Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 15:09

8
خرداد
چگونه جلوه تازه‌ای به اتاق خواب کودک‌تان بدهید؟

چگونه جلوه تازه‌ای به اتاق خواب کودک‌تان بدهید؟

به وجود آوردن فضایی جدید برای اتاق خواب کودک، پر از ایده و روش‌های متفاوت است. از رنگ گرفته یا مبلمان و وسایل می‌توانید با ایجاد حتی تغییرات کوچک نیز این فضا را تغییر دهید. وقتی به فضاسازی اتاق کودک فکر می‌کنید

تحریریه زندگی آنلاین – گروه کودک : به وجود آوردن فضایی جدید برای اتاق خواب کودک، پر از ایده و روش‌های متفاوت است. از رنگ گرفته یا مبلمان و وسایل می‌توانید با ایجاد حتی تغییرات کوچک نیز این فضا را تغییر دهید. وقتی به فضاسازی اتاق کودک فکر می‌کنید، مهم‌ترین و ساده‌ترین قانون، این است که اتاق در دیدرس شما باشد و بتوانید کودک خردسال‌تان را در هنگام بازی ببینید. بهتر است که اتاق خواب کودک، نور طبیعی داشته باشد. دکوراسیون اتاق او نیز باید انعکاسی از شخصیت او باشد. بسیار مهم است که اتاق کودک را در انبوهی از عروسک‌های خرسی، دایناسور و ... غرق نکنید. به سن و سال او توجه نمایید و سعی کنید وسایل اتاقش را مطابق با آن انتخاب کنید. می‌توانید یک بوم بدون طرح یا نقش خاص با کمک رنگ‌های خنثی روی دیوارش نصب کنید. این کار به ایجاد هماهنگی بصری در اتاق کمک می‌کند. رنگ سفید هم مناسب است. اگر کف اتاق کودک‌تان کف‌پوش چوبی دارد، می‌توانید از وسایل و اسباب‌بازی‌ها و حتی ملحفه‌هایی استفاده کنید که رنگ‌های تند و غلیظ دارند تا طرح ساده و یکنواخت کفپوش را جبران کنند. اگر توانایی خرید مبلمان با کیفیت بالا دارید، از مبلمان‌هایی خرید کنید که چوب قرص و محکمی دارند و بادوام هستند. اندازه تختخواب کودک با توجه به سن و سال او انتخاب شود. معمولا تخت‌های فلزی برای کودکان زیر 4 سال مناسب نیستند.

 بیشتربخوانید:

دکوراسیون اتاق کودک مبتلا به آلرژی

 

 

 

آیا می‌دانید که؟

اگرچه صورتی و آبی ترکیب رنگی رایج برای دخترها و پسرها می‌باشد، اما تا سال 1940 صورتی را برای پسرها و آبی را برای دخترها استفاده می‌کردند و هیچ کس نمی‌داند چرا این رنگ‌ها جا به جا شدند.

 از پارچه به صورت خلاقانه استفاده کنید. منظور از پارچه، چادر زدن داخل اتاق است. کودکان هیجان اردو را در چادر تجربه کرده، آن را جمع می‌کنند و دوباره می‌سازند. برای قسمت سقف چادر از پارچه رنگ دیگری استفاده کنید تا تفاوت را احساس کند. برایش بالشتک هم بگذارید. می‌توانید گوشه‌های پارچه را به دیوارها و لبه‌های در و پایه مبل گره بزنید.

 

استفاده از رنگ طوسی

قرار نیست که فقط از رنگ‌های اصلی استفاده کنید. به این اتاق طوسی رنگ دقت کنید. رنگ دیوار، بی‌روح و یا برعکس تند نیست. یک جور طوسی نرم و ملیح است. کف اتاق، قالیچه‌ای نرم دارد. بالش‌ها و کوسن‌ها و حتی خز روی چهارپایه هم همین حس را می‌دهند. این اتفاق برای روز، محیطی دلنشین و شاد و برای شب، فضایی آرام‌بخش است. دستگیره‌های دکمه‌ای شکل به آن حالت مدرن و امروزی داده است.

 

از هر چیز مناسبی برای هدف‌تان استفاده کنید

خانه‌های قدیمی و روستایی از نعمت گوشه و کنار داشتن و کنج برخوردارند. این مدل خانه‌ها بهترین کاندیدا برای دکوراسیون هستند. یک حفره داخل دیوار آن را به یک فضای متفاوت و جالب تبدیل می‌کند. با یک زیر پله‌ای یا فرورفتگی، همین کار را انجام دهید و از آن نهایت استفاده را ببرید، مثلا آن را به یک میز تبدیل کنید یا یک پرده جلوی آن نصب نمایید تا تبدیل به فضای مخفی برای بازی کودک شود.

 بیشتربخوانید:

دکوراسیون اتاق کودک در شرایط خاص

 

 

 

با فضا بازی کنید

با یک پنجره ساده و چند گوشه و کنج، این اتفاق زیبا و متفاوت را ایجاد کردیم. این فضا بزرگ‌تر از چیزی که واقعا هست به نظر می‌رسد. برای سقف و دیوارها از یک نوع کاغذ دیواری استفاده شده است. به محض ورود به اتاق، توجه بیننده بلافاصله به فضای روبروی پنجره جلب می‌شود. این بخش، روشن‌ترین قسمت اتاق است. مدل قاب و دور پنجره، کلاسیک است و با گوشه‌ها و زاویه‌های اتاق هماهنگی دارد.

 

خوابیدن روی انبار

کودکان عادت دارند مدام خرید کنند. اسباب‌بازی روی اسباب‌بازی، لباس روی لباس و کتاب روی کتاب. نگهداری این همه وسایل کار دشواری است و نیاز به فضای بزرگی دارد و گاهی انبوه وسایل تلنبار شده روی هم، اتاق را نامرتب جلوه می‌دهد، ولی انتخاب این نوع تختخواب کمک بزرگی در این رابطه می‌کند. هر چه ارتفاع تختخواب بیشتر باشد، فضای ذخیره‌سازی زیر آن نیز بزرگ‌تر می‌شود.

 

تختخواب اضافی

با حذف کمی هزینه بیشتر می‌توانید اتاق خواب کودک‌تان را کمی تغییر دهید تا فضایی برای یک تخت مهمان هم داشته باشید. گاهی فرزندتان مهمانی دارد یا به خانه‌تان مهمان می‌آید که شب برای خواب دچار مشکل جا می‌شوید. با یک حرکت و کمی تغییر و تحول دکوراسیونی می‌توانید تختخواب فرزندتان را دو طبقه کنید. پرده، روتختی، فرش و موکت را هم مطابق با سلیقه فرزندتان و هماهنگ با رنگ دیوارها انتخاب کنید.

 بیشتربخوانید:

نکاتی در مورد دکوراسیون اتاق کودک

 

 

 

خوب بخوابی!

یک تختخواب نرم، راحت و لوکس و البته جمع و جور، خواب راحت و آسوده‌ای را برای فرزندتان به ارمغان می‌آورد. قسمت بالای تختخواب که ارتفاع دارد و پوشیده است، آن را دنج‌تر و راحت‌تر کرده است. این بخش از مخملی ساخته شده که به راحتی پاک می‌شود و مشکل نظافتی نخواهید داشت. این تختخواب در عین اینکه نرم است، قرص و محکم هم به نظر می‌رسد.

 

نور و چراغ‌های ریز سقفی

نور اتاق را زیبا می‌کند و به آن جلوه می‌دهد. این روزها انواع و اقسام وسایل نورانی در بازار موجود هستند. با اضافه کردن چند ریسه نوری روی سقف، آن را به آسمان پرستاره تبدیل کنید. این کار، مشکل ترس کودک از تاریکی را هم برطرف می‌کند.

 

برچسب ها: دکوراسیون، دکوراسیون داخلی، اتاق خواب، فنگ شویی تعداد بازديد: 358 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز