Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 16:58

15
بهمن
عجیب‌ترین علامت کرونا در کودکان

عجیب‌ترین علامت کرونا در کودکان

دانشمندان در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند که ۲۲ درصد کودکان مبتلا به کرونا یک علامت مشترک داشته‌اند. ویروس کرونا مرگبارترین همه‌گیری جهان در قرن ۲۱ محسوب می‌شود .

تحریریه زندگی آنلاین : دانشمندان در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند که ۲۲ درصد کودکان مبتلا به کرونا یک علامت مشترک داشته‌اند. ویروس کرونا مرگبارترین همه‌گیری جهان در قرن ۲۱ محسوب می‌شود و بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت به طور میانگین روزانه ۵ هزار و ۴۰۰ تن به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را از دست می‌دهند.

 

 

علائم کرونا

دانشمندان می‌گویند برای مهار شیوع کووید ۱۹ در جامعه بهتر است مردم نسبت به علائم این بیماری آگاه باشند و در صورت مشاهده آن فورا اقدام به قرنطینه خود کنند. تب، سرفه‌های مداوم و خشک، بی‌حالی و ضعف، بثورات پوستی، از دست دادن حس بویایی و چشایی، و اسهال از جمله رایج‌ترین علائم ابتلا به کرونا است. با این حال دانشمندان می‌گویند به دلیل توانایی بالای ویروس کرونا برای آسیب زدن به اندام‌های مختلف بدن، دیگر نمی‌توان آن را صرفا یک بیماری مرتبط با دستگاه تنفسی دانست.

بیشتربخوانید:

دونوع علائم کرونا در کودکان

 

 

 

درگیر شدن چشم کودکان مبتلا به کرونا

تحقیقات بر روی ۲۱۶ کودک مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان کودکان شهر ووهان چین نشان داد، از هر ۵ کودک (۲۳ درصد) یک نفر علائمی مانند ورم ملتحمه (چشم صورتی) یا مالش چشم داشته‌اند. ملتحمه یک غشای نازک و شفاف است که روی صلبیه چشم را پوشانده و به دلایل عفونی و غیرعفونی ممکن است دچار التهاب و ورم شود. این امر می‌تواند در هر دو چشم یا تنها در یکی از چشمان رخ دهد. در این تحقیق که بر روی کودکان با میانگین سنی ۷ سال انجام گرفت مشخص شد ۴۳ درصد از کودکان بیمار هیچ کدام از علائم ابتلا به کرونا را نشان نداده‌اند. همچنین در میان کودکانی که دارای علائم بوده‌اند یک سوم آن‌ها تب و یا سرفه خشک داشتند. همچنین ۲۲ درصد کودکان انواع مختلف علائم مرتبط با چشم را از خود نشان داده‌اند.

 

مالش چشم

یکی از موضوعات رایج در میان کودکان مبتلا به کرونا، مالش چشم است. نزدیک به ۴۰ درصد کودکان بیمار، مالش چشم را از خود نشان داده‌اند. محققان می‌گویند مشاهده علائم مرتبط با چشم در کودکان مبتلا به کرونا می‌تواند به عنوان یکی از راهکار‌های شناسایی بیماری در افراد کم سن و سال در نظر گرفته شود.

 بیشتربخوانید:

بایدها و نبایدهای تغذیه‌ای برای مبتلایان به کرونا

نسخه تغذیه برای بیماری کرونا

 

 

 

عوارض کرونا

بر این اساس، دانشمندان اعلام کردند کووید ۱۹ می‌تواند در بلند مدت عوارض سنگینی برای بیماران داشته باشد. محققان در بررسی‌های خود مشاهده کردند در برخی بیماران ویروس به سیستم بینایی فرد حمله می‌کند. دانشمندان با بررسی یک زن ۶۴ ساله کرونایی مشاهده کردند دو ماه پس از بهبودی ردپای ویروس در چشمان وی وجود دارد. این زن مدتی پس از آنکه از بیمارستان مرخص شد، از وجود درد در هر دو چشمش گلایه داشت. تیم متخصصان مرکز تحقیقاتی بیمارستان ووهان چین پس از دو بار عمل جراحی چشم این زن اعلام کردند پروتئین ویروس کرونا در چشمان این زن وجود دارد. این بیمار در زمان ابتلا به کرونا و پیش از بستری شدن در بیمارستان به مدت ۵ روز از سرفه‌های خشک، و برای ۹ روز از اسهال رنج می‌برده است. با این حال، بررسی‌های پزشکی در آن زمان نشان داد وی هیچ علامت بینایی ابتلا به کرونا را نداشته است. علائم بیماری این زن ۱۸ روز پس از ابتلا از بین رفت و دو تست کرونایش در یک بازه زمانی ۳ روزه منفی اعلام شد. با این حال، پس از مدتی هر دو چشم این زن درگیر عوارض ابتلا به کووید ۱۹ شد. پزشکان می‌گویند این زن دچار گلوکوم (آب سیاه) شده است و این امر می‌تواند به چشم و عصب بینایی آسیب غیرقابل بازگشت وارد کند و در صورت معالجه نشدن باعث کوری فرد شود. از عوارض این بیماری می‌توان به سفت شدن کره چشم، وجود نقاط کور در میدان دید و نامناسب بودن دید در شب اشاره کرد. متخصصان با بررسی نمونه‌های گرفته شده از چشمان این زن، مشاهده کردند آنتی‌ژن یا همان پروتئین ویروس کرونا در چشمان زن وجود داشته است. از همین رو، دانشمندان می‌گویند چشم‌ها یکی از اندام‌هایی هستند که می‌توانند از سوی کووید ۱۹ مورد حمله قرار گیرند.

بیشتربخوانید:

افسردگی در کودکان را جدی بگیرید!

 

 

برچسب ها: ویروس کرونا، کرونا در کودکان، علائم جدید کرونا تعداد بازديد: 324 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز