Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 17:04

28
اردیبهشت
۷ روش برای استفاده از پیاز در درمان‌های طبیعی

۷ روش برای استفاده از پیاز در درمان‌های طبیعی

در این مطلب به بررسی ۷ مورد از بهترین روش‌های استفاده از پیاز برای درمان‌های طبیعی و بهره برداری بهتر از خواص پیاز می‌پردازیم.

پیاز که در تمام نقاط جهان مصرف می‌شود، فواید زیادی دارد. علاوه بر مصرف در وعده‌های غذایی، مصارف درمانی مختلفی نیز دارد، از سینوزیت گرفته تا نیش حشرات. این سبزی ریشه‌ای یک ماده ضروری در آشپزخانه است و در بسیاری از غذا‌ها استفاده می‌شود. در این مطلب به بررسی ۷ مورد از بهترین روش‌های استفاده از پیاز برای درمان‌های طبیعی و بهره برداری بهتر از خواص پیاز می‌پردازیم. خواصی که احتمالا همه ما از آن بی خبریم.

 

نگاه کلی به پیاز

پیاز علاوه بر ویتامین A، سلنیوم، کورستین و آنتوسیانین حاوی مقادیر خوبی از ویتامین C است. نقش ویتامین C در بدن فراتر از خواص آنتی اکسیدانی آن است و به حفظ سلامت استخوان ها، غضروف ها، دندان‌ها و لثه‌ها کمک می‌کند. همچنین از عفونت‌ها محافظت می‌کند، از جذب آهن حمایت می‌کند و بهبود را تسریع می‌کند. استفاده از پیاز برای کاهش علائم برونشیت، فارنژیت، سرماخوردگی و سایر بیماری‌های تنفسی توصیه می‌شود.

پیاز نیز منبع خوبی از منگنز است. منگنز به عنوان یک کوفاکتور برای آنزیم‌های مختلف عمل می‌کند که بسیاری از فرآیند‌های متابولیک مختلف را تسهیل می‌کند. همچنین به جلوگیری از آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند

پیاز همچنین منبع ویتامین B۶ است. ویتامین B۶ که پیریدوکسین نیز نامیده می‌شود، بخشی از کوآنزیم‌های دخیل در متابولیسم پروتئین‌ها و اسید‌های چرب و همچنین در تولید هورمون‌ها است. همچنین در تولید گلبول‌های قرمز خون شرکت می‌کند و آن‌ها را قادر می‌سازد تا اکسیژن بیشتری را حمل کنند. پیریدوکسین همچنین برای تبدیل گلیکوژن به گلوکز ضروری است و به عملکرد صحیح سیستم ایمنی کمک می‌کند. در نهایت این ویتامین در تشکیل برخی از اجزای سلول‌های عصبی نقش دارد.

بیشتربخوانید:

پیاز نوعی ضد سرطان قوی

 

 

برخی از مهمترین خواص پیاز عبارتند از:

می‌تواند از سرطان جلوگیری کند

برخی از مطالعات وجود ارتباط بین مصرف پیاز و کاهش بروز انواع مختلف سرطان را نشان می‌دهد. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف یک تا هفت پیاز در هفته خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ، حنجره و تخمدان را کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، مشخص شده است که مصرف هفت پیاز یا بیشتر در هفته می‌تواند خطر ابتلا به سرطان‌های مری، دهان و حلق را کاهش دهد. همین امر در مورد سرطان‌های مغز، معده و مری نیز مشاهده می‌شود. برخی مطالعات همچنین نشان می‌دهد که مصرف زیاد پیاز می‌تواند سرطان پروستات را بهبود بخشد.

نتایج این مطالعات باید با احتیاط تفسیر شود، زیرا عوامل مهمی مانند نوع پیاز و روش پخت و مقادیر دقیق مصرف باید در نظر گرفته شود. مطالعات نشان می‌دهد که عصاره پیاز می‌تواند فرآیند‌های جهشی را که باعث ایجاد سرطان می‌شود، مهار کند. آن‌ها همچنین برای کاهش تکثیر سلول‌های سرطانی شناخته شده اند.

 

پیاز، از قلب محافظت می‌کند

پیاز حاوی ترکیباتی است که بر عوامل خطر بیماری‌های قلبی عروقی مختلف اثر می‌گذارد. پیاز به دلیل توانایی خود در کاهش تجمع پلاکتی شناخته شده است. تجمع پلاکت‌ها در خون عبارت است از جمع شدن پلاکت‌ها روی هم برای تقویت لخته شدن. نباید فراموش کرد که بیش از حد این وضعیت خطر ابتلا به ترومبوز و در نتیجه بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد. مطالعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف حدود ۲۲۰ گرم پیاز پخته در روز به مدت دو هفته تأثیر مثبتی بر تجمع پلاکت دارد.

بسیاری از افراد ممکن است این سوال را داشته باشند که برای حل هر مشکل سلامت، چگونه باید پیاز را مصرف نمود. ما در ادامه به این مسئله اشاره کرده ایم. شما می‌توانید ۷ روش را برای استفاده از پیاز امتحان کنید که دارای فعالیت ضد باکتریایی و ضد آسم است.

 

دارویی برای سرماخوردگی

اگر سرما خورده اید می‌توانید نصف پیاز را نزدیک تخت خود قرار دهید. کارشناسان می‌گویند وقتی یک لایه رنگ سیاه روی آن تشکیل می‌شود به این معنی است که پیاز سموم موجود را جذب می‌کند. علاوه بر این، می‌توانید با مصرف ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری از مخلوطی که با چرخ کردن ۳۰۰ گرم پیاز خام و اضافه کردن ۱۰۰ گرم عسل تهیه می‌کنید، از خود در برابر سرماخوردگی محافظت کنید.

 

بیشتربخوانید:

36 خاصیت جادویی پیاز؛ از تقویت حافظه تا درمان دیابت

 

 

 

 درمان سینوزیت با پیاز

اگر مشکل سینوزیت دارید، تکه‌های آب، عسل و پیاز را با هم مخلوط کنید، سپس این آب را به طور مرتب مصرف کنید تا علائم سینوزیت تسکین یابد.

 

مقابله با آنفولانزا

پیاز به ویژه در برابر آنفولانزا مفید است. دو عدد پیاز خرد شده را چند ساعت در نیم لیتر آب خیس کنید. سپس یک لیوان از این آب را قبل از خواب و بین وعده‌های غذایی بنوشید.

 

رفع گلودرد

با این دستور پخت آسان می‌توانید یک شربت خانگی بر پایه پیاز تهیه کنید. برای این کار، ۲۵۰ میلی لیتر آب را بجوشانید و ۱۰۰ گرم پیاز خرد شده را به آن اضافه کنید. اجازه دهید حدود ۱۰ دقیقه روی آتش بماند سپس کناری بگذارید تا مخلوط کمی خنک شود. سپس مخلوط را صاف کرده و یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. برای بار دوم ۲-۳ دقیقه حرارت دهید تا غلیظ شود. ۳ تا ۶ قاشق چایخوری از شربت پیاز خود را تا زمانی که علائم از بین بروند بخورید.

 

رفع زگیل

اگر زگیل دارید، می‌توانید هر شب آن را با پیازچه بمالید تا زمانی که از بین برود. همچنین می‌توانید یک پیاز را خالی کرده و آن را با نمک پر کنید و سپس زگیل را دو بار در روز به آن بمالید.

 بیشتر بخوانید:

طبع پیاز چیست؟

خواص شگفت انگیز سیر در پیشگیری و درمان بیماری ها

 

 

 

 

تقویت سیستم ایمنی بدن

پیاز از زمان‌های قدیم به عنوان دارو استفاده می‌شده است. تکه‌های پیاز را حدود ۱۵ دقیقه در آب بجوشانید تا سیستم ایمنی بدن شما تقویت شود. بعد از اینکه مخلوط کمی خنک شد، ۴ قاشق چایخوری عسل و آب یک عدد لیمو را فشار دهید تا شیرین شود. صبح و عصر یک قاشق غذاخوری از این مخلوط را میل کنید.

 

برای تسکین درد نیش حشرات

نیش آزاردهنده و ناخوشایند حشرات می‌تواند زندگی روزمره شما را مختل کند. حلقه پیاز برای رفع این مشکل بسیار مفید است. برای تسکین درد کافی است آن را روی ناحیه گاز گرفته قرار دهید. از یک پیاز تازه خرد شده برای فواید مطلوب استفاده کنید.

برچسب ها: سرماخوردگی، آنفولانزا، خواص پیاز، گلودرد، سینوزیت، پیاز، زگیل، طبع پیاز تعداد بازديد: 248 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز