Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403 - 05:06

11
مهر
اتاق مشاوره

اتاق مشاوره

خانمی 22 ساله هستم ،4 ماه است که پسرم را از شیر گرفته‌ام سینه‌ام کوچک...

اتاق مشاوره

 

 

دکتر عبدالرضا روئین تن

فوق تخصص جراحی پلاستیک- زیبایی

 

 

 

خانمی 22 ساله هستم ،4 ماه است که پسرم را از شیر گرفته‌ام سینه‌ام کوچک شده است، همسرم با عمل جراحی و مصرف کرم مخالف است. آیا قرص یا داروی گیاهی هست که من استفاده کنم؟

افتادگی سینه‌ها بعد از شیر دهی امری طبیعی و شایع است. تنها راه درمانی آن در صورت وجود نسج کافی سینه انجام عمل جراحی ماستوپکسی و درصورت عدم  وجود نسج کافی سینه استفاده از پروتز به همراه عمل ماستوپکسی است هیچ گونه دارو و کرم و .... در درمان موثر نیست و هزینه اضافی بر خودتان تحمیل نفرمایید.

توصیه اینجانب به شما این است که فعلا با استفاده از سوتین با مشکل فعلی مدارا کنید و پس از آخرین حاملگی با رضایت و مشورت همسرتان برای عمل جراحی قطعی اقدام نمایید. زیرا در صورت انجام عمل و حاملگی بعدی مشکل فوق عود خواهد کرد.

 

 

 

 

دکتر محسن توکلی

متخصص ارتوپد

 پسری یک سال و دو ماهه دارم. هر روز که از خواب بلند می‌شود تحرک شدید دارد تا زمانی که بخواد. صبح از درد پا از خواب بیدار می‌شود. خواستم بدانم آیا این مشکل جدی است یا طبیعی؟ چه کار باید انجام بدهم؟

درد پا هنگام خواب در بچه‌ها معمولا درد رشد است و درمانی نمی‌خواهد درد پاها علل دیگری نیز می‌تواند داشته باشد که بایستی کودک معاینه و بررسی شود. اگر تحرک و فعالیت بچه بیش از حد معمول است بایستی به متخصص اعصاب کودکان مراجعه شود.

 

 

 

رکسانا خوشابی

کارشناس ارشد مشاوره

خانمی هستم که از همسر دوم‌ خود یک دختر ده‌ساله دارم که قبلاً با مادرش زندگی می‌کرده و جدیداً عضو خانواده ما شده است. مادر قبلی او فردی معتاد بوده‌و او را مورد آزار و اذیت قرار می‌داده و گویا کتک می‌زده است، حالا دچار مشکلات روحی فراوان شده است. جلوی پدرش با من برخورد خیلی خوبی دارد، ولی وقتی تنهاست، نه. من یک فرزند چهارماهه دارم خواستم بدانم اخلاق او روی فرزند من تأثیر خواهد گذاشت؟

به هر حال افرادی كه در كنار هم زندگی می‌كنند، روی هم تأثیر دارند. اگر با این دختر ده‌ساله تا این حد بدرفتاری شده، باید تحت نظر روانشناس كودك قرار بگیرد تا روش‌های برخورد با او برای شما روشن شود و ضمناً به خود او هم كمك شود تا بتواند خاطرات بد را فراموش كند و رفتار مؤثرتری داشته باشد و مقبول‌تر جلوه كند. چون رفتار او نه‌تنها بر كودك شما، كه حتی بر روابط او با شما و پدرش و روابط شما با همسرتان اثر خواهد گذاشت.

اما شما هم مراقب باشید كه نسبت به او و رفتارهای او حساس نشوید. شما به تازگی دارای فرزند شده‌اید و اگر شیر هم بدهید، تحت تأثیر هورمون‌های مختلف حساس‌تر و شاید زودرنج‌تر شده باشید. در این صورت هر كاری كه هر كس و از جمله این دختر ده‌ساله انجام دهد، ممكن است برای‌تان بزرگنمایی شود و بیشتر از حالت عادی شما را اذیت كند. شاید محبت زیاد بتواند به او كمك كند. مثلاً در نگهداری از طفل خودتان از او كمك بخواهید و او را در كارها و زندگی‌تان سهیم كنید؛ به طوری كه احساس اضافی بودن نكند و بداند نزد شما جایگاه ویژه خود را دارد. او به اندازه كافی رنج دیده و اگر در منزل جدید و در كنار شما هم احساس بدی داشته باشد، ممكن است در آینده دچار مشكلات بیشتری بشود.

 

 

دكتر لادن سیفی

متخصص زنان و زایمان

بیبی تست‌هایی که در بازار موجود است چقدر صحیح بوده و اینکه جنین باید چند روزه باشد تا این تست‌ها حاملگی را تایید کند؟

توصیه می‌کنیم هروقت دو سه روز تاخیر قاعدگی داشتید از تست ادراری بیبی چک استفاده کنید. مثبت بودن آن تاییدحاملگی است، ولی منفی بودنش الزاماً حاملگی را رد نمی‌کند و برای تشخیص قطعی منفی بودن این هورمون جفتی در خون آزمایش خون دقت بیشتری دارد.

 

 

دكتر سید مسعود كیمیاگر

متخصص تغذیه

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی

دختری دوسال و سه ماهه با وزن 9 كیلو و 600 گرم دارم كه وزن تولدش 2 كیلو و 700 گرم بود. حدود یك‌سال است كه همین وزن را دارا است. غذایی كه ظهر می‌خورد تا شب آن را دفع می‌كند. روزی دو تا سه بار این عمل را انجام می‌دهد. اكنون چه كنم؟

وزن تولد دختر شما قابل قبول بوده، چون معمولاً وزن 3 كیلوگرم به بالا را طبیعی تلقی می‌كنند، اما بین 5/2 تا 3 كیلوگرم نیز مشكلی ندارد و معمولاً نوزادان زیر 2500 گرم را دارای كمبود وزن به شمار می‌آورند، اما در حال حاضر وزن او كم است و اینكه طی یكسال همین وزن را دارد قطعاً طبیعی نیست و حكایت از یك بیماری دارد كه با توجه به توضیحاتی كه داده‌اید، به یك بیماری گوارشی مثلاً سوء هضم یا سوء جذب مبتلا است كه حتماً ‌باید توسط یك پزشك متخصص اطفال و ترجیحاً گوارش اطفال ویزیت شود.

برچسب ها: مشاوره، زندگی آنلاین تعداد بازديد: 709 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز