Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 11:57

13
تیر
مهم‌ترین عوامل ابتلای کودک به دیابت

مهم‌ترین عوامل ابتلای کودک به دیابت

برای پیشگیری از دیابت باید تغذیه صحیح را از دوره جنینی آغاز کرد. تغذیه مادر از نظر ترکیب، زمان و مقدار مواد غذایی که دریافت می‌کند اثر مستقیم بر روی جنین و زندگی او در آینده دارد.

تحریریه زندگی آنلاین : به گزارش کودک سالم، دکتر لادن گیاهی؛ دکترای حرفه‌ای تغذیه در گفت‌وگو با فارس گفت: برای پیشگیری از دیابت باید تغذیه صحیح را از دوره جنینی آغاز کرد. تغذیه مادر از نظر ترکیب، زمان و مقدار مواد غذایی که دریافت می‌کند اثر مستقیم بر روی جنین  و زندگی او در آینده دارد. خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در کودکانی که از شیر مادر تغذیه کرده‌اند بسیار کمتر از دیگر کودکان است. بیماری دیابت نوع 2 یک بیماری بسیار همه‌گیر و پرهزینه و از طرفی قابل پیشگیری با اصلاح سبک زندگی است. چاقی و اضافه وزن، مهم‌ترین عامل حرکت به سوی دیابت است. همه والدین می‌دانند قند و شکر به ویژه قند و شکرهای مخفی که در کیک، سس، نوشابه و ... وجود دارد، فرزندان ما را چاق می‌کند. اگرچه شاید برخی مواقع حس نکنیم شکر زیادی دریافت می‌کنیم. دکتر گیاهی مهم‌ترین نکته برای جلوگیری از دیابت نوع 2 را محدودکردن قندهای ساده، استفاده از سبزی‌ها و میوه‌ها و روش درست استفاده از چربی عنوان کرد و اظهار داشت: بی‌نظمی در غذا خوردن و بی‌نظمی در خواب می‌تواند در ترشح هورمون‌ها اختلال ایجاد کند. همچنین خوردن مواد غذایی در دفعات زیاد و بی‌تحرکی کودکان هم می‌تواند احتمال شیوع دیابت را در بچه‌ها افزایش دهد. در حال حاضر سن شیوع دیابت در دنیا بسیار پایین آمده است.

بیشتربخوانید:

10نشانه ابتلا کودکان به دیابت

مراقبت های مورد نیاز در دیابت در کودکان

ورزش ایروبیک خطر ابتلا به دیابت را در کودکان کم می‌کند

 دیابت در کودکان

 

 

برچسب ها: رژیم غذایی، چاقی، کودکان، سبزیجات، تغذیه سالم، نوشابه، دیابت، شکر، انسولین، قندخون، دیابت نوع2 تعداد بازديد: 274 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز