Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 00:01

28
شهریور
ایده‌هایی برای دکوراسیون اتاق دخترانه

ایده‌هایی برای دکوراسیون اتاق دخترانه

ممکن است تصمیم بگیرید از تختخواب‌های قلعه‌ای شکل یا حتی کالسکه سیندرلا استفاده کنید. مدل‌های کلاسیک تختخواب‌های پرنسسی هم بسیار خوب هستند. یک تختخواب با قسمت پشت مخملی. صندلی گهواره‌ای، میز مطالعه

ترجمه :  اعظم اسلامی مجد‌

 

تحریریه زندگی آنلاین : در این مطلب به تعداد دیگری از ایده‌های مناسب و پیشنهادهایی برای دکوراسیون اتاق دخترها اشاره می‌شود.

 

اتاق خواب دخترانه مدل پرنسسی

همه دختر کوچولوها آرزوی داشتن یک اتاق پرنسسی دارند.

مبلمان

ممکن است تصمیم بگیرید از تختخواب‌های قلعه‌ای شکل یا حتی کالسکه سیندرلا استفاده کنید. مدل‌های کلاسیک تختخواب‌های پرنسسی هم بسیار خوب هستند. یک تختخواب با قسمت پشت مخملی. صندلی گهواره‌ای، میز مطالعه و میزهای پهلویی تختخواب هم می‌توانند از دیگر مبلمان اتاق باشند.

رنگ دیوارها

احتمالا صورتی اولین انتخاب شما از رنگ است. آبی تیره، آبی خاکستری یا سفید هم خوب هستند. یک تاج یا یک مهر سلطنتی با حروف اول اسم دخترتان در مرکز دیوار یا پشت تخت به صورت رنگی، ایده جالبی است. در اتاق خواب از رنگ طلایی در برخی جزئیات استفاده کنید.

بیشتربخوانید:

دکوراسیون اتاق کودک مبتلا به آلرژی

 

 

دکوراسیون

پرده‌ها را بلند و ضخیم انتخاب کنید و تا می‌توانید از لوازم و وسایل پرنسسی استفاده کنید. روتختی هم می‌تواند مدل پرنسسی باشد، حتی روکش کوسن‌ها.

وسایل تزئینی

تمام وسایل و جزئیات اتاق باید مدل پرنسسی بودن آن را فریاد بزنند. سایبان بالای تخت خیلی ضروری است. اگر پرهزینه می‌شود، خودتان سایه‌بان درست کنید. بالشت‌های مدل جمع شده یک چراغ صورتی و برخی وسایل دیگر حال و هوای اتاق را حسابی پرنسسی می‌کنند.

 

دکوراسیون دخترانه مناسب اتاق‌های کوچک

با کمی خلاقیت و برنامه‌ریزی بهتر می‌توانید از فضای کم اتاق فرزندتان، حداکثر استفاده را ببرید.

مبلمان

به دنبال خرید یک مینی تختخواب باشید. مینی تختخواب‌هایی که زیره متحرک دارند، مناسب‌ترند. از فضای پشت در هم استفاده کنید. سعی کنید وسایل اتاق را در ابعاد کوچک انتخاب کنید. مبلمان اضافی را حذف نمایید.

رنگ دیوارها

انتخاب رنگ درست برای دیوارها، می‌تواند اتاق را بزرگ‌تر به نظرتان برساند. از رنگ‌ها به صورت سایه – روشن استفاده کنید.

دیوارهای روبروی هم تیره‌تر باشند یا حتی از راه‌راه‌های افقی استفاده کنید تا اتاق بزرگ‌تر دیده شود. در اتاق‌های کوچک حتی از سقف هم می‌توان استفاده کرد. رنگ سقف را روشن انتخاب کنید و به آن چیزهای دیگر مثل ستاره، پرنده و ابر اضافه نمایید.

 بیشتربخوانید:

دکوراسیون اتاق کودک در شرایط خاص

 

 

دکوراسیون

پرده‌ها را مدل کوتاه انتخاب کنید و از رنگ‌های روشن و ملایم برای آنها استفاده نمایید تا اتاق بزرگ‌تر به نظر برسد.

وسایل تزئینی

از تخته‌های گیره‌دار برای آویزان کردن اشیا و وسایل استفاده کنید. آویزهای سقفی هم انتخاب خوبی هستند.

 

دکوراسیون دخترانه مینیمالیستی

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که معتقدند «کمترش هم زیاد است»، ما اینجا یک اتاق ساده دخترانه داریم، مخصوص شما.

مبلمان

به جای تختخواب، یک تخت ساده نرده‌دار تهیه کنید تا شیرخوارتان وقتی کمی بزرگ‌تر شد، از روی آن سقوط نکند. این مدل تختخواب‌ها متناسب با سن و سال کودک تغییر مدل داده می‌شوند، یعنی بخش نرده را می‌توان جدا کرد و آن را تبدیل به یک تختخواب معمولی کرد. میز تعویض پوشک هم می‌تواند سطح یک کشو یا کمد باشد.

رنگ دیوار

از یک رنگ واحد برای دیوارها استفاده کنید، ولی اگر به نظرتان رسید که رنگ اتاق بی‌حال و یکنواخت است، از برچسب‌ها و نقاشی‌های دیوار استفاده کنید.

دکوراسیون

در مورد دکوراسیون کمی سر کیسه را شُل کنید. از پرده مناسب استفاده نمایید. پرده‌ای که با توجه به ساعات شبانه‌روز هم بتواند برخی مواقع جلوی نور را بگیرد و برخی مواقع نور خورشید را به اتاق بتاباند.

وسایل تزئینی

چند اسباب‌بازی کوچک، یک فرش ساده و چند کوسن برای این دکوراسیون کافی است. این بخش کاملا شخصی است.

بیشتربخوانید:

نکاتی در مورد دکوراسیون اتاق کودک

 

 

اتاق خواب با کیفیت و درست و حسابی برای نوزاد دختر

این یک اتاق خواب منحصر به فرد برای نوزاد است و شما را می‌برد به سال‌های بسیار دور گذشته.

مبلمان

ظاهر و شکل اتاق‌ها به مرور زمان حال و هوای دیگری به خود گرفتند، اما اگر شما همچنان عاشق سبک‌ها و مدل‌های قدیمی هستید و دلتان می‌خواهد از وسایل قدیمی که از اجدادتان دارید، استفاده کنید، پیشنهاد ما همین سبک از دکوراسیون است. برخی از وسایل را با کمی مرمت و رنگ کردن می‌توان نو کرد و مجدد مورد استفاده قرار داد.

رنگ دیوارها

رنگ‌هایی مثل خاکستری، صورتی یا نقره‌ای متالیک برای این تِم بسیار مناسب هستند.

می‌توانید از کاغذ دیواری‌های گلدار یا ترکیب رنگ و کاغذ دیواری با هم استفاده کنید.

دکوراسیون

از پرده‌های توری استفاده کنید. بالای تخت سایبان بگذارید و کنارهای تخت، گهواره و حتی صندلی هم از پارچه‌های چین‌دار به شکل کاور استفاده کنید تا کاملا الهام کننده سبک‌های کلاسیک باشند.

وسایل تزئینی

از دستگیره‌های در (مدل‌های قدیمی)، آباژور، قاب عکس‌های مدل قدیمی و ... استفاده کنید تا حال و هوای اتاق قدیمی به نظر برسد.

 

دکوراسیون اتاق نوزاد دختر با تِم کارتون

مدتی بعد، کارتون‌ها و شخصیت‌های اصلی آنها از دوستان فرزندتان می‌شوند. می‌توانید فضای اتاق را با یک تم کارتونی مناسب، دوستانه و جذاب کنید.

مبلمان

باید ابتدا تصمیم بگیرید که می‌خواهید از یک کارتون الهام بگیرید یا چند کارتون. نوع کارتون هم مهم است. یک کارتون شناخته نشده یا یک کارتون جهانی. برخی مبلمان‌های آماده هم با همین تم موجود هستند، حتی می‌توانید از برخی لوازم دست دوم نیز استفاده کنید.

رنگ دیوارها

می‌توانید برای رنگ کردن دیوارها از یک پالت رنگی استفاده کنید، مثلا کل اتاق را رنگی کنید. رنگین‌کمان، پروانه، گل، قلعه سیندرلا و یا هر چیز دیگری که فکر می‌کنید برای دخترتان جذاب باشد.

دکوراسیون

از پرده‌ها و روتختی‌هایی استفاده کنید که طرح کارتونی دارند.

وسایل تزئینی

ظاهر اتاق را با وسایل جانبی کارتونی مثل چراغ خواب میکی‌موس و اسباب‌بازی‌های مدل POOH و وسایل ریز و درشت دیگر، تزئین و کارتونی کنید.

 

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه شخصی

در اینجا نوعی از دکوراسیون اتاق خواب دخترانه را معرفی می‌کنیم. برای آنها که می‌خواهند حس متشخص بودن را از همان ابتدا به فرزند خود بدهند.

مبلمان

ایده ما برای این اتاق خواب این است که به دیگران نشان دهد این اتاق مخصوص او است (دخترمان) و کاملا منحصر به فرد می‌باشد، مثلا یک تختخواب سفارشی با نام کودک خود درست کنید و یا از یک میز تحریر و صندلی استفاده کنید و نام او را با تزئین در اتاق استفاده کنید.

رنگ دیوارها

رنگ را به دلخواه خود انتخاب کنید. از برخی اِلِمان‌های خاص در اتاق استفاده نمایید تا ویژه‌تر شود، مثل شجره‌نامه. شجره‌نامه را می‌توانید با اثر انگشت افراد خانواده درست کنید و این کار نوستالژیک را روی دیوار نصب نمایید.

دکوراسیون

نیاز به یک تختخواب خاص و منحصر به فرد دارید. روی پرده‌ها هم می‌توانید از اسم دخترتان (حروف اسم) استفاده کنید و اتاق او را از سایر اتاق‌ها متمایز نمایید.

وسایل تزئینی

نصب یک ساعت دیواری که روی آن یک عکس خانوادگی است، نصب چند قاب عکس خانوادگی روی دیوار و برخی جزئیات دیگر می‌توانند اتاق را به شکلی جذاب تزئین کنند. استفاده از وزن نوزاد به هنگام تولد، طرح کف پای نوزاد و ... دیگر ایده‌های جالب در این خصوص هستند.

 

اتاق نوزاد دختر مدرن

این اتاق برای هر مادری ایده‌آل است.

مبلمان

یک اتاق خواب نوزاد مدرن جایی است که در آن همه چیز به راحتی و سهولت در دسترس است. مبلمان جنس درجه یک دارند. خاکستری یا رنگ چوب خیلی فرقی نمی‌کند، هر دو خوب هستند.

رنگ دیوارها

الگوها و بافت‌های قدیمی برای رنگ‌آمیزی اتاق مناسب هستند، حتی می‌توانید از نقاشی‌های مدرن روی دیوارها الهام بگیرید.

دکوراسیون

مطابق با تم مدرن اتاق، روتختی و کوسن‌ها را با رنگ‌ها و نقش‌های متفاوت و برجسته انتخاب کنید. می‌توانید برخی پارچه‌های رنگی را هم در اتاق آویزان کنید تا اتاق طراوت و نشاط بیشتری بگیرد.

وسایل تزئینی

ترکیبی از لوازم جانبی کودک و لوازم معمولی را تهیه کنید. یک چراغ خواب، یک آویز، یک تابلو، کوسن‌های رنگی و ... ایده‌هایی هستند که مناسب اتاق‌های مدرن می‌باشند. قطعا یک آباژور مدرن با یک آباژور کلاسیک فرق دارد و جای دومی در این اتاق نیست. اسباب‌بازی‌ها را رنگی انتخاب کنید.

 

اتاق خواب الهام گرفته شده از دل طبیعت برای نوزاد دختر

این تِم دستِ شما را باز می‌گذارد تا هر چیزی که دوست دارید را انتخاب کنید، مثلا تم جنگل، اقیانوس، رودخانه، آسمان، کویر، کوه و ... .

مبلمان

مبلمان اتاق را متناسب با تِمی که انتخاب کرده‌اید، تهیه نمایید، مثلا اگر می‌خواهید اتاق نمای کلبه‌ای در جنگل را داشته باشد، مبلمان را چوبی و یا به رنگ چوب انتخاب کنید. رنگ‌های زرد، سبز و قهوه‌ای برای این تِم مناسب هستند.

رنگ دیوارها

طبیعت پر از رنگ است، بنابراین یک رنگ را انتخاب کنید که با مبلمان شما هماهنگ‌تر است. با الهام از برخی نقاشی‌ها، می‌توانید روی دیوارها طرح بکشید و حتی از جزئیات هم استفاده کنید.

دکوراسیون

پرده‌ها را با طرح درختان و الگوهای حیوانی انتخاب کنید. رنگ‌ها را مطابق با موضوع اتاق (تِم) انتخاب کنید. اگر می‌خواهید صفحه پاییزی باشد، از رنگ‌های پاییزی استفاده کنید. ملحفه و کوسن‌ها را هم متناسب با طرح اتاق انتخاب نمایید.

وسایل تزئینی

چند اسباب‌بازی نرم از حیوانات، حتی دایناسورها و اگر اتاق بزرگ است، یک نقاشی از جنگل در یک طرف دیوار، یک فرش از چمن مصنوعی و چند نوع گیاه آپارتمانی و یا کمی بند و ریسمان می‌تواند ظاهر اتاق را حسابی طبیعی جلوه دهد.

برچسب ها: دکوراسیون، اتاق کودک، دکوراسیون داخلی، فنگ شویی تعداد بازديد: 356 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز