Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 15:43

5
بهمن
پیشگیری و درمان ریفلاکس در نوزادان

پیشگیری و درمان ریفلاکس در نوزادان

نوزادان هم مانند افراد بزرگسال می‌توانند دچار ریفلاکس شوند، اما برخلاف بزرگسالان بچه‌ها اغلب وقتی که ریفلاکس دارند بالا می‌آورند که امری طبیعی است.

تحریریه زندگی آنلاین : به گزارش کودک سالم، دکتر مژگان عزیزی؛ متخصص کودکان و نوزادان گفت: نوزادان هم مانند افراد بزرگسال می‌توانند دچار ریفلاکس شوند، اما برخلاف بزرگسالان بچه‌ها اغلب وقتی که ریفلاکس دارند بالا می‌آورند که امری طبیعی است. یکی‌از علامت‌های اصلی ریفلاکس اسید معده به مری، بی‌قراری و بهانه‌جویی‌های کودک است. همچنین ممکن است کودک آروغ‌هایی بزند که همراهش کمی بالا بیاورد یا سکسکه کند و یا ممکن است هنگام خوردن و بلع مشکل داشته باشد. بچه‌هایی که ریفلاکس دارند، معمولا بدن‌شان را حین و بعد از غذا خوردن قوز می‌کنند. دلیلش هم می‌تواند احساس سوزش و درد ناشی از تجمع اسید و مایعات معده در مری‌شان باشد. کودک شما ممکن است به دلیل اسید معده یا غذایی که به پشت حلقش می‌آید مکررا سرفه کند. ضمنا خرده غذاهایی که در پشت حلق جمع می‌شوند نیز ممکن است با استنشاق وارد ریه‌ها و نای شوند که نتیجه آن پنومومی باکتریایی خواهد بود و دیگر مشکلات تنفسی مانند خس‌خس سینه و آسم هم می‌توانند از پیامدهای ریفلاکس باشند. یک مسأله مهم دیگر اینکه ریفلاکس می‌تواند در خواب کودک اختلال ایجاد کند و باعث شود او طی شب خواب راحتی نداشته باشد. سعی کنید بین زمان خواب کودک و تغذیه او فاصله بگذارید تا محتویات معده فرصتی برای هضم شدن پیش از خواب داشته باشند. دو راهکار اصلی برای جلوگیری از ریفلاکس کودک وجود دارد. در وعده‌های مکررتر با حجم کمتر به کودک غذا بدهید. اگر کودک هنوز نمی‌تواند بنشیند سرش را در زاویه ۳۰ تا ۴۵ درجه نگه دارید. وضعیت درست سر کودک هنگام غذا خوردن می‌تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. بهتر است چه هنگام غذا خوردن و چه نیم ساعت پس از آن، سر کودک در زاویه‌ ۳۰ درجه با زمین باشد، چون جاذبه به گوارش غذا کمک می‌کند.به گزارش کودک سالم و به نقل از سلامت نیوز، دکتر نوید رحیمی؛ فوق تخصص روماتولوژی در مورد درد زانو در کودکان اظهار کرد: درمان‌ها ممکن است از استراحت و فیزیوتراپی ورزشی تا جراحی متفاوت باشد، اما هر نوع تورم زانو در کودک یا نوجوان، طبیعی نیست و اگر کودک با ورم زانو، درد زانو یا سفتی زانو مواجه باشد، در اسرع وقت باید به متخصص طب ورزشی کودکان مراجعه کند. در دورانی که کودکان از درد زانو رنج می‌برند، می‌تواند از باندهای فشاری برای کمک به بهبود سطح راحتی آن‌ها استفاده شود. قرار دادن زانوی کودکان روی یک بالشت نرم موجب تسکین ناراحتی کودکان و کمک به بهبودی آن‌ها است و تمرینات تقویتی، کششی و مشاوره در مورد شرکت در ورزش از دیگر درمان‌های مناسب زانود درد در کودکان هستند. امکان زانو درد در همه سنین کودکان با درد التهابی همراه با تورم و سفتی مفاصل وجود دارد و اغلب به خودی خود بهبود پیدا می‌کند، اما طولانی شدن درد می‌تواند نشان‌دهنده یک بیماری زمینه‌ای باشد که نیاز به بررسی متخصص دارد.

بیشتربخوانید:

مهم ترین ریفلاکس های نوزادی

ریفلاکس شایعترین بیماری گوارشی در کودکان

برچسب ها: نوزاد، شیرخوار، ریفلاکس، سوزش معده، سرفه، درمان ریفلاکس معده، التهاب معده تعداد بازديد: 134 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز