Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 11:54

23
دی
بخورید تا افسردگی شما بیشتر نشود

بخورید تا افسردگی شما بیشتر نشود

بخورید تا افسردگی شما بیشتر نشود

سیمرغ : کمبود برخی از مواد غذایی در رژیم غذایی فرد می تواند سبب ایجاد افسردگی شود یا حالت افسردگی را در فرد تشدید کند. این مواد عبارتند از:

 

1- اسیدهای چرب امگا۳

کمبود این مواد در رژیم های غذایی می تواند فرد را مستعد افسردگی کند. منابع غذایی این اسید چرب شامل غذاهای دریایی، تخم مرغ غنی شده با امگا۳، روغن کانولا، روغن بذرکتان، گردو، سویا و سبزی های برگ سبز است.

2- اسید فولیک

سطح اسید فولیک در خون برخی از افراد مبتلا به افسردگی پایین است. جگر، قارچ، سبزی های برگ سبز، گوشت گاو کم چربی، نان گندم کامل و لوبیا از منابع اسید فولیک است.

بیشتربخوانید:

راه های فاصله گرفتن سالمندان از افسردگی

 

 

 

3- ویتامین B۱۲

سطوح بالاتر این ویتامین در خون افراد افسرده سبب می شود که این افراد به درمان پاسخ بهتری بدهند. منابع غذایی ویتامین B۱۲ شامل جگر، شیر، ماهی، تخم مرغ و گوشت است.

4- روی

این عنصر نقش مهمی در عملکرد سیستم عصبی دارد. تعادل این عنصر در بدن در پیشگیری و درمان افسردگی موثر است. گوشت، مرغ، ماهی، شیر، جگر، غلات کامل و مغز ها از منابع روی است.

5- آهن

کمبود آهن می تواند سبب بی حوصلگی شود و مکمل یاری با آهن در بهبود خلق موثر است. این ماده مغذی در جگر بیش از سایر منابع غذایی و سپس در غذاهای دریایی، گوشت بدون چربی، زرده تخم مرغ، غلات کامل و نان غنی شده وجود دارد.

6- ویتامین E

این ویتامین به علت اثر آنتی اکسیدانی زیادی که دارد می تواند در پیشگیری و درمان افسردگی موثر باشد. از آنجایی که این ویتامین به کمک گیاهان ساخته می شود، روغن های گیاهی بهترین منابع آن است. باید توجه داشت که سرخ کردن در دمای بالا باعث تخریب ویتامین E می شود.

بیشتربخوانید:

افسردگی قبل، حین و بعد از زایمان شوخی نیست

 

 

 

7- منیزیم

سطح منیزیم در افراد مبتلا به افسردگی کمتر از افراد سالم است. به نظر می رسد که دریافت منیزیم در کاهش افسردگی موثر است. دانه ها، مغز ها، حبوبات، سبزی های برگ سبز تیره منابع خوب این ماده غذایی است.

پیروی از یک رژیم غذایی سالم، متنوع و متعادل، دریافت مواد مغذی به اندازه کافی و داشتن وزن مناسب در پیشگیری و درمان افسردگی موثر است.

برچسب ها: گردو، افسردگی، علائم افسردگی، اضطراب، افسردگی بعد از زایمان، مواد غذایی، افسردگی فصلی، ویتامین E، کمبود ویتامین، حبوبات، امگا3، ویتامین B۱۲ تعداد بازديد: 227 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز