Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 08:23

24
فروردین
با این مواد غذایی به رشد و افزایش باکتری های خوب روده کمک کنید

با این مواد غذایی به رشد و افزایش باکتری های خوب روده کمک کنید

باکتری های خوب روده بسیار مهم و تاثیر گذار روی مشکلات گوارشی می باشد که با خوردن برخی خوراکی ها می توانید به افزایش این باکتری ها کمک کنید

به گزارش خراسان : روده ما انسان‌‌‌‌ها میزبان تعداد قابل توجهی از باکتری‌‌‌‌های مختلف است. این باکتری‌‌‌‌ها که بیشترشان مفید هستند، فلور روده را تشکیل می‌‌‌‌دهند. وجود باکتری‌‌‌‌های مفید در روده به تقویت سیستم ایمنی بدن، تنظیم قند خون، کاهش خطر ابتلا به سرطان‌‌‌‌های گوارشی (به‌‌‌‌خصوص سرطان روده)، افزایش جذب کلسیم و تنظیم سوخت‌‌‌‌وساز بدن کمک می‌‌‌‌کند. زمانی که تنظیم فلور روده یا تنظیم باکتری‌‌‌‌های مفید موجود در روده بر اثر رژیم‌‌‌‌های غذایی نادرست مختل شود، خطر ابتلا به بیماری‌‌‌‌هایی مانند سرطان‌‌‌‌های گوارشی، آسم و آلرژی، دیابت، افزایش وزن و چاقی یا حتی بیماری‌‌‌‌های مرتبط با ضعف سیستم ایمنی مانند بیماری‌‌‌‌های عفونی و ویروسی افزایش می یابد. برای همین برنامه غذایی افراد باید به‌‌‌‌گونه‌‌‌‌ای طراحی شود که سطح باکتری‌‌‌‌های مفید روده در بالاترین میزان آن حفظ شود. در این مطلب شش خوراکی را که باعث افزایش باکتری‌‌‌‌های خوب روده می‌‌‌‌شوند با هم مرور می‌‌‌‌کنیم:

 بیشتربخوانید:

تاثیر پروبیوتیک‌ها بر افسردگی و اضطراب

 

 

 

1- سیب زمینی سرد شده

 سیب زمینی سرد پخته شده یکی از بهترین منابع نشاسته مقاوم است. نشاسته مقاوم به گروهی از کربوهیدرات‌های رژیمی غیر قابل هضم گفته می‌‌‌‌شود که تاثیرات آن بر سلامت روده، کاهش قند خون بعد از صرف غذا، افزایش حساسیت به انسولین و آثار آن بر میکروبیوم، چربی خون و وزن بدن مورد توجه است.

2- کفیر

این نوشیدنی ترش، سرشار از باکتری‌‌‌‌های سالم و پروبیوتیک‌‌‌‌هاست.مطالعات نشان داده که مصرف آن نه تنها به از بین بردن مشکلات گوارشی، آلرژی‌‌‌‌ها و ... کمک می‌‌‌‌کند بلکه اثر مفیدی بر سلامت قلب دارد.

نکته: برخی نوشیدنی‌‌‌‌های کفیر حاوی مقادیر بالایی قند اضافه شده هستند که منجر به تغذیه باکتری‌‌‌‌های بد در روده می‌‌‌‌شوند، بنابراین هنگام خرید آن‌‌‌‌ها باید به برچسب و فهرست مواد تشکیل دهنده دقت کرد.

بیشتربخوانید:

تاثیر پروبیوتیک‌‌ها بر دیابت نوع 2

 

 

 

3- کلم ترش

کلم رنده شده ریز و آب پز کلمی است که توسط باکتری‌‌‌‌های اسید لاکتیک تخمیر و خرد شده است. علاوه بر کیفیت پروبیوتیک آن، کلم ترش غنی از فیبر و دارای ویتامین های، ث، ب و کا، سدیم بالا، آهن و منگنز است. کلم رنده شده و آب پز همچنین شامل آنتی اکسیدان‌‌‌‌ها، لوتئین و زیگزانتین است که برای سلامت چشم مهم هستند.

4- شکلات تلخ

 شکلات می‌‌‌‌تواند به تشویق و رشد باکتری‌‌‌‌های خوب روده کمک کند. ترکیب این خوراکی با پروبیوتیک خواص سلامتی آن را دو برابر می‌‌‌‌کند. پروبیوتیک ها به هضم بهتر شکلات و جذب عناصر و آنتی اکسیدان های موجود در آن کمک می‌‌‌‌کند.

بیشتربخوانید:

ساده ترین روش های خانگی درمان یبوست

 

 

 

5- سیر

سیر تنها یک ادویه خوشبو کننده غذاها نیست بلکه منبع غنی از پروبیوتیک محسوب می‌‌‌‌شود. سیر خام البته بیشترین مقدار پروبیوتیک را دارد و مصرف آن یک راه موثر برای جلوگیری از بسیاری از مشکلات دستگاه گوارش است.

 بیشتربخوانید:

علائم ، دلایل و راه‌های درمان یبوست

بهترین روش برای پاکسازی روده با گیاهان طبیعی

این ماده لبنی مشکلات گوارشی را برطرف می کند

 

 

برچسب ها: رژیم غذایی، چاقی، پروبیوتیک، باکتری روده، سوخت و ساز بدن، تقویت سیستم ایمنی، دیابت نوع2 تعداد بازديد: 214 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز