Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 17:20

23
دی
افزایش ابتلا به تب مالت با مصرف آغوز

افزایش ابتلا به تب مالت با مصرف آغوز

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار در خصوص افزایش ابتلا به تب مالت با مصرف آغوز هشدار داد.


 برات الله زیدآبادی، با اشاره به انتقال بیماری تب مالت از طریق مصرف آغوز اظهار کرد: تب مالت به عنوان یکی از مهمترین بیماری‌های مشترک انسان و دام بوده که به دلیل سقط‌جنین در دام، کاهش تولید شیر، عقیمی، نازایی در دام‌های مبتلا و همچنین ابتلای انسان به تب مالت از بعد اقتصادی و بهداشتی حائز اهمیت است.

وی اظهار کرد: با توجه به فصل زایش و شیردهی دام‌ها و به دلیل استقبال از مصرف آغوز شیر شاهد موارد بیشتری از ابتلا به بیماری تب مالت هستیم.

به گزارش ایسنا، رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار خاطرنشان کرد: میکروب تب مالت می‌تواند در شیر گاو، بز، گوسفند و شتر وجود داشته باشد و از طریق مصرف آغوز به‌راحتی به انسان منتقل شود، همچنین بیشتر افراد  مبتلا به بیماری تب مالت در روستاها و حاشیه شهر ساکن هستند.

 وی در ادامه بیان کرد: به منظور پیشگیری از ابتلا به این بیماری به شهروندان توصیه می‌شود از مصرف فراورده‌های لبنی غیرپاستوریزه نظیر شیرخام، آغوز، پنیر تازه، خامه و سرشیرهای فله‌ای خودداری نمایید.

بیشتربخوانید:

چقدر بیماری بروسلوز یا تب مالت را می شناسید ؛ تشخیص و درمان آن چگونه امکان‌پذیر است؟

 

 

وی با اشاره به نقش مهم دامپزشکی در تأمین بهداشت و امنیت غذایی گفت: برای ارتقاء بهداشت عمومی و حفظ سلامت غذایی، نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی بر عملکرد واحدهای صنفی به صورت مستمر در حال انجام است و به محض مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی اعم از عرضه فرآورده خام دامی تاریخ منقضی، عدم بسته‌بندی، عدم گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای حمل و عرضه خارج از یخچال به شدت برخورد قانونی لازم اعمال و هیچ گونه چشم‌پوشی و گذشت نخواهد شد.

  رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار افزود: با توجه به اهمیت گزارش‌های مردمی در کشف موارد غیرمجاز و نیز ارتقاء سطح بهداشت عمومی، از کلیه شهروندان درخواست داریم تا در صورت مشاهده تخلفات در عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را از طریق تلفن ۱۵۱۲ یا شماره ۴۴۴۴۲۰۶۷ به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند تا برخورد مقتضی در این رابطه صورت گیرد.

بیشتربخوانید:

تب مالت ، تهدید سلامتی (1)

تب مالت ، تهدید سلامتی (2)

 

 

برچسب ها: شیر، لبنیات، آغوز، تب مالت تعداد بازديد: 68 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز