Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 08:52

21
خرداد
ایده‌هایی برای اتاق خواب پسرها، از نوپایی تا نوجوانی

ایده‌هایی برای اتاق خواب پسرها، از نوپایی تا نوجوانی

چه کسی گفته که اتاق پسرها نمی تواند زیبا و جذاب باشد؟ اگر از فضا، رنگ و دکوراسیون به خوبی استفاده کنید، خواهید دید که اتاق پسرها حتی زیباتر از هر جای دیگر خانه است، اگر از تِم، رنگ و جنس مناسب استفاده کنید.

تحریریه زندگی آنلاین : چه کسی گفته که اتاق پسرها نمی تواند زیبا و جذاب باشد؟ اگر از فضا، رنگ و دکوراسیون به خوبی استفاده کنید، خواهید دید که اتاق پسرها حتی زیباتر از هر جای دیگر خانه است، اگر از تِم، رنگ و جنس مناسب استفاده کنید. در واقع می‌توانید هر فضایی را به مکانی زیبا و دلنشین تبدیل کنید. ایده‌های ما برای دکوراسیون اتاق خواب پسرها از کودکی تا بزرگسالی آنها را شامل می‌شود. بهتر است نگاهی به آنها بیندازید.

 بیشتربخوانید:

دکوراسیون اتاق کودک مبتلا به آلرژی

 

 

ایده‌هایی برای اتاق خواب پسرها

ما یکی از طرفداران پروپاقرص استفاده از پالت رنگ هستیم. کسی که اتاق یا فضای مورد نظر به او تعلق دارد، باید بتواند از بین رنگ‌ها، رنگ دلخواهش را استفاده کند. معمولا انتخاب پسرها آبی و سبز است. تک‌رنگی، زردهای انرژی‌زا، نارنجی‌ها، قرمزها، صورتی‌ها و حتی رنگ‌های خنثی؛ رنگ انتخابی آنها هر کدام از اینها هم می‌تواند باشد.

 پس با این جمله انتخاب آنها را محدود نکنید که «پسرها اغلب سراغ آبی و سبز می‌روند». حالا به دکوراسیون چند اتاق خواب توجه کنید:

 

انگار در یک خانه درختی زندگی می‌کنی

 به این تصویر نگاه کنید. به شما هم حس یک خانه درختی را می‌دهد؟ خانه درختی معمولا همان چیزی است که اغلب بچه‌ها و شاید پسرها بیشتر، آرزوی داشتنش را دارند. ما این بافت جالب را با چند تخته چوب و چند وسیله چوبی ایجاد کرده‌ایم. همچنین دیوارها را چوبی انتخاب کرده‌ایم؛ چوب روستیک که بافت طبیعی‌تری بدهد و حس خانه درختی را القا کند. خوابیدن روی تختخواب هم مثل همان حس خوابیدن در خانه درختی را می‌دهد. کمی وسایل جانبی مثل ریسه برگ و چند تا وسیله چوبی دیگر، این اتاق را جذاب تر و متفاوت تر نیز می‌کند.

 

به دنبال بهترین راه‌حل‌ها برای ایجاد فضاهای مخصوص خرده‌ریزه‌ها باشید

 از دیوارها نهایت استفاده را کنید. همه بچه‌ها بدون در نظر گرفتن جنسیت‌شان، وسایل ریز و درشت زیادی در اتاق‌شان دارند. والدین گاهی برای جمع کردن و نگهداری این وسایل، دغدغه‌مند می‌شوند و مکان و جای مناسب آن را پیدا نمی‌کنند، ولی با کمی خلاقیت می‌توانید این مساله را حل کنید. روی دیوار چند تا سبد نصب کنید. فاصله سبدها از سطح زمین در حدی باشد که فرزندتان دستش به آنها برسد. به این ترتیب کف اتاق و داخل کمدها هم کمی سبک‌تر می‌شوند و شلوغی و ازدحام همیشه را نخواهند داشت. سبدها را هم می‌توانید با رنگ و مبلمان اتاق خواب هماهنگ کنید.

 بیشتربخوانید:

دکوراسیون اتاق کودک در شرایط خاص

 

 

 

از سایه و روشن‌های رنگ زرد استفاده کنید

 هیچ‌گاه فرزند خود را با رنگ‌ها محدود نکنید. برچسب آبی پسرانه و صورتی دخترانه را به آنها نزنید. بگذارید در انتخاب رنگ آزاد و رها باشند. این اتاق زرد رنگ شبیه خورشید می‌درخشد. برای اتاق‌های کوچک این رنگ بسیار مناسب است. در تمام دنیا این رنگ، رنگ شادی، مثبت بودن و خلاقیت است. این رنگ به اتاق انرژی می‌دهد، خلاقیت کودک را تحریک کرده و او را ترغیب می‌کند تا بیشتر ذهن جوانش را به کار بگیرد.

 

کارهای هنری کودک را روی دیوار نصب کنید

 فرقی نمی‌کند که پسر شما کودکی نوپا است یا نوجوان. کارهای هنری و آثار او را از دیوار اتاقش آویزان و یا روی آن نصب کنید. کودکان از تماشای کارهای خودشان بسیار لذت می‌برند. برای این منظور می‌توانید از بعضی قفسه‌ها یا باکس‌های آماده دیواری استفاده کنید، حتی اگر نخواهید از کارهای هنری خودش استفاده کنید، می‌توانید کتاب‌ها و برخی وسایل دکوری را در آنجا جای دهید، حتی می‌توانید برای زیباتر شدن دیوارها از نورهای مخفی استفاده کنید. نور مخفی معمولا نور ملایم و کمرنگی را روی دیوار پخش می‌کند و باعث می‌شود اتاق جذاب‌تر شود. بهترین جا برای نصب نور مخفی یا ریسه یا هر چیز روشن دیگری، فضای اطراف تختخواب است.

 

برای ایجاد فضای بازی بیشتر، از تختخواب دو طبقه استفاده کنید

 اگر فرزندان شما در شرایطی هستند که از یک اتاق به صورت مشترک استفاده می‌کنند یا اگر به طور مرتب دوستی یا عزیزی دارید که به منزل شما می‌آید و چند روزی کنار شما می‌ماند، از تختخواب دو طبقه استفاده کنید. این تختخواب‌ها خیلی راحت و ساده طراحی شده‌اند، فضای کمی را اشغال می‌کنند و در ضمن برای فرزندتان یا فرزندانتان فضای کافی برای بازی می‌گذارند.

 

تختخواب کمددار، ایده خوبی برای فضای بیشتر نگهداری وسایل

 برای داشتن فضای نگهداری بیشتر، از تختخواب‌های کابینتی استفاده کنید. کشوهای زیر این نوع تختخواب‌ها برای هر سن و گروه سنی مناسب هستند. اتاق‌هایی که فضای کمی دارند و کودکانی که به طور سرسام‌آور وسایل ریز و درشت دارند، نیاز به چنین شرایطی دارند. این تختخواب کمددار، طرحی رنگی دارد و رنگ آن با فرش کف اتاق و دیوار اتاق، دیوارکوب‌ها و روتختی، هماهنگی زیبایی دارد.

 

تِم و طرح دیوار را از بالای اتاق تا پایین ادامه دهید

 برای داشتن یک ظاهر منسجم و تقریبا یکپارچه می‌توانید تم دیوارها را به ملحفه، لوازم جانبی اتاق، فرش، روتختی و بقیه وسایل، بسط دهید. یک تم دلخواه برای فرزندتان در نظر بگیرید (مثلا ستاره) و سعی کنید از آن در فضای بیشتری در اتاق استفاده کنید. در این اتاق یک صندلی گهواره‌ای با بالشتک کرکی و نرم، جای دنجی را برای استراحت و کتاب خواندن فراهم کرده است.

بیشتربخوانید:

نکاتی در مورد دکوراسیون اتاق کودک

 

 

اتاقی با قفسه‌های شش ضلعی

 می توانید برخی از قفسه‌های پایینی اتاق کودک را کمی خاص‌تر کنید، حتی می‌توانید از قفسه‌هایی که شکل‌های هندسی متفاوتی دارند، استفاده کنید. به این دیوارکوب‌های شش ضلعی، توجه کنید، فضای خوبی برای چیدمان برخی وسایل را ایجاد کرده‌اند. بهترین قسمت این ماجرا این است که وقتی کودک شما وارد مرحله نوجوانی می‌شود، می‌تواند با تغییر سلیقه باز هم از این قفسه‌های شش ضلعی استفاده کند و فقط وسایل دیگری در آنها جای دهد.

 

بــا استــیکر بـه اتاق کودک‌تان هویت بدهید

 برچسب‌های دیواری، راهی آسان و نسبتا ارزان برای تغییر دکوراسیون اتاق‌ها هستند. یک اتاق خنثی را به راحتی می‌توان با چند برچسب و استیکر، متفاوت کرد. برای انتخاب استیکر مناسب می‌توانید از اینترنت هم استفاده کنید و طرح و رنگ مورد نظر خود را بیابید. این برچسب‌ها برای برخی از سنین بسیار مناسب هستند و تنوع طرح و رنگ زیادی هم دارند و به راحتی هم نصب می‌شوند.

 

در انتخاب رنگ جسارت بیشتری داشته باشید

 رنگ‌های سنتی مثل آبی و قرمز گزینه‌های کلاسیک برای انتخاب رنگ هستند، ولی اگر دنبال چیزی کمی متفاوت‌تر هستید، از رنگ‌های زرد و یا برخی رنگ‌های پاستیلی استفاده کنید. از انتخاب این رنگ‌ها نترسید. این رنگ‌های جسورانه، اتاق را به کانونی شاد و پرانرژی تبدیل می‌کنند. اگر تصمیم گرفته‌اید از وسایل و مبلمان با رنگ‌های جسورانه و تند استفاده کنید، دیوارها را خنثی انتخاب کنید و برعکس.

 

با کمک برخی شِلف‌ها و قفسه‌ها، تعداد گوشه‌ها را در اتاق به حداکثر برسانید

 از هر قسمت اتاق می‌توانید استفاده بهینه کنید. این نوع قفسه‌ها انتخاب هوشمندانه‌ای هستند. از گوشه و کنارشان هم می‌توانید استفاده کنید. تخته‌های چوبی در اندازه‌های مختلف در کنار هم قرار می‌گیرند. لبه‌ها صاف و مرتب می‌شود و بعد روی گوشه و زاویه‌های اتاق نصب می‌شوند.

 

به اتاق منوکروم (تک رنگ) هم فکر کنید

 لزومی ندارد که حتما اتاق کودک از رنگ‌های بسیار ملیح و کمرنگ و ملایم پر شده باشد، حتی می‌توانید از رنگ‌های تیره و تند هم استفاده کنید. فقط باید بتوانید رنگ‌ها را به خوبی استفاده کنید. هنر اصلی این است که حتی با یک نوع رنگ، بافت و ترکیب خوبی به اتاق بدهید. این اتاق انگار شخصیت دارد. به الگوی تک‌رنگ فکر کنید.

 

استفاده از برخی تِم‌ها برای شخصیت‌بخشی به اتاق

 اگر کودک خردسالی دارید که به رنگ‌های شاد و تند علاقه‌مند است و یا اینکه خیلی دوست دارد در اتاقش طرح و شکل زیادی باشد، از برخی کاغذ دیواری‌های طرح‌دار برای دیوارها استفاده کنید. این نوع کاغذ دیواری‌ها اتاق را زنده می‌کنند. دقت کنید و کمی در‌ هارمونی رنگ‌ها، طرح‌ها و مبلمان اتاق خلاقیت و هنرمندی به خرج بدهید.

 

فضاها و اتاق‌های کوچک را بزرگ‌تر نشان دهید

 با رنگ کردن اتاق با رنگ‌های روشن یا وسایل و مبلمان خنثی و به طور کلی ایجاد فضای روشن‌تر می‌توانید کاری کنید که اتاق بزرگ‌تر از آن چیزی که هست، به نظر برسد.

 

کف اتاق را هم رنگ‌آمیزی کنید

 برای ایجاد فضایی شادتر و سرگرم‌کننده‌تر در اتاق، می‌توانید به جای استفاده از فرش و قالیچه، کف اتاق را رنگ‌آمیزی کنید. ما از طرح راه‌راه با رنگ‌های آبی استفاده کرده‌ایم. شما می‌توانید با توجه به سلیقه و نظر خودتان و فرزندتان از طرح دیگری استفاده کنید. بهتر است دیوارها و مبلمان اتاق با رنگ و طرح کف اتاق تناسب داشته باشد.

برچسب ها: دکوراسیون، اتاق کودک، اتاق خواب، فنگ شویی تعداد بازديد: 289 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز