Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 21:15

8
خرداد
چگونه در بارداری راحت بخوابیم؟

چگونه در بارداری راحت بخوابیم؟

یکی از دلایل مهمی که باعث بی‌خوابی مادران می‌شود عدم پیروی از یک برنامه غذایی سالم در طول روز است که می‌توان با استفاده از تغذیه مناسب این عارضه را بر طرف کرد.

دکترباقر مینایی متخصص طب سنتی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بی‌خوابی های دوره بارداری گفت: یکی از دلایل مهمی که باعث بی‌خوابی مادران می‌شود عدم پیروی از یک برنامه غذایی سالم در طول روز است که می‌توان با استفاده از تغذیه مناسب این عارضه را بر طرف کرد. 

مینایی افزود: بارداری اغلب تمام انواع اختلالات خواب را به ارمغان می‌آورد، از قبیل حالت تهوع، سوزش معده، گرفتگی عضلات پا. همچنین داشتن عادت‌های بد خوابیدن قبل از دوران بارداری، این مشکل را بد‌تر می‌کند.

این متخصص طب سنتی تاکید کرد: استفاده از ماست به همراه مربای بالنگ یک خواب آور طبیعی است و نه تنها موجب سستی بدن نمی‌شود بلکه باعث کاهش استرس و خواب آرام در طول شبانه روز می شود. 

مینایی اظهار داشت: شیر یکی دیگر از موادی است که در تامین نیروی بدن و خواب موثر بوده و لذا استفاده از شیر به همراه شیره انگور یا عسل می تواند یک قرص خواب طبیعی محسوب شود. 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

برچسب ها: اختلالات خواب، خواب و بارداری، کم خوابی، مراقبت های بارداری، علل بی خوابی، بی خوابی بارداری، علل بد خوابی تعداد بازديد: 511 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز