Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 17:47

26
اردیبهشت
خواص معجزه‌آسای گردو برای سلامتی

خواص معجزه‌آسای گردو برای سلامتی

مطالعات بسیاری به فواید گردو بر سلامت به‌خصوص کاهش خطر بیماری‌های قلبی‌-عروقی و سرطان کولون اشاره کرده است. اما براساس پژوهش اخیر، گردو حاوی ترکیبات مغذی برای باکتری‌های مفید روده است

مطالعات بسیاری به فواید گردو بر سلامت به‌خصوص کاهش خطر بیماری‌های قلبی‌-عروقی و سرطان کولون اشاره کرده است. اما براساس پژوهش اخیر، گردو حاوی ترکیبات مغذی برای باکتری‌های مفید روده است و بر عملکرد این باکتری‌ها تاثیر مثبت دارد.

یکی از مواد غذایی مغذی است که مصرف آن در دوران بارداری تاثیر مطلوبی بر رشد مغز جنین دارد. همچنین، گردو نقش محافظ از بروز بیماری‌های قلبی‌عروقی داشته و برای مبتلایان به دیابت توصیه می‌شود. مطالعات پیشین نشان داده اند که گردو در کاهش سطح کلسترول و فشار خون موثر است.

گردو؛ منبع فیبر

گردو یکی از مواد غذایی سرشار از فیبر مانند میوه‌ها، سبزیجات و حبوبات است. فیبرهای غذایی منبع تغذیه مناسب برای باکتری‌های مفید روده موسوم به فلور روده‌ای محسوب می‌شوند. این ترکیبات به باکتری‌ها برای تجزیه مواد غذایی کمک کرده و ریزمغذی‌های اساسی برای فرایندهای مختلف را تامین می‌کنند. به‌علاوه، فیبرها تنوع باکتری‌های روده را تسهیل می‌کند که تاثیر مثبتی بر سلامت بدن دارد.

بیشتربخوانید:

خواص شگفت انگیز و فوايد غذايی گردو- قسمت اول

 

 

 

 

روزانه فقط ۳ تا ۴ گردو

محققان دانشگاه ایلیونز ایالات متحده آمریکا در مطالعات خود دریافتند که مصرف گردو بر باکتری‌های فلور روده‌ای و اسیدهای صفراوی بزرگسالان موثر است. آنها از گروهی مردان و زنان سالم خواستند تا روزانه در رژیم غذایی خود ۳ تا ۴ گردو حدود ۴۲ گرم بگنجانند. محققان همچنین نمونه خون و مدفوع شرکت‌کنندگان را برای تشخیص باکتری‌های روده، اسیدهای صفراوی و دیگر نشانگرهای سلامت مانند کلسترول مضر (LDL) بررسی کردند.

تاثیر گردو بر بهبود عملکرد روده

نتایج مطالعه حاکی از آن بود افرادی که در رژیم غذایی خود گردو داشتند، از نظر سطح باکتری‌های مفید روده در وضعیت بهتری بودند و تعداد این باکتری‌ها افزایش داشت. باکتری‌های مفید روده توانایی تولید بوتیرات را دارند که نوعی اسیدچرب با زنجیره کوتاه است و برای روده‌ها ماده ضروری محسوب می‌شود.

مطالعات همچنین به کاهش اسیدهای صفراوی ثانویه در دوره مصرف گردو پرداخته بود در حالی که مطالعات پیشین نشان داده اند سطح این اسیدها در مبتلایان به سرطان کولون بالاست. زمانی که اسیدهای صفراوی توسط باکتری‌ها متابولیزه شوند، اسیدهای صفراوی ثانویه نامیده شده و می‌توانند به سلول‌های سیستم گوارشی آسیب برسانند. از همین‌رو، کاهش اسیدهای صفراوی ثانویه برای حفظ سلامت بدن موثر خواهد بود.

 بیشتربخوانید:

خواص شگفت انگیز و فوايد غذايی گردو- قسمت دوم

 

 

برچسب ها: رژیم غذایی، گردو، دیابت، فشار خون، کلسترول، خواص گردو، فیبر، تقویت مغز، طبع گردو تعداد بازديد: 108 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز