Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 18:16

14
تیر
اگر با كودكتان به سفر می‌روید (2)

اگر با كودكتان به سفر می‌روید (2)

اگر اندازه کمربند برای بدن فرزندتان مناسب نباشد، نه تنها در حفاظت از او هیچ تاثیری ندارد، بلکه در مواردی منجر به آسیب دیدگی و یا پرت شدن او به بیرون از ماشین می‌شود.

 

 کالسکه

اگر فرزند شما هنوز راه نمی‌رود و یا نوپا است، لازم است حتما یک کالسکه نیز همراه خود ببرید. اگر نمی‌توانید کالسکه با خود ببرید، حتما یک کریر یا ساک مخصوص حمل کودک با خود ببرید. بغل گرفتن کودک هنگام بازدید از مناطق مختلف و گشت و گذار بسیار سخت و خسته کننده است.

 چه زمانی می‌توان صندلی کودک را رو به جلو نصب کرد؟

زمانیکه کودک حداقل یک سال سن و یا 16 کیلوگرم وزن دارد می‌توان صندلی او را رو به جلو نصب کرد، اما بهتر است تا زمانیکه وزن فرزندتان به 24 کیلوگرم برسد صبر کنید. فرزند شما خیلی سریع رشد می‌کند، اما برای استفاده از کمربند عادی ماشین برای او عجله نکنید.

اگر اندازه کمربند برای بدن فرزندتان مناسب نباشد، نه تنها در حفاظت از او هیچ تاثیری ندارد، بلکه در مواردی منجر به آسیب دیدگی و یا پرت شدن او به بیرون از ماشین می‌شود.

تا چه سنی باید از صندلی کودک استفاده کرد؟

رشد جسمی‌کودکان با یکدیگر متفاوت است. اما معمولا همه کودکان از سن 7 تا 12 سالگی به حدی از رشد جسمانی می‌رسند که می‌توانند بر صندلی پشت ماشین بنشینند به گونه‌ای که کمربند کاملا بدن آنها را پوشش دهد و بر شانه‌های کودک قرار بگیرد نه سر یا گردن او.

همچنین قسمت پایینی کمربند باید بر قسمت زیرین شکم کودک قرار بگیرد نه بر پاها. همچنین طرز نشستن کودک باید طوری باشد که بتواند به راحتی به صندلی پشت تکیه دهد و در عین حال پاهای او بر کف ماشین قرار بگیرند.

 جعبه کمک‌های اولیه

وجود جعبه کمک‌های اولیه در هر خانه یا ماشینی ضروری است. جمع‌آوری لوازم مورد نیاز از قبل می‌تواند هنگام بروز حوادث بسیار موثر و مفید باشد. وجود این جعبه در ماشین هنگام سفر از اهمیت بیشتری برخوردار است.

شما می‌توانید این جعبه‌ها را به صورت آماده از داروخانه یا برخی فروشگاه‌ها خریداری کنید، اما می‌توان این جعبه‌ها را در خانه نیز تهیه کرد. فقط توجه داشته باشید که جعبه یا کیفی که قصد استفاده از آن را دارید، سبک، جادار و قابل حمل باشد. همچنین باز کردن آن نیز باید راحت باشد.

لوازم ضروری داخل جعبه کمک‌های اولیه عبارتند از: راهنمای کمک‌های اولیه، باند استریل شده در اندازه‌های مختلف، چسب در اندازه‌های گوناگون، باندکشی، دستمال‌های ضد عفونی کننده، صابون، پماد آنتی‌بیوتیک، محلول ضد عفونی کننده، کرم هیدروکورتیزون و استامینوفن.

برخی داروهای ضروری نسخه‌ای، قیچی انبری، قیچی تیز، سنجاق قفلی، دماسنج، دستکش یکبار مصرف (حداقل 2 جفت)، چراغ قوه و باتری اضافه، یک پتو و یک لیست از شماره تلفن‌های ضروری. حتما یکبار راهنمای استفاده از جعبه کمک‌های اولیه را مطالعه کنید. اگر فرزندان شما قادر به درک مفاهیم هستند، حتما نحوه استفاده از وسایل درون جعبه را به آنان نیز آموزش دهید. همچنین اگر فرزندان شما کوچک هستند، جعبه را در جایی از ماشین قرار دهید که دور از دسترس آنها باشد.

 لباس کودکان در طول سفر

اگر فرزند شما در سفر شما را همراهی می‌کند، لازم نیست چندین ساک و چمدان برای او لباس بیاورید. سعی کنید تا می‌توانید لباس‌های کم حجم و سبک انتخاب کنید، البته نوع و ضخامت لباس بستگی زیادی به آب و هوای مقصد شما نیز دارد. اگر با آب و هوای منطقه‌ای که در این فصل خاص قصد سفر به آن را دارید آشنایی ندارید، می‌توانید از منابع گوناگون از جمله اینترنت اطلاعاتی در این رابطه کسب کنید.

معمولا حمل بار و چمدان‌های سنگین در طول سفر برای خانواده‌ها مشکل است. به همین دلیل تا می‌توانید از انتخاب لباس‌های غیر ضروری برای فرزندتان خودداری کنید. اگر قصد اقامت در منزل یکی از دوستان یا اقوامتان را دارید، می‌توانید روزانه لباس‌های فرزندتان را بشویید، اما اگر قصد اقامت در هتل را دارید، لازم است تعداد لباس‌هایی که با خود می‌برید بیشتر باشد. معمولا روزی دو دست لباس برای کودکان کافی است.

عموما هتل‌ها یا امکانی برای شست و شوی لباس ندارند و یا هزینه آن بسیار بالا است. اگر مقصد شما آب و هوایی سرد دارد، علاوه بر لباس‌های ضخیم، حتما یک پالتو یا ژاکت برای فرزندتان ببرید، اما اگر آب و هوا گرم و مرطوب است، سعی کنید تا می‌توانید لباس‌های سبک و نخی همراه خود ببرید، زیرا لباس‌هایی که الیاف مصنوعی دارند معمولا کودکان را در چنین آب و هوایی اذیت می‌کنند.

بردن کفش راحت را برای فرزندتان فراموش نکنید. به همراه داشتن یک کفش راحت که بتوان با آن ساعت‌ها پیاده‌روی کرد یکی از ضروریات سفر است. توجه داشته باشید کفشی كه انتخاب می‌کنید نباید نو باشد، زیرا کفش‌های نو پاها را تا مدتی اذیت می‌کنند و راه رفتن با آنها مشکل است.

 چند نکته مهم

 اگر قصد بازدید از یک مکان عمومی ‌را دارید، حتما فرزندان‌تان را در هر شرایطی نزدیک خودتان نگاه دارید.

 فرزندتان را در استفاده از خدمات عمومی، مانند سرویس‌های بهداشتی، همراهی کنید.

 به فرزندتان آموزش دهید که در صورت گم شدن، به افراد مطمئن و ذی‌صلاح مانند پلیس، نگهبان و... مراجعه کند.

 مکانی را تعیین کنید و از فرزندتان بخواهید در صورت گم شدن در آن مکان منتظر شما بماند.

 هیچ‌گاه فرزندتان را بدون نظارت کافی و دقیق در مکان‌های عمومی ‌رها نکنید و نام و نشانی آنها را بر روی لباس آنها قرار ندهید. این امر می‌تواند فرصت خوبی را برای سوء‌استفاده‌گران فراهم کند.

 به فرزندتان در رابطه با غریبه‌ها و خطراتی که در محیط‌های عمومی‌ آنها را تهدید می‌کند هشدارهای لازم را بدهید. به آنها یاد دهید که با افراد غریبه و نا‌آشنا زود صمیمی ‌نشوند و اطلاعات شخصی خود را به آنها منتقل نکنند.

 

 

 

برای خواندن بخش اول- اگر با كودكتان به سفر می‌روید- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: کالسکه، مراقبت از کودکان، صندلی کودک، رشد کودکان، جعبه کمک‌های اولیه، لباس کودکان در طول سفر تعداد بازديد: 611 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز