Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 06:24

5
دی
آیا انحراف چشم در کودکان راه درمان دارد؟

آیا انحراف چشم در کودکان راه درمان دارد؟

انحراف چشم یک مشکل تقریبا شایع بین کودکان است که با تشخیص علت بروز می توان آن را درمان کرد

به گزارش سیناپرس :  استرابیسموس (لوچی یا انحراف چشم) نوعی نقص بینایی است که در آن چشم ها به وضع نامتقارن قرار می گیرد و هرکدام به جهتی نگاه می کنند. یکی از چشم ها ممکن است جهت مستقیم داشته باشد، در حالی که چشم دیگر چرخشی به طرف داخل، بیرون یا پایین داشته باشد. انحراف چشم در بچه ها شایع است و تقریبا در 4 درصد بچه ها دیده می شود. در سنینی بالاتر نیز گاه دیده می شود. وقوع آن در دختر و پسر به یک میزان بوده و ممکن است در خانواده ای چند نفر دچار این وضعیت باشند.


بچه ها در دوران نوزادی و همچنین قبل از مدرسه باید توسط دکتر خانواده یا دکتر اطفال یا چشم پزشک معاینه شوند که هر گونه مساله چشمی در صورت وجود تشخیص داده شود. این کار مخصوصا برای کسانی که خانواده شان دارای سابقه انحراف یا تنبلی چشم بوده، ضروری است.

بیشتربخوانید:

انحراف مادرزادی چشم (استرابيسم)

در بچه های کوچک( زیر یکسال) معمولا تشخیص انحراف چشم واقعی با چشمی که به نظر منحرف می آید، مشکل است. بچه های کوچک اغلب بینی پهن دارند و چین پلک آنها در طرف داخلی مقداری از چشم را در حالتی که بچه به یک طرف نگاه می کند، می پوشاند و در نتیجه به نظر می رسد، چشم دارای انحراف است. این نوع علایم ظاهری به تدریج با بزرگتر شدن بچه از بین می رود ولی انحراف چشم واقعی با رشد بچه از بین نمی رود. یک چشم پزشک به راحتی می تواند این دو را از هم تشخیص دهد.

هدف درمان بچه هایی که انحراف چشم دارند، بهبود دید چشم، مستقیم کردن چشم ها و به دست آوردن دید دو چشمی همزمان است. نوع درمان بستگی به علل پیدایش انحراف چشم دارد. گاه ماهیچه مربوط را به وضع درستی بر می گردانند. گاه آب انحراف چشم شده را تصحیح می کنند. بعد از معاینه کامل چشم که شامل معاینه قسمت های داخلی چشم نیز است، چشم پزشک می تواند یک راه صحیح اعم از اپتیک (عینک یا لنز) یا طبی یا جراحی برای انحراف چشم پیشنهاد دهد. در مواقعی که یک چشم به علت انحراف دچار تنبلی شده و دیدش کم شده، پوشاندن چشم به جهت تصحیح دید چشم تنبل ضروری است.

برچسب ها: کودک، تنبلی چشم، انحراف چشم تعداد بازديد: 267 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز