Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 27 مهر 1403 - 11:59

27
مهر
شگفتی های کره بادام زمینی برای سلامتی

شگفتی های کره بادام زمینی برای سلامتی

علیرغم تصورات رایج ، بادام زمینی ، که به عنوان آجیل زمینی نیز شناخته می شود ، بیشتر به عنوان حبوبات شناخته می شود تا آجیل . کره بادام زمینی که به صورت تجاری تولید می شود از تفت دادن بادام زمینی ، سفید کردن آنها در حرارت یا آب برای جدا کردن

تحریریه زندگی آنلاین : علیرغم تصورات رایج ، بادام زمینی ، که به عنوان آجیل زمینی نیز شناخته می شود ، بیشتر به عنوان حبوبات شناخته می شود تا آجیل . کره بادام زمینی که به صورت تجاری تولید می شود از تفت دادن بادام زمینی ، سفید کردن آنها در حرارت یا آب برای جدا کردن پوسته آنها و سپس آسیاب کردن آنها به صورت خمیر درست می شود. "کره " ممکن است با روغن ، چاشنی ، شیرین کننده ها و سایر مواد طعم دار شود تا مزه و بافت آن بهبود بخشد . کره بادام زمینی در انواع صاف و ترد موجود است.

 

فواید کره بادام زمینی برای سلامتی بدن ممکن است شامل موارد زیر باشد:

دارای مواد مغذی متراکم است.

منبع متعادل انرژی را فراهم می کند.

سرشار از چربی های سالم است.

یک منبع انرژی فشرده است.

یک منبع گیاهی مفید از پروتئین است.

منبع ترکیبات گیاهی محافظ است.

منبع فیبر است.

ارزش گلیسمی پایینی دارد.

منبع کوآنزیم Q10 است.

سرشار از استانول ها و استرول های گیاهی است.

بیشتربخوانید:

با فواید فوق العاده کره بادام زمینی آشنا هستید؟

 

 

 

مشخصات تغذیه ای کره بادام زمینی

یک قاشق کره بادام زمینی ( 16 گرم ) دارای موارد زیر است:

97 کیلو کالری

6/3 گرم پروتئین

3/8 گرم چربی

0/2 گرم چربی اشباع شده

1/1 گرم قند

1/1 گرم فیبر

بسیاری از برندهای کره بادام زمینی موادی مانند روغن ، شکر یا زایلیتول و همچنین نمک را اضافه می کنند و اینها مشخصات غذایی را تغییر می دهند. برای مثال ، محصولاتی که به عنوان " چربی کاهش یافته " به بازار عرضه می شوند ممکن است برای بهبود طعم و مزه شان شکر اضافه کرده باشند. هنگام خرید کره بادام زمینی ، برچسب ها را به دقت بررسی کنید و در صورت امکان ، کره بادام زمینی تهیه شده نزدیک به 100% بادام زمینی را انتخاب کنید.

 

10 مزیت برتر کره بادام زمینی برای سلامت بدن

مواد مغذی متراکم

بادام زمینی غنی از مواد مغذی است و تعدادی از مواد معدنی از جمله منیزیم ، آهن و روی و همچنین مس را فراهم می کند. آنها همچنین منبع ویتامین هایی از جمله ویتامین های گروه B و ویتامین E هستند.

بیشتربخوانید:

5 حقیقت جالب در مورد بادام زمینی

 

 

 

منبع متعادل انرژی

بادام زمینی منبع متعادلی از پروتئین و کربوهیدرات با سهم کمی بالاتر از انرژی چربی است . این باعث می شود کره بادام زمینی کالری متراکم داشته باشد.

منبع چربی های سالم

کره بادام زمینی یک منبع غنی از چربی ، از جمله اسید اولئیک ، یک چربی تک غیر اشباع سالم است که در روغن زیتون نیز یافت می شود. اسید اولئیک با چندیدن فواید سلامتی از جمله بهبود حساسیت به انسولین مرتبط است. اگرچه بادام زمینی حاوی مقداری چربی اشباع شده است، اما اکثر چربی های موجود در بادام زمینی از نوع چربی تک غیر اشباع با سطوح متعادلی از چربی های اشباع نشده و چند غیر اشباع هستند. یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حدود 10% از مصرف روزانه چربی اشباع شده توصیه شده برای بزرگسالان را تامین می کند.

منبع انرژی فشرده

بادام زمینی انرژی بالایی را برای سطوح مصرف کمتر فراهم می کند. این می تواند برای کسانی که اشتهای ضعیفی دارند و همچنین برای افرادی که سو تغذیه دارند مفید باشد. دلیل سهم انرژی بالا ، محتوای چربی نسبتا بالای بادام زمینی است که با 9 کیلو کالری در گرم ، کالری بیشتری نسبت به سایر غذاهای رایج مانند شیر ، سویا و غلات دارد.

منبع گیاهی مفید پروتئین

بادام زمینی منبع خوبی از پروتئین گیاهی است ، اگرچه مانند سایر حبوبات ، دارای اسیدهای آمینه ضروری خاصی از جمله لیزین و متیونین است. به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل و مبتنی بر گیاه ، آنها می توانند سهم مفیدی داشته باشند. به این دلیل که قابلیت هضم پروتئین آنها ( چقدر می توانیم پروتئین را خوب هضم و جذب کنیم ) با منبع حیوانی قابل مقایسه است.

منبع ترکیبات گیاهی محافظ

کره بادام زمینی سرشار از ترکیبات گیاهی است که دارای اثر آنتی اکسیدانی محافظتی هستند. نمونه هایی از این ترکیبات عبارتند از : اسید P کوماریک و رسوراترول.

مطالعات حیوانی نشان داده است که این ترکیبات با فواید سلامتی مختلفی از جمله کاهش خطر بیماری قلبی و کاهش آرتریت در جوندگان مرتبط است.

منبع فیبر

کره بادام زمینی منبع خوبی از فیبر است و زمانی که بادام زمینی با پوست تهیه شود ، حدود 3/1 گرم فیبر در هر قاشق غذاخوری را شامل می شود . فیبر غذایی به حمایت از سلامت روده و حمل و نقل گوارشی و همچنین مدیریت اشتها با بهبود سطح سیری کمک می کند.

ارزش گلیسمی پایین

بادام زمینی ارزش گلیسمی پایینی دارد، این به سرعت تجزیه کربوهیدرات ها در بدن به انرژی به شکل گلوکز اشاره دارد. سرعتی که این اتفاق می افتد و میزان افزایش سطح گلوکز در خون با نمره ای در مقیاس شاخص گلیسمی (GL)  اندازه گیری می شود. بادام زمینی دارای  GLپایینی است ، بنابراین وقتی کره بادام زمینی به یک غذا با  GLبالا ، مانند نان شیرینی ، اضافه می شود ، کره بادام زمینی به کاهش  GLغذا کمک می کند و قند خون شما را تثبیت می کند تا خیلی سریع بالا نرود.

منبع کوآنزیم Q10

بادام زمینی و پوست آن سرشار از اجزای فعال بیولوژیکی از جمله کوآنزیم  Q10است ، این ترکیب ضروری ممکن است از پوست ، مغز و ریه ها حمایت کند و همچنین از قلب در برابر  کمبود اکسیژن محافظت کند ، وضعیتی که ممکن است در نتیجه بیماری عروق کرونر ایجاد شود.

سرشار از استانول ها و استرول های گیاهی

بادام زمینی و کره بادام زمینی سرشار از ترکیبات گیاهی به نام استانول و استرول هستند که جذب کلسترول غذایی را مهار می کنند. تصور می شود که این ترکیبات ممکن است به کاهش خطر بیماری قلبی نیز کمک کنند.

 

آیا کره بادام زمینی برای همه بی خطر است؟

بادام زمینی یک آلرژن رایج است و افرادی که به آن حساسیت دارند باید از مصرف آن اجتناب کنند . اگر این به شما مربوط است ، برچسب محصول را با دقت بررسی کنید.

 

چه مقدار کره بادام زمینی بخوریم؟

اگر به بادام زمینی آلرژی ندارید و از طعم آن لذت می برید ، مقدار متوسطی حدود دو قاشق غذاخوری در روز ممکن است به عنوان بخشی از یک رزیم غذایی متنوع و متعادل استفاده شود.

اگر مشکوک به واکنش آلرژیک به بادام زمینی هستید ، برای تایید تشخیص ، به پزشک عمومی یا کلینیک آلرژی مراجعه کنید.

 

تعداد بازديد: 34 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز