Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 03:35

23
اسفند
رکاب زدن درمان معجزه آور پارکینسون

رکاب زدن درمان معجزه آور پارکینسون

متخصصان هلندی دریافتند که بیماران پارکینسون می‌توانند با رکاب زدن مانع از پیشروی بیماری خود شوند. به گزارش خبرنگار اجتماعی...

متخصصان هلندی دریافتند که بیماران پارکینسون می‌توانند با رکاب زدن مانع از پیشروی بیماری خود شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس به نقل از شبکه خبری یورونیوز، تحقیقات در یک بیمارستان هلند نشان داد که رکاب زدن در مسابقات مجازی دوچرخه سواری مانع از پیشروی این بیماری پارکینسون می‌شود.

پارکینسون همان لرزش در وضعیت استراحت است که شیوع آن بیشتر در سنین پیری است اما در جوانان هم دیده می‌شود. شیوع آن در تمام مناطق دنیا یکسان است یعنی درصد شیوع بیماری با تغییر در منطقه خیلی فرق نمی‌کند به طور کلی این بیماری بر اثر از بین رفتن سلول‌های ترشح کننده ماده‌ای به نام دوپامین (که یک انتقال دهنده عصبی) است رخ می‌دهد.

افزایش نسبت استیل کولین به دوپامین در عقده های قاعده‌ای مغز موجب علائم ترمور، ریجیدیتی عضلات و کندی حرکات می‌شود.

تحرک بیماران مبتلا به پارکینسون بسیار کند و غیر عادی است.

پزشکان متوجه شدند که بیماران حتی با حرکات منجمد، بسیار کند یا کاملاً بی‌تحرک، فقط کافی است بر دوچرخه سوار شوند پس از آن به خوبی و با احتیاط می‌توانند رکاب بزنند.

یکی از پزشکان این بیمارستان با اشاره به شرکت این بیماران در مسابقات مجازی دوچرخه سواری گفت: رکاب زدن معجزه می کند، درست است بیماران موقع ترمز کردن و توقف از دوچرخه می‌افتند، اما به محض اینکه روی دوچرخه می‌نشینند راحت جلو می‌روند.

این محققان افزودند: رکاب زدن تند و شدید، فعالیت بخش‌های حرکتی در مغز را تقویت می‌کند و آنها همچنین دریافتند که مسابقات ورزشی مجازی راهی مناسب برای درمان افسردگی و چاقی مفرط کودکان نیز هست.

تعداد بازديد: 606 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز