Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 09:50

21
دی
اهمیت معاینات بینایی در نوزادان

اهمیت معاینات بینایی در نوزادان

یک چشم پزشک به تشریح معاینه و بررسی بینایی در نوزادان و شیرخواران پرداخت. دکتر حمید ریاضی؛ چشم پزشک با حضور در شبکه سلامت اظهار کرد: هنگام تولد نوزاد سیستم بینایی یک سیستم تکامل نیافته است

تحریریه زندگی آنلاین : یک چشم پزشک به تشریح معاینه و بررسی بینایی در نوزادان و شیرخواران پرداخت. دکتر حمید ریاضی؛ چشم پزشک با حضور در شبکه سلامت اظهار کرد: هنگام تولد نوزاد سیستم بینایی یک سیستم تکامل نیافته است و در طول سال اول زندگی کودک این سیستم تکامل پیدا می‌کند. مشکلات احتمالی در طول سال اول نقش مهمی در تکامل بینایی کودک و جلوگیری از مشکلات ناشی از اختلال در بینایی نظیر مشکلات یادگیری خواهد داشت. اگر بیماری‌های چشمی نوزادان خصوصا بیماری‌های آب مروارید و آب سیاه تحت درمان قرار گیرد، نتیجه خوبی خواهد داشت. این امر در مورد نوزادانی که حاصل ازدواج فامیلی هستند، از اهمیت بالایی برخوردار است. گاهی اوقات چشم کودکان دچار انحراف به داخل یا خارج می‌شود و حرکت چشم‌ها با هم هماهنگی ندارند. این حالت را استرابیسم یا انحراف چشم می‌گویند. در صورتی که انحراف چشم تا سه یا چهار ماهگی خود به خود برطرف نشود، باید کودک تحت درمان قرار بگیرد. به دلیل ثابت ماندن یک چشم در زمان حرکت چشم دیگر و تفاوت فاحش بین حرکات دو چشم باید کودک را حتی پیش از سه یا چهار ماهگی نزد پزشک متخصص برد تا مورد معاینه قرار بگیرد. زمان تشخیص انحراف چشم بسیار مهم است، چون بیماری‌هایی مثل تنبلی چشم یا آمبلیوپی در واقع به دلیل استرابیسم و یا انحراف چشم درمان نشده به وجود می‌آید.

بیشتربخوانید:

چشم های بارانی کودک

مشکل چشم کودک

کبودی چشم کودک

 

برچسب ها: کودک، تنبلی چشم، بینایی، عفونت چشم، ضعیفی چشم تعداد بازديد: 203 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز