Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 06:03

7
تیر
کودک مصمم یا لجباز؟

کودک مصمم یا لجباز؟

مهدی حمیدی، رئیس اداره آموزش و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد، در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: مصمم بودن یعنی سر سختی مثبت در رسیدن به اهداف سودمند

تحریری زندگی آنلاین : مهدی حمیدی، رئیس اداره آموزش و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد، در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: مصمم بودن یعنی سر سختی مثبت در رسیدن به اهداف سودمند و غلبه‌ بر موانع، اغلبِ والدینی که خودشان این‌گونه هستند، می‌خواهند کودک‌شان نیز از عزم راسخ برخوردار باشد، بنابراین سرسختی کودکی که برای پیروزی در یک رقابت ورزشی تلاش می‌کند، نباید با سر سختی یک کودک لجباز همسان تعبیر شود، چرا که لجبازی یعنی پافشاری مصرانه‌ای که از روی جهل و ناپختگی باشد. کودکان لجباز نیاز شدیدی به توجه و شنیده شدن حس می‌کنند، میلِ تند خویانه‌ای به مستقل بودن دارند، بیشتر از هم‌سالان خود کج خلقی می‌کنند، در انجام آنچه مورد پسندشان است وظیفه شناس ظاهر می‌شوند، رئیس مآبانه رفتار می‌کنند و کار‌ها را با سرعت دلخواه خودشان پیش می‌برند. به کودک لجباز فرصت شنیده شدن بدهید، با او ارتباط نزدیک برقرار کنید و حق انتخاب بدهید، آرامش خود را حفظ کنید، با او همکاری کنید، به او احترام بگذارید، با او مذاکره کنید، از زاویه دید او به قضیه نگاه کنید، محیط منزل را به دور از تشنج نگه دارید، رفتار مثبت او را تقویت کنید.

بیشتربخوانید:

با لجبازی کودک چگونه رفتار کنیم؟

برچسب ها: کودک، تربیت کودک، لجبازی تعداد بازديد: 3321 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز