Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 11:33

18
تیر
افزایش هوش کودکان با چند راهکار ساده

افزایش هوش کودکان با چند راهکار ساده

پس از بررسی تقریبا تمام مداخلات موجود، دکتر جان پروتزکو و همکاران وی، محققان یک تحقیق جدید در حوزه روانشناسی، دریافتند که تنها چهار نفر شانس واقعی برای انجام این کار دارند.

ایرنا نوشت: تحقیقات روان‌شناختی نشان می‌دهد والدین می‌توانند ضریب هوشی فرزندان خود را افزایش دهند؛ البته زمانی که از روش‌های آزمایش شده استفاده کنند.

پس از بررسی تقریبا تمام مداخلات موجود، دکتر جان پروتزکو و همکاران وی، محققان یک تحقیق جدید در حوزه روانشناسی، دریافتند که تنها چهار نفر شانس واقعی برای انجام این کار دارند.

نتایج این تحقیق حاصل یک متاآنالیز است؛ نوعی مطالعه که نتایج بسیاری از مطالعات دیگر را جمع‌آوری می‌کند.

با انجام این گردآوری محققان «پایگاه اطلاعاتی افزایش هوش» را ایجاد کردند.

دکتر جان پروتزکو، محقق ارشد این تحقیق، توضیح داد: هدف ما از ایجاد این پایگاه داده این است که یاد بگیریم چه چیزی برای افزایش هوش افراد کاربردی است.

آنان از این گردآوری دریافتند که مکمل اسیدهای چرب مانند غذاهای غنی از امگا سه به‌ طور متوسط ‌با افزایش ضریب هوشی ۳.۵ امتیازی مرتبط بود.

بیشتربخوانید:

نقش هنر و کاردستی در تقویت خلاقیت و هوش کودک

 

 

سپری کردن دوره پیش‌دبستانی با افزایش هفت امتیاز ضریب هوشی ارتباط داشت.

همچنین با ایجاد یک محیط محرک شناختی برای کودک ضریب هوشی وی افزایش یافت. علاوه بر این قرار گرفتن در معرض زبان دوم نیز می‌تواند باعث تقویت ضریب هوشی شود.

دکتر پروتزکو گفت: یافته‌های فعلی ما نتایج قبلی را تقویت می‌کند که محیط‌های پیچیده هوش را می‌سازند و مداخلات اولیه همیشه موثرتر است.

به‌ طور کلی شناسایی ارتباط بین اسیدهای چرب ضروری و هوش باعث ایجاد سوالات وسوسه انگیز جدیدی برای تحقیقات آینده می‌شود و ما مشتاقانه منتظر کشف این یافته هستیم.

آموزش به والدین و نحوه خواندن تعاملی با فرزندانشان با افزایش ضریب هوشی ۶ امتیازی مرتبط بود و احتمالا حاصل آن تقویت توسعه زبانی است.

بنابراین چهار مورد ضروری برای افزایش هوش کودکان شامل مصرف اسیدهای چرب امگا سه، خواندن تعاملی با کودکان، سپری کردن دوره پیش‌دبستانی و ثبت‌ نام کودکان در آموزش‌های اولیه است.

بیشتربخوانید:

کدام غذاها برای افزایش قد کودکان مفید هستند؟

فرمول های نه گفتن به کودک

با لجبازی کودک چگونه رفتار کنیم؟

 

 

برچسب ها: روانشناسی، کودکان، آی کیو، افزایش هوش، تقویت هوش، هوش، رشد مغز تعداد بازديد: 134 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز