Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 13:19

12
آذر
پرحرفی کودکان نشانه چیست؟

پرحرفی کودکان نشانه چیست؟

پرحرفی کودک در سنین رشد امری طبیعی است، اما در بیشتر مواقع از روی حس کنجکاوی و یا ابتلا به اختلال بیش فعالی است. هوش و استعداد، حسادت به فرزند دوم، ترس از تاریکی و تنهایی و تقلید از والدین،‌ از جمله علل عمده پرحرفی در کودکان است.

تحریریه زندگی آنلاین : رؤیا میراحمدی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پرحرفی کودک در سنین رشد امری طبیعی است، اما در بیشتر مواقع از روی حس کنجکاوی و یا ابتلا به اختلال بیش فعالی است. هوش و استعداد، حسادت به فرزند دوم، ترس از تاریکی و تنهایی و تقلید از والدین،‌ از جمله علل عمده پرحرفی در کودکان است و چنانچه پرحرفی بیش از حد باشد، یک نوع اختلال رفتاری محسوب می‌شود. پدر و مادر در برخورد با فرزند پرحرف خود حتماً باید صبر و تحمل بیشتری نسبت به دیگران از خود نشان دهند و از رفتار آن عصبی نشوند، زیرا با توجه به استرس‌ و فشارهای روانی روزمره، طبیعی است که والدین هم کمی احساس ناراحتی کنند و از این رو در مواجهه با فرزند به ویژه بیش فعال و پرحرف، رفتاری نامناسب از خود بروز دهند. بهترین روش مناسب برای مواجهه با فرزندان پرحرف، شنیدن صحبت‌های کودک و توجه بیشتر به او است، باید برنامه مشخصی برای گفت و گو با او تعیین و از تنبیه کودک پرهیز کرد. برای جلوگیری از بروز بسیاری از مشکلات در دوره بزرگسالی می‌توان از مشاوره کمک گرفت.

بیشتربخوانید:

پرخاشگری، پیامد تنبیه کودکان

ده روش برای تربیت بهتر کودک

7اصل واجب در تربیت کودک

برچسب ها: تربیت کودک، روانشناس کودکان، پرحرفی، پرحرفی کودکان تعداد بازديد: 336 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز