دکوراسیون اتاق کودک

 

 

 

 سفید و سبز با طراوت

طراوت طبیعت بخش زیادی از نشاط خود را مدیون رنگ سبز است. با کمک این رنگ همین حس را به اتاق خواب کودک خود بیاورید. رنگ سبز می‌تواند توانایی خواندن کودکان را افزایش دهد. اگر این طرح و رنگ را انتخاب کردید، شک نکنید که کلنجارهای همیشه برای خواندن و نوشتن با کودکان را نخواهید داشت. سبز به خوبی با سفید ترکیب می‌شود.

ترکیب این دو، حس آرام بخشی را به اتاق می‌بخشد. دیوارهای سبز جنگلی، قفسه‌های سفید، تخت و کمد خال خالی همسان، وای این اتاق مسحور کننده است، این طور نیست؟

یک اتاق خواب کودک با ترکیبی از دو رنگ سفید و سبز که طراوت زیادی را به کودک منتقل می‌کند. در اینجا، از رنگ صورتی در وسایلی مانند لامپ، تلفن و صندلی، برای شکستن یکنواختی استفاده شده که اتاق را جذاب‌تر می‌کند.

 

 آبی تیره همراه با سفید

این ترکیب رنگی، کلاسیک است. می‌توان به جرات گفت که یک ترکیب جادویی می‌باشد چرا که وقتی کنار هم قرار می‌گیرند، به طرز چشمگیری جفت هم می‌شوند. آبی، ضربان قلب و فشار خون را کاهش می‌دهد و خلق و خوی کودک را آرام می‌کند.

ترکیب آن با رنگ سفید و رنگ‌های خنثی، تعادل را در اتاق ایجاد می‌کند. این اتاق پر از آرامش است. کمد، نقطه کانونی طراحی این اتاق است.

نماد خنده روی درهای آن طراحی شده است. ملحفه میکی موس است و صندلی نیز رنگارنگ. وای فضای این اتاق عالی است!

 یک میز سفید و چند بالش زرد به این اتاق تیره انرژی و گرما بخشیده‌اند.

 

 به سراغ رنگ‌های خاکستری و طوسی بروید

رنگ خاکستری می‌تواند رنگ سختی باشد، اما زمانی که با یک رنگ دیگر ترکیب گردد، بسیار چشمگیر می‌شود. این اتاق خواب می‌تواند هم برای کودک باشد، هم نوجوان و هم بزرگ‌ترها. این ترکیب رنگی محدودیت سنی ندارد. رنگ‌های خاکستری، سفید و بژ با تنوع‌های بسیاری که دارند، اتاق کودک شما را آرام بخش می‌کنند. در اینجا کمد لباس، نقطه برجسته و کانون توجه اتاق است که باعث تمایز اتاق از اتاق بزرگ‌ترها می‌شود.

 

 

طرح رنگی خنثی و رنگ‌های ملایم در این اتاق خواب، فضای آرام بخشی را ایجاد نموده است.

 امیدوار هستیم ایده‌های ما درباره رنگ و ترکیب رنگی اتاق خواب کودک برای شما موثر و مفید واقع شود. دقت داشته باشید که اتاق کودک باید محیطی سرگرم کننده و در عین حال آرام بخش باشد.

 

برچسب ها: دکوراسیون، اتاق کودک، دکوراسیون داخلی، رنگ اتاق کودک، اتاق خواب تعداد بازديد: 282 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز