Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 16:51

9
فروردین
بلایی که نخوردن سبزی به سرمان می‌آورد

بلایی که نخوردن سبزی به سرمان می‌آورد

همه ما بار‌ها از مادرانمان و یا متخصصان تغذیه در خصوص لزوم مصرف میوه و سبزیجات شنیده‌ایم.

به گزارش بهداشت نیوز : دلایلی وجود دارد که گفته می‌شود خوردن میوه و سبزیجات را فراموش نکنید. در صورتی که شما از مصرف این مواد غذایی خودداری کنید، در واقع خود را به درد سر انداخته اید.

معمولا ما از مادران، متخصصان تغذیه و یا افرادی دیگر بار‌ها شنیده ایم که میوه و سبزیجات برای سلامتی ضروری هستند؛ اما متأسفائه بسیاری از ما میوه و سبزیجات را به میزان لازم مصرف نمی‌کنیم. برای افرادی که آگاهی ندارند، باید بگوییم افراد بایستی به اندازه دو فنجان میوه و ۲.۵ تا ۳ فنجان نیز سبزیجات مصرف کنند.

اما شاید برای شما این پرسش پیش بیاید که میوه جات و سبزیجات چرا اینقدر مهم هستند؟ باید در جواب شما بگوییم هر چه قدر بشقاب شما از وجود میوه جات و سبزیجات مختلف رنگارنگ‌تر باشد، سلامت شما بیشتر است.

میوه و سبزیجات طیفی از مواد مغذی را برای بهبود سلامت شما فراهم می‌کنند. آن‌ها نه تنها طعم شگفت انگیزی دارند، بلکه به رشد شما نیز کمک می‌کنند.

بیشتربخوانید:

زردک (هویج ایرانی) و طب سنتی

 

 

اما اگر شما مصرف میوه جات و سبزیجات را نادیده بگیرید چه می‌شود؟ در این مقاله چیز‌هایی که ممکن است در صورت نخوردن میوه و سبزیجات برای بدن شما رخ دهد را ذکر می‌کنیم:

۱- بدن شما ممکن است فاقد فیبر شود

ما می‌دانیم میوه و سبزیجات، خصوصا پوست آنها، حاوی فیبر هستند. در صورتی شما از افرادی هستید که تمام وقت گوشت و چربی مصرف می‌کنید، تلاش کنید تا رژیم غذایی تان را با میوه جات و سبزیجات تازه، از سیب و کیوی گرفته تا سبزیجات چلیپایی، سبزیجات برگ دار و انواع توت‌ها تعادل بخشید.

علاوه بر این، میوه جات و سبزیجات حاوی آب زیادی هستند و در نتیجه از نفخ جلوگیری کرده و به هیدراته ماندن بدن شما (آب رسانی به بدن) کمک می‌کنند.

۲- پوست شما ممکن است تیره به نظر برسد

میوه و سبزیجات دارای مقادیر فراوانی آنتی اکسیدان هستند و به همین خاطر نیز برای پوست مفید به شمار می‌روند.

آن‌ها نه تنها آکنه و قرمزی پوست را کاهش می‌دهند، بلکه لکه‌های خشک را نیز می‌کاهند. اگر شما رژیم غذایی متعادلی را مصرف کنید، دارای پوستی شفاف و صاف خواهید شد. آنتی اکسیدان‌ها به جلوگیری از پیری و کاهش چین و چروک کمک می‌کند.

بیشتربخوانید:

آشنایی با ترکیبات و خواص بینظیر کدو حلوایی

 

 

۳- ممکن است دچار کمبود ویتامین و مواد معدنی شوید

بسیاری از ویتامین‌ها از جمله ویتامین‌های A، C و K در مواد غذایی یافت می‌شود که رنگ‌های زرد، قرمز، نارنجی و سبز دارند.

این، بدان معناست که شما می‌توانید دوز مورد نیاز از مواد مغذی لازم بدن تان را از فلفل دلمه ای، کیوی، خربزه، مرکبات، سیب و سبزیجات برگ دار دریافت کنید بنابراین اگر از این مواد به میزان لازم مصرف نمی‌کنید، ممکن است سبب کاهش ایمنی بدن تان شوید و همین امر نیز بر سلامتی چشمانتان تأثیر گذاشته، سلول‌های مغزی تان را تحلیل برده و سبب کوفتگی شما می‌شود.

۴- ناخن‌ها و مو‌های شما ممکن است آسیب ببیند

شاید ما به این مسأله اهمیت ندهیم؛ اما باید گفت مصرف نکردن مواد مغذی به میزان لازم می‌تواند سبب شکنندگی ناخن‌ها و نازک شدن مو‌ها شود. این مسأله نیز بدان خاطر است که مو‌ها و ناخن‌های شما به میزان کافی آنتی اکسیدان، ویتامین A، E، بیوتین (ویتامین B ۷)، آهن و دیگر مواد مغذی نیاز دارند تا رشد کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین روش های نگهداری بامیه

بهترین روش های نگهداری از سیر تازه

بلانچ کردن سبزیجات + آموزش تصویری

 

برچسب ها: رژیم غذایی، سبزیجات، مواد مغذی، چین و چروک پوست، سبزیجات چلیپایی تعداد بازديد: 147 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز